de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Ai....,daar zit je net niet op te wachten.Maar een simpel op te lossen probleempje dus.
Gefeliciteerd met jouw/jullie project.

Volgens mij is het laten keuren bij de RDW niet nodig, om dat er geen cylinders bijgekomen zijn.
Voor goedkeuring is volgens mij niet het vermogen van belang maar het aantal cylinders.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ulkeman

Citaat van: Douwe op 31-07-2012 15:11:15
Ai....,daar zit je net niet op te wachten.Maar een simpel op te lossen probleempje dus.

Volgens mij is het laten keuren bij de RDW niet nodig, om dat er geen cylinders bijgekomen zijn.
Voor goedkeuring is volgens mij niet het vermogen van belang maar het aantal cylinders.

en verzekering technisch?
wil het gewoon goed op papier hebben staan.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Snellebaksteen

Bij meer dan 20% vermogenstoename moet je herkeuren geloof ik.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

pwberg

Citaat van: Snellebaksteen op 31-07-2012 15:24:13
Bij meer dan 20% vermogenstoename moet je herkeuren geloof ik.

Ik dacht 40%, het heeft in ieder geval te maken met een percentage  vermogenstoename. Voor alle zekerheid even navragen bij de vrinden van de RDW.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

NinaPaul

RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om  de wijziging van:
-de motorcode of het motortype;
-het aantal cilinders;
-de cilinderinhoud;
-de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
-het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
-het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.

Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op www.wetten.overheid.nl

Dus volgens de regels moet je herkeuren, omdat:
-je cilinder inhoud is veranderd
-je motorcode is veranderd
-je vermogenstoename boven de 20% is (133% 170pk vs 226pk)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

kortom een afspraak maken bij de rdw.

dankje voor de info ninapaul.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

EdenAli

Klasse Stephan  echt petje af wat een puist werk zeg maar mooi dat ie in mekaar zit :eusa_clap: :eusa_clap:

Douwe

:eusa_wall: :eusa_wall:, niet dus.

Klopt het dan dat het voor de APK niet uitmaakt, als het aantal cylinders maar klopt?
Dat van de vermogensverschil van + 20 % wist ik niet.Maar gelukkig zitten hier op het forum mensen die wel de exacte regels weten. :eusa_clap:

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

osie

ik heb mijn volvo 850 2,5 10valve ook omgebouwd naar een t5  in 2005  en je mag eigenlijk maar 30% toename ik heb rdw toen gemailt 
Ik heb het ook aan moeten geven bij de verzekering.. maar ik heb geen 225pk maar 350 a 370 pk  dus meer als 100% vermogens toename..

razorx

Ben ik er even niet, krijg ik dit moois voor de kiezen.
Respect!

De fan en dus de aansturing bestaat in twee varianten: De oude variant werkt met halve en volle snelheid, de nieuwe alleen met volle of niets.
Misschien dat het daar wat mee te maken heeft.

NinaPaul

Citaat van: osie op 31-07-2012 18:50:18
ik heb mijn volvo 850 2,5 10valve ook omgebouwd naar een t5  in 2005  en je mag eigenlijk maar 30% toename ik heb rdw toen gemailt 
Ik heb het ook aan moeten geven bij de verzekering.. maar ik heb geen 225pk maar 350 a 370 pk  dus meer als dan 100% vermogens toename..

Neen, je mag maar 20% toename. De rdw een mail sturen klinkt heel leuk, maar daar regel je niets mee.
De verzekeringspapieren veranderen is altijd van toepassing (al is het een chip).

Citaat van: NinaPaul op 31-07-2012 15:59:58
RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om  de wijziging van:
-de motorcode of het motortype;
-het aantal cilinders;
-de cilinderinhoud;
-de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
-het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
-het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.

Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op www.wetten.overheid.nl

Dus volgens de regels moet je herkeuren, omdat:
-je cilinder inhoud is veranderd
-je motorcode is veranderd
-je vermogenstoename boven de 20% is (133% 170pk vs 226pk)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

JeffreyC

Citaat van: Douwe op 31-07-2012 17:56:06

Klopt het dan dat het voor de APK niet uitmaakt, als het aantal cylinders maar klopt?
Dat van de vermogensverschil van + 20 % wist ik niet.Maar gelukkig zitten hier op het forum mensen die wel de exacte regels weten. :eusa_clap:

Net even opgezocht ( ken niet alles uit het hoofd ) voor apk moet het aantal cilinders overeen komen met de kenteken papier of raadpleegscherm. Of het vermogen is toegenomen en hoeveel is geen keurings eis.

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Hans Duiven

osie

Citaat van: V70 2.5T op 31-07-2012 23:04:19
Citaat van: Douwe op 31-07-2012 17:56:06

Net even opgezocht ( ken niet alles uit het hoofd ) voor apk moet het aantal cilinders overeen komen met de kenteken papier of raadpleegscherm. Of het vermogen is toegenomen en hoeveel is geen keurings eis.

Gr Jeffrey

klopt inderdaad maar voor de verzekering geld : het aantal cc niet meer is geworden en de aantal cilinders ook .. dat moest ik iedergeval doorgeven.
bij mij weten ze dat er een andere motor in zit alleen je moet hem wel laten keuren weer omdatje teveel vermogens toename hebt.. alleen zien ze dat niet direct aan de buitenkant..

leuk project.. ik vond het leuk om te doen..

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4