de Volvo van ulkeman. V70 verkocht. Gaan nu verder met opel.

Gestart door ulkeman, 03-04-2010 20:04:42

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Elke verandering aan het karakter van het voertuig dient opgegeven te worden aan de verzekering.

Zelfs dingen als "big brake kit" kunnen zorgen dat de verzekering niet uitbetaald.
Hierin stelde een verzekeraar dat dit de kans op blokkeren van de achterwielen vergroot en hierdoor de kans op uitbreken en ongelukken.
"door de aanpassing van het voertuig is het karakter ervan veranderd, hierdoor is de kans op ongeval beïnvloed en cliënt ingevolge niet
verzekerd" Om maar een voorbeeld te noemen.

Natuurlijk kan je dan je "gelijk" halen in de rechtbank, maar dat is ook een gok.

Meestal loopt het zo een vaart niet, zijn de kosten zo klein dat geen van de partijen een rechtzaak wil beginnen.

Maar ik zeg voor die paar euro, liever voorkomen dan genezen!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: razorx op 31-07-2012 21:30:37
Ben ik er even niet, krijg ik dit moois voor de kiezen.
Respect!

De fan en dus de aansturing bestaat in twee varianten: De oude variant werkt met halve en volle snelheid, de nieuwe alleen met volle of niets.
Misschien dat het daar wat mee te maken heeft.

Klopt alleen alles is overgezet dus snap het nog niet heel erg...

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ChristRoffel

:eusa_clap: Gefeliciteerd boysss..!! :eusa_clap:
Ik sta dr van te kijken dat het klus(je :angel:) al geklaard is eigenlijk..!! :D
Respect voor de mensen die het mogelijk hebben gemaakt..!!

ulkeman

Zo het koelings probleem is ook opgelost relais kreeg geen spanning.
Even overbrugd en het werkt weer :D

afdeling dalfsen

razorx

Mooi hoor, gaat weer in een lekker rap tempo!

Piere

Mooi dat't opgelost is

Puik werk, die ombouw!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Jelmar

Kan niet, bestaat niet! Hoppa!

Wat betreft de RDW keuring van de motorwijziging, dat stelt niet veel voor als je de boel op orde hebt.
Ik heb dit NIET van horen zeggen, maar zelf meerdere malen gedaan (is mn werk..)
Vorige maand een 740 met V8 op kenteken gezet.

-Zorg dat je motor & bak in goede steunen hangen. (lijjt mij prima in orde aangezien er orig. Volvo delen zijn gebruikt)
-motornummer moet goed af te lezen zijn (niet alleen de motorcode!)
-bewijs waar de motor vandaan komt; een factuur van aanschaf, een kenteken van een sloper of soortgelijk.
+puntje als je wat foto's laat zien van de ombouw (niet elke rdw man is daar in geinteresseerd, maar laat wel zien dat je je huiswerk gedaan hebt).
-motor vermogen moet je weten, dit hoeft niet perse op papier te staan hun zoeken dit evt. Na aan de hand van de motorcode, is de motor getuned gewoon aangeven, aantal kW komt gewoon op kenteken te staan. Wordt niet over gezeurd.
-zorg dat de remmerij in orde is (wordt een simpele apk remmencheck gedaan)
-de koplampen moeten juist afgesteld staan, heeft te maken met het eventuele extra gewicht aan de voorzijde van de auto (lijkt me ook geen probleem in dit geval)
En de auto wordt gewogen. Wil je geen belastingschaal omhoog zorg je gewoon dat je tank bijna leeg is en alle rotzooi eruit.

Volgens mij ben ik zo niks vergeten..
Al met al, als je dus de boel gewoon op orde hebt, en je huiswerk gedaan is het een fluitje van een cent.

Met de 740 zijn we van 116 pk naar 300pk  gegaan op papier zonder verblikken of verblozen.
850R

ulkeman

afdeling dalfsen

-D©©©L-

stoel verstelling al aangepast ?  ;D

The Demon

Wat ben jij nou weer aan het doen?
Dit is niet een normale positie van een 854.

Groet,
The Demon.

NinaPaul

Ik zou achter toch ietsje lager doen ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

pwberg

Citaat van: NinaPaul op 03-10-2012 18:22:30

* proest * Laptop vol cola.....  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Laguna-S60R

Citaat van: NinaPaul op 03-10-2012 18:22:30

ik zou em juist voor wat ophogen...
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

ulkeman

afdeling dalfsen

rifwachter

arme 850              ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo