BasTa stelt zich voor

Gestart door BasTa, 04-04-2010 13:29:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: BasTa op 04-04-2010 14:43:23
Ok, komt voor elkaar. Zal de airco ook goed testen.
Als ik bevroren uit de auto kom is hij goed ;-)

Ook even de airco over langere tijd testen. Bij mij deed de airco het prima..... voor een kwartier. Daarna hield ie er mee op. Dus gewoon een goede, lange rit maken, gevarieerd en de hele rit de airco in de gaten houden.


Welkom op 't Forum, trouwens. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

JaccoS70

Citaat van: BasTa op 07-04-2010 09:15:15
Hoi Turbo Geek,

Ik heb vernomen van de eigenaar dat de Airco (lees verdamper) stuk is.
Om dit te (laten) maken is een duur en tijdrovend karwei. Is deze auto het geld dat ze er voor vragen dan nog wel waard, mits de rest goed is? Verder ook twee nieuwe voorbanden nodig.
De rest weet ik nog niet.

Ik hoor het graag.

groeten,
Bas
Kost wat.........maar dan heb je ook wat!!!!!!
Volvo C30 1.8F  R-Design, Momentum.
ex Volvo 854 10V, V40 1.8, S70 20V en V70 T5.

Marijn Degens

Daadwerkelijke PK's zijn waarschijnlijk stukje minder dan de aangegeven 280PK met enkel een 'chippie', zo is ie standaard niet 250, maar 240 incl overboost. Maar goed, hij blijft bloedsnel.

Enkel aan de foto's is vrij weinig op te maken, aangezien ze alle 4 eigenlijk hetzelfde zijn, behalve vanaf een andere kant genomen. Er zijn natuurlijk een aantal aandachtspunten zoals de Airco, maar niet onbelangrijk ook zaken zoals de distributieriem. Nu weet ik even niet uit mijn hoofd op welke km afstanden deze vervangen dient te worden (zie andere topics hierover), maar volgens mij zit je rond die km stand (250.000km) in de 'dure' gevarenzone.

Maak inderdaad een uitvoerig testritje en neem iemand mee die weet waar hij op moet letten. Of maak zelf aan de hand van tips hier op het forum een lijstje van te voren.

succes!

Walter

Citaat van: Marijn Degens op 07-04-2010 11:03:25
Daadwerkelijke PK's zijn waarschijnlijk stukje minder dan de aangegeven 280PK met enkel een 'chippie', zo is ie standaard niet 250, maar 240 incl overboost. Maar goed, hij blijft bloedsnel.

Enkel aan de foto's is vrij weinig op te maken, aangezien ze alle 4 eigenlijk hetzelfde zijn, behalve vanaf een andere kant genomen. Er zijn natuurlijk een aantal aandachtspunten zoals de Airco, maar niet onbelangrijk ook zaken zoals de distributieriem. Nu weet ik even niet uit mijn hoofd op welke km afstanden deze vervangen dient te worden (zie andere topics hierover), maar volgens mij zit je rond die km stand (250.000km) in de 'dure' gevarenzone.

Maak inderdaad een uitvoerig testritje en neem iemand mee die weet waar hij op moet letten. Of maak zelf aan de hand van tips hier op het forum een lijstje van te voren.

succes!

Deze moet om de 120k, dus bij 240000 km. Zou dus gebeurd moeten zijn

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Volvo850 93

Welkom en veel sucses zaterdag met de 850

Mvg

Marijn Degens

Citaat van: VolvoMafia op 07-04-2010 11:35:59
Citaat van: Marijn Degens op 07-04-2010 11:03:25
Daadwerkelijke PK's zijn waarschijnlijk stukje minder dan de aangegeven 280PK met enkel een 'chippie', zo is ie standaard niet 250, maar 240 incl overboost. Maar goed, hij blijft bloedsnel.

Enkel aan de foto's is vrij weinig op te maken, aangezien ze alle 4 eigenlijk hetzelfde zijn, behalve vanaf een andere kant genomen. Er zijn natuurlijk een aantal aandachtspunten zoals de Airco, maar niet onbelangrijk ook zaken zoals de distributieriem. Nu weet ik even niet uit mijn hoofd op welke km afstanden deze vervangen dient te worden (zie andere topics hierover), maar volgens mij zit je rond die km stand (250.000km) in de 'dure' gevarenzone.

Maak inderdaad een uitvoerig testritje en neem iemand mee die weet waar hij op moet letten. Of maak zelf aan de hand van tips hier op het forum een lijstje van te voren.

succes!

Deze moet om de 120k, dus bij 240000 km. Zou dus gebeurd moeten zijn

even checken kan geen kwaad natuurlijk ;)

V70R-obert

#21
Op de foto een mooie auto. Heb je ook dit lijstje bekeken? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html
Als je de auto gaat keuren en rijden zou ik extra rekening houden met:

De airco als eerder gezegd, is hij koud en blijft hij koud, als hij idd defect is sta je voor een dure reparatie, rij naar een pomp, zet de banden goed op spanning, rij dan een stukje met je handen van het stuur, trekt of trilt de auto dan kan de balans of uitlijning niet goed zijn maar ook aan de aandrijfassen liggen die met zoveel pk's wel iets te verduren hebben gehad.
Schakelt de automaat soepel op zonder te schokken, ook bij afremmen mag de automaat niet schokkend een lagere versnelling kiezen, kijk even naar de bakolie, is deze vuil of schoon. Vraag even na wanneer de draagarmen en stuurkogels vervangen zijn. Zijn deze nog origineel dan is de kans groot dat jij ze mag vervangen. Kijk even naar het niveau van water- en olie en kijk of de motor en bak mooi droog zijn. Een goed onderhouden auto laat zich ook verraden door zaken als ruitenwissers waar geen stukjes rubber aanhangen en niet schrapen en scharnieren die goed gesmeerd zijn. Hou ook even rekening met de extra donker getinte ramen, is dit met folie of zijn ze gekleurd. Bij de apk keuring kan het jaren goed gaan totdat iemand er wel over valt. Succes!

BasTa

Bedankt allemaal voor de uitvoerige reacties :eusa_dance:

Vanavond weet ik meer.
Ik zal de aankooptips meenemen en alle punten die jullie opnoemen goed bekijken.
Ik weet dat als je zon auto koopt niet een goedkoop in onderhoud autotje koopt.
Dat is ook niet mijn gedachte, maar ik heb natuurlijk ook geen zin om andermans ellende over te kopen en gelijk voor dure reparaties te staan.
Maar, zoals gezegt laat ik vanavond wel weten hoe het verlopen is met kijken en testrijden.

Nogmaals bedankt. :D

groeten.
bas

BasTa

oooooooooooooooooooooooh, ik heb hem gekocht :eusa_dance:
Ik kon het niet laten.
Hij liep mooi en verder geen vreemde zaken, zover ik weet. Er komt een nieuwe radio in, want die deed het niet meer. Origineel big front van volvo.
Verder een paar kleine plekjes, maar niks schokkends.
Maar wat loopt zon volvo geweldig zeg ;D
Dat is echt niet meer normaal.
Vrijdag haal ik hem op en zet ik foto's op het forum.
Ik kan niet wachten.

groeten,
Bas

V70geRwin


Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

hathü

Gefeliciteerd. Nog 1 nachtje onrustig slapen ;D.

peteRRR

Gefeliciteerd en veel plezier met de auto.
Op de foto,s staat ie er goed bij,mooie kleur.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

henry classic v70

Hoe snel kan het gaan met een roffel virus..................
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BasTa

dank u, dank u,

nog een nachtje en dan barst het virus echt los :)
En dan het hele weekend lekker toeren en eens goed wennen aan de auto, want het is wel een geweldenaar.
Morgen plaats ik wel een paar foto's.

groeten,
bas