Flinke olielekkage (Foto's)

Gestart door Ruup, 04-04-2010 19:44:17

Vorige topic - Volgende topic

Ruup

Hey, een 2 weken geleden heb ik de volledige carterventilatie vernieuwd dus slangen olieafscheider etc. Maar nu zag ik tot mijn grote verbazing flinke vlekken olie op de oprit liggen waar m'n auto steeds staat. Ben vandaag op onderzoek uit gegaan maar het komt denk ik niet bij de olieafscheider vandaan want daar is het droog. Het loopt van vooraf naar beneden. De peilstok buis is er ook uit geweest met het vernieuwen van de carterventilatie, zit er een rubber ringetje onderaan de peilstokbuis die de boel afsluit? Misschien dat die niet meer goed is ofzo. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. ???

Eerst heeft hij nooit olie gelekt zelfs niet gezweet was altijd helemaal droog van onder. Hier nog wat foto's. ik weet niet of het wat toevoegt maar hopelijk kunnen jullie er iets mee. :)

-D©©©L-

Ik neem aan dat je er wel even een nieuw ringetje tussen de pijlstokbuis en het blok gedaan hebt ?
De onderste aansluiting van het carterventilatie potje op het blok, heb je die ook nagezien ?

Ruup

Nee, ik heb er geen nieuw ringetje tussen gedaan :-[ Ik heb gevoeld bij het korte onderste pijpje op de olieafscheider (want zien kan ik het niet) en hij was niet nat :-\

Ruup

Dan ga ik eerst een nieuw ringetje halen. Is er voor de rest nog een mogelijkheid waar de olie vandaan kan komen?

pwassink

Ja, slangen vd oliekoeler aan de rechterzijde op de radiator of waar ze naar de pomp gaan lekken ook nog wel eens .
en dan vaak op de aangeperste overgang slang/pijp, even heel goed schoonmaken met remmenreiniger en dan nakijken.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Johann

Citaat van: Ruup op 05-04-2010 10:49:39
Dan ga ik eerst een nieuw ringetje halen. Is er voor de rest nog een mogelijkheid waar de olie vandaan kan komen?

Onderste slang van het ventilatie potje misschien scheef op 't blok?
Slangklem kan er dan wel om zitten maar als er iets dubbel zit dan pist de olie er zo langs.

Ruup

Dat onderste korte stukje is toch zon buisje met een ijzer omhulsel? die druk je toch gewoon vast tegen het blok? En hoort te blijven zitten doordat je de olieafscheider vastschroeft. Moet je daar dan een slangklemmetje omheen doen? :o  Gr. Ruben

pwassink

Citaat van: Ruup op 05-04-2010 11:13:47
Dat onderste korte stukje is toch zon buisje met een ijzer omhulsel? die druk je toch gewoon vast tegen het blok? En hoort te blijven zitten doordat je de olieafscheider vastschroeft. Moet je daar dan een slangklemmetje omheen doen? :o  Gr. Ruben

Is een kort slangetje met twee slangklemmen normaliter .

Volvo850 93

Waarschijnlijk toch het ringetje van de peilstok sucses ermee

MVG

rogerV701998

Citaat van: pwassink op 05-04-2010 11:16:02

Bij mijn auto ziet dat er zo uit:

Arthur heeft dit destijds vervangen en gaf aan dat deze bevestiging waarschijnlijk een modificatie was.

Gr. roger

pwassink

Citaat van: rogerV701998 op 05-04-2010 11:49:25

http://img29.imageshack.us/img29/7326/foto2l.jpg

Arthur heeft dit destijds vervangen en gaf aan dat deze bevestiging waarschijnlijk een modificatie was.

Gr. roger

Dat is idd nieuw, was thuur wel blij mee zeker ?  :eusa_whistle:

rogerV701998

Citaat van: pwassink op 05-04-2010 14:18:43
Citaat van: rogerV701998 op 05-04-2010 11:49:25

http://img29.imageshack.us/img29/7326/foto2l.jpg

Gr. roger

Dat is idd nieuw, was thuur wel blij mee zeker ?  :eusa_whistle:

;D

Ruup

Ochja, Je hebt idd ook nog dat korte bochtje :eusa_whistle: Ik bedoelde die alleronderste dat korte rechtje stukje. Heb net m'n peilstok eruit gehad het rubbertje was nog erg goed heb hem schoongemaakt en teruggezet. Alle olie weggehaald en gereden. Zo te zien komt de olie van ergens boven het peilstok naar beneden lopen. Ik zou wel weer het spruitstuk moeten demonteren om te kunnen zien of het dat rubber bochtje is? Gr. Ruben :)

mehn

Oud: slangetje met 2 klemmen
Nieuw: slangetje met metalen omhulsel zonder klemmen

bij mij: slangetje met metalen omhulsel met 2 klemmen

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Citaat van: mehn op 05-04-2010 16:16:48
Oud: slangetje met 2 klemmen
Nieuw: slangetje met metalen omhulsel zonder klemmen

bij mij: slangetje met metalen omhulsel met 2 klemmen

Waarom?