Vervangen CD-Rom speler Navigatie?

Gestart door Roeland, 03-02-2004 15:45:59

Vorige topic - Volgende topic

Roeland

Iemand enig idee of de originele Volvo CD-Rom speler die bij het RTI systeem hoort (bouwjaar 1998) te vervangen is door een nieuw (sneller) exemplaar ???

Nu geeft hij vaak leesfouten. Moet waarschijnlijk even de laser schoonmaken. Maar het liefste vervang ik hem door een nieuwere, snellere.
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

BartRas

Volgens mij bepaalt de "bios" versie ism het processortje de snelheid v/d routeberekening, en niet de leesunit. Het is naar mijn weten dat de processor en bios niet in de cd speler zitten
there is no substitute for PK's

Roeland

Maar zou de leessnelheid van de CD-Rom speler daar geen invloed op hebben?

Maar enig idee of het uberhaupt kan? Ik kan natuurlijk ook even met alcohol en een wattenstaafje aan de slag. Hopelijk dat dat het aantal 'leesfouten' beperkt... Iemand ervaring met het schoonmaken van de laser? Moet ik eigenlijk ook doen bij mijn Autoradio/CD (SC-900)... die leest geen CD-R nu, en sommige 'originele' CD's pakt ie ook niet. Baal ik wel van...  :'(

BTW... enig idee of die BIOS te updaten is? Zou toch ook moeten kunnen...
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

855-Champagne

Ik heb wel een vaker een cd lens schoon gemaakt maar pas op dit is een teer onderdeel ja moet er zeer zachtjes mee om gaan.
Haal alcohol bij de drogist (geen spiritus) sleutel je wisselaar open en doop een wattenstokje in de alcohol en haal dit heeeeel voorzichtig over de lens en klaar is de boel.

Gr J

PS de boel kan weer dicht

BartRas

Bios update niet aan beginnen er zit geen te "flashen" firmware in. Gewoon schoonmaken, geldt ook voor je sc-900, die van mij lees nl wel alle soorten media/merken. Als je handig bent en een beetje durf doe je het zelf. Voorzichtig te werk aan en niet je laser verzuipen i/d alcohol. Gewoon licht vochtg (alcohol)wattestaafje doet wonderen.
there is no substitute for PK's