remolie: hoeveel?

Gestart door Serge, 03-02-2004 19:06:38

Vorige topic - Volgende topic

Serge

Binnenkort gaat er nieuwe remolie op de 850, alleen vind ik nergens terug hoeveel er in gaat ???  Niet hier, niet in de handleiding (enkel sprake dat het DOT4+ of SAEJ1703 moet zijn). Wel vind ik info over waar je op moet letten enzo.

Ik ben vandaag 1 liter gaan halen, maar is dit wel genoeg? In de handel wisten ze het ook niet :-S Eenmaal begonnen kan ik moeilijk een busje bijhalen lijkt me.

Dank bij voorbaat
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

855-Champagne

435 mL in reservoir

Reitse

En de rest van het systeem?

Johann

In het systeem zit echt een minimale hoeveelheid vloeistof.
1 ltr moet je ruim voldoende aan hebben alleen is het wel makkelijk met doorspoelen dat het iets meer is.

Ook handig,

Potje, slangetje en een derde been (Met voet.. ;) )

Serge

okidoki!! thx en bedankt

ik heb een afspraak gemaakt met de eigenaar van het derde been voor de spoeling  :D

ff terloops, zit er nu echt verschil tss DOT4 en DOT4+ of is dit een zoveelste Volvo marketing truuk? Ik ben toch van plan om er generische DOT4 in te doen..
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

ed

Waarom laat je dit niet door de (Volvo) garage doen. Het doorspoelen kost bijna niks (11,66 ex heb ik betaald), en de olie is echt niet duurder dan wat jij ervoor betaald.

Een goede garage spoelt het systeem door onder druk. Je hoeft dus niet te pompen, en de olie stroomt langzaam door het systeem als er een nippel wordt opengedraaid.
Het probleem is dat als je gaat pompen je het pedaal veel dieper intrapt als normaal. Hierdoor maak je vuil in de hoofdremcilinder los wat daar al jaren heeft zitten verzamelen, waarna je vaak problemen krijgt.
Ik raad het af om zelf te doen (en ik ben ook een echte dhz-er).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ramon123

juist ff het apparaat erop lekker laten doorspoelen en klaar

mark20v

Ik heb vandaag mijn remolie vervangen, ook het koppelingscircuit meegepakt ;) Ik heb dit gedaan met een drukvat, na het verversen van de koppelingscilinder wou ik naar buiten rijden, ligt het koppelingspedaal ineens op de grond ??? Heb ik nog nooit gehad, de boel ontlucht eerst met het pedaal bovenin en toen onderin. Daarna voelde alles weer goed ;D

Ik heb ongeveer 1,5 liter remolie nodig gehad, dan weet je ook zeker dat er overal nieuwe vloeistof zit.

mark
Volvo separates men from the boys  

Zippo

Citaat van: mark20v op 24-04-2004 20:59:26
Ik heb vandaag mijn remolie vervangen, ook het koppelingscircuit meegepakt ;) Ik heb dit gedaan met een drukvat, na het verversen van de koppelingscilinder wou ik naar buiten rijden, ligt het koppelingspedaal ineens op de grond ??? Heb ik nog nooit gehad, de boel ontlucht eerst met het pedaal bovenin en toen onderin. Daarna voelde alles weer goed ;D

Ik heb ongeveer 1,5 liter remolie nodig gehad, dan weet je ook zeker dat er overal nieuwe vloeistof zit.

mark

Superrrrr, dit moet ik ook nog een keertje doen!
Ben je begonnen met de achterwielen en dan naar voren??

Zippo

jetse

Met een liter zou je het moeten kunnen redden.
Tip: ga op zoek naar een compressor uit een ordinaire koelkast! Dit is perfect om je remsysteem mee te verversen( gebruik dan wel de vacuumzijde van de pomp. Kun je eerst je reservoir leegslurpen, dan hoeft de eventuele rommel die er in het reservoir ligt niet door heel je systeem heen. Daarna de slang op je nippel aansluiten, slagje los en zuigen maar (vergeet niet eerst verse remolie in je zojuist leeg geslurpte reservoir te doen. Heb je trouwens ook geen vriendje nodig om de hele tijd op dat rempedaal te trappen. Door te diep trappen kunnen overigens ook je keerringetjes verrot gaat als het zuigertje geroest is. Niet te diep trappen dus zolang je geen koelkastpomp hebt!
Groeten jetse

mark20v

Citaat van: Zippo op 24-04-2004 21:17:55
Citaat van: mark20v op 24-04-2004 20:59:26

mark

Superrrrr, dit moet ik ook nog een keertje doen!
Ben je begonnen met de achterwielen en dan naar voren??

Zippo

Idd eerst achter begonnen, bakje koffie gepakt tussendoor, duurt wel ff ;) zodra de olie blank eruit komt naar het andere achterwiel, en daarna de voorzijde ;D

mark

mark20v

Citaat van: jetse op 24-04-2004 21:38:45
Met een liter zou je het moeten kunnen redden.

Heb je gelijk in maar in mijn geval heb ik, zoals je kunt lezen, het koppelingscircuit meerdere malen moeten doen. Omdat deze rechtsstreeks op je reservoir zit stroomt de vloeistof er vele malen sneller ,met een drukvat, dan bij het remcircuit (hier zit je abs pomp tussen) met als gevolg dat er binnen 30 seconden een halve liter doorheen geperst wordt ;)