Onduidelijke storing met foutcode 212

Gestart door Arthur L.S, 07-04-2010 13:12:55

Vorige topic - Volgende topic

Arthur L.S

Ik heb sinds 3 weken een storing in mijn T5 uit 94, ze geeft nl een storing in het MM systeem dmv het lambda lampje.

Uit de foutcode is naar boven gekomen dat de LMM of de verwarmde lambda sensor stuk zou zijn.
Beide heb ik door gemeten en zouden goed moeten zijn.
Het enige is dat ik de spanning over de lambda sensor niet heb kunnen meten omdat ik geen BOB kast heb.
Uit voorzorg heb ik de 2 sensoren, bougies + kabels en verdeelerkap + rotor vervangen, tevens heb ik ook injectorreiniger in een halve tank gedaan maar dit alles heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Ik moet er wel bij vermelden dat als de motor koud is de motor regelmatig stationair draait maar bij een warme motor niet behalve als de aircopomp aanslaat.

Wie kan mij in de buurt van amersfoort helpen met deze "plaaggeest" want ik ben toch wel bang dat er anders meer kapot gaat.

Ik hoor het graag
Arthur

darius

nieuwe lambda en nieuwe lmm erin gezet ? Welke foutcodes heb je dan ?
Ik zou eerst gewoon een splinternieuwe lambda erin zetten.....( stuur maar een pb dan heb ik een adres waar je dat goedkoop kunt halen)
No show, only go.

Arthur L.S

Dag Darius,
beide dus de luchtmassameter en de lambda zijn vervangen en nog heb ik de zelfde storing.

darius

Citaat van: Arthur L.S op 07-04-2010 13:23:57
Dag Darius,
beide dus de luchtmassameter en de lambda zijn vervangen en nog heb ik de zelfde storing.

Voor spiksplinternieuw ?  Het niet goed stationairdraaien  kan aan je stationair regelaar liggen ff op "zoeken"
No show, only go.

Rijns_t5r

wat ik niet leest welke storings code dit probleem geeft? obd1 uitlezen!
en is de obd1 storings code gewist na het plaatsen van de nieuwe lmm en lamba?
zoniet dan blijft het lamba lampje netjes branden!!!!!

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Arthur L.S

Citaat van: darius op 07-04-2010 13:25:30
Citaat van: Arthur L.S op 07-04-2010 13:23:57
Dag Darius,

Voor spiksplinternieuw ?  Het niet goed stationairdraaien  kan aan je stationair regelaar liggen ff op "zoeken"

Er zijn nieuwe onderdelen geplaatst en ik heb de stationaireregelklep ook schoon gemaakt en gaat soepel heen en weer.

UserID6342

Arthur L.S

Ik heb een storingscode 212 en de oude heb ik na het vervangen gewist maar 212 is terug gekomen.
>:(

Ludo

Heb je de vacuumslangen al eens vernieuwd?.

UserID6342

Arthur L.S

Citaat van: Ludo op 09-04-2010 07:26:42
Heb je de vacuumslangen al eens vernieuwd?.
Ja dat had ik ook als eens gelezen dat je de vacuĆ¼m slangen moet vervangen, nu heb ik de dunne slangen wel vervangen en de dikkere gecontroleerd met rem reiniger maar dat gaf geen verschil.
Ook de lambda sensor is al vervangen voor een nieuwe, dus er moet nog ergens anders een fout zitten.
??????

Ludo

Ook het elleboogje gecontroleerd tussen spruitstuk en stuurpomp?.

ronaldbm

Ik neem aan in A2 uitgelezen? Check: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html Voor de codes :-)

Qua onregelmatig stationair, te hoog of te laag in de toeren? (Zoekfunctie!)
Volvo V70 classic 2.5 tdi

Arthur L.S

Citaat van: Ludo op 09-04-2010 22:29:22

http://www.volvospeed.com/Pics/repairpics/afterjun00/EndElbowR.jpg
Ik denk dat dit het is, het knietje is 2 delig en zal morgen vervangen worden.
Je hoort mogen van mij meer maar heb een goede hoop dat dit het is.

Arthur.

Arthur L.S

Citaat van: Arthur L.S op 10-04-2010 00:44:10
Citaat van: Ludo op 09-04-2010 22:29:22

http://www.volvospeed.com/Pics/repairpics/afterjun00/EndElbowR.jpg
Ik denk dat dit het is, het knietje is 2 delig en zal morgen vervangen worden.
Je hoort mogen van mij meer maar heb een goede hoop dat dit het is.

Arthur.

Helaas het is nog niet gelukt het ik dacht het zo te vervangen maar waarschijnlijk moet het inlaat spruitstuk eraf.

Wordt vervolg.