Gordel lampjes

Gestart door mevita, 07-04-2010 22:12:10

Vorige topic - Volgende topic

mevita

Bij mij werken de beide lampjes van de gordelverklikker niet ik heb gekeken in oude topics via welke zekering het gaat maar nergens kon ik dat vinden.
M,n stekker is aangesloten en de lampjes zullen waarschijnlijk toch niet allebei kapot zijn maar ze doen het niet en ik hoor ook nergens iets klikken dus zou het nog aan een zekering kunnen liggen als het tenminste apart gezekerd is,

groetjes mevita

francois

denk toch dat je lampjes kapot zijn
meet even door

gr

Ludo

Citaat van: mevita op 07-04-2010 22:12:10
Bij mij werken de beide lampjes van de gordelverklikker niet ik heb gekeken in oude topics via welke zekering het gaat maar nergens kon ik dat vinden.

Dan kijk je toch even in het handleidingsboekje.  ;D
Daar staat op pagina 5:13, zekering nr 28: Cruise controle, Electrische achterruitverwarming, schuifdak, waarschuwings-systeem autogordels, waarschuwings-systeem defecte gloeilamp.

mevita

m,n cruisecontrol werkt dus zekering is het niet, kan het nog wat te maken hebben met die stekkers onder m,n stoel de bijrijder wordt warm maar de bestuurderstoel niet , 2 kabeltjes hingen los aan de 2 andere gemaakt maar zou het kunnen dat er een kabel verkeerd om zit bijv die van de stoelverwarming op de gordel omdat mijn bestuurderstoel ook niet warm wordt.

gr mevita

Ludo

Probeer eens wat .... en ,,,,,, te gebruiken, dat maakt je tekst wat leesbaarder.

Wat de bijrijderstoel hierbij komt doen weet ik niet, maar daar zit alleszins niks wat met de gordellampjes te maken heeft.
Kabels of stekkers die verkeerd kunnen zitten, kunnen we hier niet zien.
Dan toch maar eerst de lampjes eens controleren zoals francois schrijft?.

thuur

Waarom zouden beide lampjes niet stuk kunnen zijn? Ze maken altijd evenveel branduren ;)

Hoor je het wel (zachtjes) tikken?

Gr ;)

mevita

@Ludo nou ik tel toch 4 ,,, en 1.  ;D.
@Thuur ik luister morgenvroeg onder het dashbord of ik klikken hoor.
Dat kapje krijg ik eraf in de hemel, dan zie ik een wit plastic geval waar achter het lampje zit.
Hoe krijg ik dat plastic geval ervoor weg?

gr mevita

thuur

Lampje kun je eruit draaien, bajonet houder.

Gr ;)

UserID6342

Wou net zeggen, rammel eens op en neer met dat relais.... gaan wel eens kapot.  heb die bij mij er helemaal uitgetrokken, knap storend die verlichting. 

Trouwens even off-topic, voor mensen die met een S60 rijden, bij de dealer kun je de auto even op zijn Amerikaans zetten.  Dan heb je geen last van de gordel lampjes meer en dat geflikker / geknipper boven je hoofd.  Maar als je dan de sleutels in je contact laat zitten en je doet een deur open begint tie te piepen / belletje gaat er af.  Wat ik heb begrepen gaat dit ook bij de jongere V70's en S80's.

850estatetdi

Citaat van: Dirk342 op 08-04-2010 07:49:51
Wou net zeggen, rammel eens op en neer met dat relais.... gaan wel eens kapot.  heb die bij mij er helemaal uitgetrokken, knap storend die verlichting. 

Trouwens even off-topic, voor mensen die met een S60 rijden, bij de dealer kun je de auto even op zijn Amerikaans zetten.  Dan heb je geen last van de gordel lampjes meer en dat geflikker / geknipper boven je hoofd.  Maar als je dan de sleutels in je contact laat zitten en je doet een deur open begint tie te piepen / belletje gaat er af.  Wat ik heb begrepen gaat dit ook bij de jongere V70's en S80's.

welke relais moet je er uit trekken dan?

mevita

Ik heb net nieuwe lampjes erin gedaan, maar het werkt nog niet.
@Thuur ik hoor onder dashbord niks tikken, zit er dan nog ergens een relais zoals @Dirk342 zegt.

gr mevita

Ludo

Citaat van: thuur op 07-04-2010 23:37:09
Hoor je het wel (zachtjes) tikken?

Citaat van: mevita op 08-04-2010 17:06:51
@Thuur ik hoor onder dashbord niks tikken, zit er dan nog ergens een relais zoals @Dirk342 zegt.

Je geeft zelf al het antwoord: onder het dashboard.
Nr 212.

mevita

Ik denk dat ik het gevonden heb, er zit geen relais 212 in.

gr mevita

YoeriR

In mn 850 doet ie t ook niet... Kan ook niet vinden waar dat relais zou moeten zitten, misschien dat ik verkeerd kijk, iemand misschien die gedetailleerder kan aangeven waar dat relais zou moeten zitten?

UserID6342

Rechts onder zit het verklikkerrelais voor de gordel, grijs van kleur.