wel of geen awd V70

Gestart door VELTMAN, 08-04-2010 09:43:11

Vorige topic - Volgende topic

VELTMAN

Pas een V70 gekocht maar het bloed blijft altijd borrelen ::) Zit en zat altijd te twijfelen omtrent het aanschaffen van een AWD. met name omdat ik er nog wel eens negatieve berichten over hoor met name op het rijgedrag onder normale omstandigheden en vooral de technische kwaliteiten van de awd van voor 2001(daarna schijnt het beter te zijn) Het schijnt ook zo te zijn dat veel mensen de awd er op een gegeven moment maar tussen uitgooien, en  is het een duure grap om het te vervangen als het kapot gaat?? :eusa_think:Tevens is het blijkbaar lastig of niet mogelijk de auto wat te verlagen. Heb momenteel een progresieve set van Eibach er onder zitten. Auto staat mooi op zijn wielen en de wegligging en het comfort zijn prima. Ik weet een hele mooie V70 2.5T awd van 1999 te koop maar tja..........

Nou laat maar eens horen wat de meningen en ervaringen zijn :eusa_dance:

Piere

Wij hebben een V70XC van 2000 en die aandrijving is inderdaad niet ideaal.
De haakse overbrenging in de versnellingsbak is al vervangen geweest (door een versterkte versie) en de cardan die naar achter loopt ook.

Wij rijden enkel op 4x4 in de winter als het nodig is, rond deze tijd halen we de cardan naar achteren eruit zodat ze minder slijt
Kan zever zijn, maar zo doen wij het :)

Ohja: rijgedrag is niet zo slecht, maar op bepaalde snelheden merk je toch een verschil als de cardan er wel of niet inzit...

Gegroet!
Piere
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Rogers XC 70 2000

Je leest hier af en toe inderdaad horrorverhalen over de awd van ons type x70.
Ik kan dit echter niet onderschrijven.
Ik had een v70 xc en hiervan is in de aandrijving nooit iets vervangen. Verder overigens ook een nagenoeg probleemloze auto. Verkocht bij ca. 250.000.

Reparaties aan de aandrijving schijnen kostbaar te zijn.

Verder is het belangrijk te weten dat als je een awd koopt die je vertrouwt, je er voor moet zorgen dat de banden rondom een gelijk slijtageniveau kennen. In de praktijk betekent dat dat je met enige regelmaat de banden van achter naar voor moet zetten en andersom.

En zoals Piere al aangaf, veel mensen halen de cardan er bij de awd onderuit.
Als je een x70 met awd overweegt, ga met hem testrijden en let met name op of de aandrijving geen bijgeluiden maakt (naast de overige zwakke plekken van de x70)

Succes er mee!
Roger

Hans Duiven

Cardanas vervangen kostte mij destijds rond de €1000,00

Hans

Piere

Citaat van: Hans Duiven op 08-04-2010 10:40:07
Cardanas vervangen kostte mij destijds rond de €1000,00

Hans

Zoiets zei de dealer ons ook.
Wij hebben niet de gehele as vervangen, maar enkel de homokinetische koppen op de uiteindes, was een stuk goedkoper.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

VELTMAN

allemaal bedankt voor de tips. De twijfel overheerst echter dus ik blijf bij de voorwielaangedreven volvo's. nogmaals bedankt :eusa_hand:

confruo

Zo kan er van alles stuk gaan aan een auto van 11 jaar oud wat kostbaar is. 
Mijn XC heb ik vanaf 2006, er staat nu 290.000 op, voor zover ik weet geen delen van de aandrijving vervangen, rijdt nog als een zonnetje, en buiten de toch best aanzienlijke kosten die ik heb gemaakt (alles bij de dealer) is de AWD daar geen onderdeel van. 
Ik kom verder eigenlijk nooit, buiten een sporadische uitspatting van 10 tellen, boven de 150 km/h, misschien dat dat ook uitmaakt.

gerritjan

Ik  rij een v70 xc uit 99 330000 km en alles nog heel en geen rammeltje.s
Gewoon een rustige rijstijl en of en toe effe branden
Dus ik denk dat je er zelf ook een hoop aan kan heel houden :eusa_whistle:
ger

VELTMAN

klopt natuurlijk wat je zegt je hebt er zelf best invloed op, maar volgens de techneuten bij mijn oud werkgever waren nooit te spreken over de awd van volvo op de modellen van voor 2001. En wat mijn vader altijd zegt "wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan"  en dat is natuurlijk een waarheid als een koe ;D

gerritjan

Ik moet er wel effe bij zeggen de tussen as zit er niet meer tussen :eusa_boohoo:
ger

Eric Kubbe

Alles kan stuk gaan aan een auto, maar het scheelt ook veel hoe je er mee omgaat. Ik vindt het fantastisch rijden en zou niet anders meer willen. Dat de as een gevoelig punt is is bekend, maar voor mij geen reden om geen awd aan te schaffen. Een awd rijden is duurder dat klopt, maar je hebt er ook wat voor, en hobby's kosten nu eenmaal geld. ;)

Laserblue

Citaat van: Timmehh op 08-04-2010 22:12:27
Citaat van: Eric Kubbe op 08-04-2010 21:55:36
Alles kan stuk gaan aan een auto, maar het scheelt ook veel hoe je er mee omgaat. Ik vindt het fantastisch rijden en zou niet anders meer willen. Dat de as een gevoelig punt is is bekend, maar voor mij geen reden om geen awd aan te schaffen. Een awd rijden is duurder dat klopt, maar je hebt er ook wat voor, en hobby's kosten nu eenmaal geld. ;)

Hier nog zo´n ´idioot´.
Mijn AWD-tje doet het nog altijd goed, heerlijke wagen. Ik heb enorm genoten, en profijt gehad, van het AWD-systeem de afgelopen ´gladde´maanden.

Let gewoon goed op de zwakke punten bij een proefrit en kijk of de banden regelmatig per 4 vervangen zijn.

+ 1  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*