Brom Ferrita uitlaat

Gestart door Marijn Degens, 08-04-2010 15:24:47

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Paar weken terug nieuwe Ferrita Sport uitlaat erop laten zetten en ik ben er erg blij mee. Enige wat me behoorlijk begint te irriteren is de diepe brom (soort resonerend geluid) tussen de 2000-2500 rpm. Vervelende is dat dit precies rond de 100km/u zit in mijn 5de, wat natuurlijk de randstad cruisesnelheid is.

Ondertussen heb ik ook begrepen dat dit normaal is, met name in een estate, en dat er verder weinig aan te doen valt. Maar ik vind het dermate storend worden (het geluid is soms echt behoorlijk hard) dat ik bijna overweeg hem weer om te ruilen voor een andere... :'(

Zijn er mensen met hetzelfde probleem en misschien oplossingen?

t5karel

Citaat van: Marijn Degens op 08-04-2010 15:24:47
Paar weken terug nieuwe Ferrita Sport uitlaat erop laten zetten en ik ben er erg blij mee. Enige wat me behoorlijk begint te irriteren is de diepe brom (soort resonerend geluid) tussen de 2000-2500 rpm. Vervelende is dat dit precies rond de 100km/u zit in mijn 5de, wat natuurlijk de randstad cruisesnelheid is.

Ondertussen heb ik ook begrepen dat dit normaal is, met name in een estate, en dat er verder weinig aan te doen valt. Maar ik vind het dermate storend worden (het geluid is soms echt behoorlijk hard) dat ik bijna overweeg hem weer om te ruilen voor een andere... :'(

Zijn er mensen met hetzelfde probleem en misschien oplossingen?
Of 130 gaan rijden,of terug naar 4 :-\
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

)()()sT

Jammer om te lezen dat jij het ook met een Ferrita hebt. Ik dacht dat die toch tot de stillere behoorden.
Er zijn hier meerderen die een (al dan niet dubbele) Simons onder de estate hadden en gek werden van die enorme brom.

Ik heb een originele uitlaat, met 3" downpipe. Toen ik custom het achterste deel (waar standaard dus geen demper meer zit) liet uitvoeren in een dubbele RVS uitlaat had ik zelfs een brom in dat toerengebied.
Ik heb er 2 freeflow dempertjes in laten lassen en daarmee is het heerlijk stil. Alleen bij precies 2000 toeren hoor ik hem nog wel eens, maar nu het niet meer koud is, is dat ineens weer minder  ???

Je zou eens onder de auto kunnen kijken of er ergens plek is voor een extra dempertje (die freeflowers hebben een diameter van ca. 11-12 cm).
Of bodem/bak extra isoleren... of een originele uitlaat weer...  :-\

darius

Hoe vreemd het ook mogen klinken  :eusa_doh: Het eindstukje (sierstuk) is hier de grote boosdoener. Probeer maar eens wat verschillende uit  :eusa_whistle:
No show, only go.

Misha

Citaat van: )()()sT op 08-04-2010 15:36:00
Jammer om te lezen dat jij het ook met een Ferrita hebt. Ik dacht dat die toch tot de stillere behoorden.
Nee.
Ferrita's maken juist een enorme brom in dat toerental, zeker als ze warm zijn.
JT is vele malen prettiger bij dat toerental.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marijn Degens

Bedankt voor het medeleven  ;D

Citaat van: darius op 08-04-2010 15:41:41
Hoe vreemd het ook mogen klinken  :eusa_doh: Het eindstukje (sierstuk) is hier de grote boosdoener. Probeer maar eens wat verschillende uit  :eusa_whistle:

Is dat zo? Ik kan hem natuurlijk eens verwijderen en dan kijken of dat al verschil geeft..

)()()sT

Citaat van: darius op 08-04-2010 15:41:41
Hoe vreemd het ook mogen klinken  :eusa_doh: Het eindstukje (sierstuk) is hier de grote boosdoener. Probeer maar eens wat verschillende uit  :eusa_whistle:

Bij een Simons heb ik dat idd. al vaker gelezen.... maar bij de Ferrita ook?
Citaat van: Misha op 08-04-2010 15:44:16
Citaat van: )()()sT op 08-04-2010 15:36:00
Nee.
Ferrita's maken juist een enorme brom in dat toerental, zeker als ze warm zijn.
JT is vele malen prettiger bij dat toerental.

Aha... maar ik zat regelmatig in de vorige auto van Rogé (rovelra) met dubbele Simons, en werd knettergek van die ****herrie.

darius

andere eindstukken proberen, geloof me het geeft een enorm verschil..

Deze week nog mogen ondervinden met de neppert van Arjent-5r
No show, only go.

sas

Citaat van: darius op 08-04-2010 15:50:01

Dit is precies wat Fasttech ook melde,  kon het ook niet geloven (heb het ook nog niet mogen beleven).

3'' katloze DP tov originele 2,5 met kat scheelt ook veel hoor.

Ronald21

Maak je eigen absorbtie eindstuk/demper of op zoek naar mooie motorfiets dempertjes

darius

Citaat van: sas op 08-04-2010 16:25:29
Citaat van: darius op 08-04-2010 15:50:01

Dit is precies wat Fasttech ook melde,  kon het ook niet geloven (heb het ook nog niet mogen beleven).

3'' katloze DP tov originele 2,5 met kat scheelt ook veel hoor.

eindstukken eigewijze mannetjes  ;D
No show, only go.

Turbo-Geek

Waar bestaat die ferrita uit ?

Enkelt grote demper onder de achterbank en dan een pijp naar achter met tipje ?

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

rovelra

Zit er een open lucht filter op?
Zo ja dan komt daar een groot deel van je brom vandaan!!

Ik zelf heb een catback systeem van ferrita, in eerste instantie met originele k&n inleg filter - MUISSTIL
Van de week heb ik een open filter gemonteerd en je raad het al : tussen 2000 en 3000 rpm een BROM
Niet dermate irritant maar hij is er wel na montage van het open filter ......

MvG Rogé

sas

Ferrita ook 2 dempers. Allebei RVS alleen bij Simons einddemper niet. Hoe heter hoe luider. JT is geen rvs, dus constante toon, boeit niet of ie koud of heet is. Maar inderdaad eindstukje schijnt echt veel te doen.

Turbo-Geek

Andere einddemper monteren !
Heb ik ook gedaan. Scheelt enorm, weg brom en hij is bijna te stil.

Ik heb er een Japstyle Invidia onder zitten, super kwaliteit en staat ook erg netjes.

The things you own end up Owning you !