"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Ik _had_ ook een gemini in de glt zitten. Klote apparaat. Wat het bij mij ook triggerde was een lage accu spanning. Ik bleek uiteindelijk een verrotte antennemotor te hebben die de accuspanning omlaag trok en hierdoor werd het alarm ook getriggerd. (hetzelfde effect als de accu loskoppelen, dan vermoedt je alarm een inbraakpoging.)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

beunmaat

mm.. ok, ik heb op het schema een zekering gevonden naar de toeter toe...ik denk dat ik die er maar eens uit haal :P

Ander verhaal: vandaag begonnen met de remklauwen.
Rechts geen problemen mee, ontluchtings nippel en remslang los gekregen.
Bij de linker klauw is de ontluchtingsnippel los, maar is de slang afgebroken in de klauw :eusa_wall:
Dus die word morgen uitgeboord, verder heb ik vanochtend de brackets, bougiekabels en een lakstiftje opgehaald bij de dealert :)

jrkalf

Alles leuk en aardig beun, maar word het niet eens tijd om die benz van je profielfoto te slopen?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

beunmaat

ja, al gaat dat toch ook wel een beetje pijn doen hoor :P

Eerst ff een mooie foto maken ;)

GerbrandR

Erg leuk topic om bij te houden. Mooi om te zien hoe de auto weer in orde wordt gemaakt.

:eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: beunmaat op 17-05-2010 13:42:21
mm.. ok, ik heb op het schema een zekering gevonden naar de toeter toe...ik denk dat ik die er maar eens uit haal :P

Ander verhaal: vandaag begonnen met de remklauwen.
Rechts geen problemen mee, ontluchtings nippel en remslang los gekregen.
Bij de linker klauw is de ontluchtingsnippel los, maar is de slang afgebroken in de klauw :eusa_wall:
Dus die word morgen uitgeboord, verder heb ik vanochtend de brackets, bougiekabels en een lakstiftje opgehaald bij de dealert :)

oef... het gaat allemaal nooit in 1x goed he
wat een feest weer  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: arjenT5R op 15-05-2010 19:02:59
..
Buitenste ashoes vervangen is niet zo gek veel werk,
je heb alleen dop 36 nodig en zeer veeeel lompe kracht (liefst met auto op de grond handrem en versnelling)
en dan nog een beetje lompe kracht om de aandrijfas uit je fusee te drukken
hoesje vervangen en terug steken met een beetje loctite aan de groeven in de as.
..
Als je van binnenuit werkt is dat gedoe met die dop 36 en loctite niet nodig. ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Mooi croquante remschijfjes, die oude.

beunmaat

Vandaag heel de dag bij het vrouwtje geweest..dus ik heb niks gedaan. Morgenmiddag met frisse moed er weer tegenaan.

Die ashoes laat ik even doen bij een garage, zal niet de hoofdprijs kosten..daar ga ik niet voor zitten kloten :P
Na de ashoes kan hij naar de keuring.

En dan begint het stage 0 maken.

razorx

Gelijk heb je.

Sleutelen is leuk, maar er zijn grenzen. Het gaat over niets, op zich makkelijk, maar voor je het weet zit alles onder het vet.
En ondertussen doe je iets wat helemaal niet interessant is.

Ik heb dan ook het sterke vermoeden dat ik die van Saskia (staat er aan te komen) gewoon laat doen.
En echt, zeker met jouw of jullie ervaring, het is niet moeilijk maar gewoon vettig en glibberig.

Groeten,
Yits.

beunmaat

Vandaag 2 nieuwe remtangen besteld! Dus dat gaat weer prima remmen :D

elianmars

Oeh gaaf, ramtangen!

En die schroef je op de voorbumper? :eusa_shifty:  ;D 

beunmaat

Citaat van: elianmars op 18-05-2010 12:40:42
Oeh gaaf, ramtangen!

En die schroef je op de voorbumper? :eusa_shifty:  ;D 

:eusa_whistle:

jrkalf

Citaat van: beunmaat op 18-05-2010 12:12:06
Vandaag 2 nieuwe remtangen besteld! Dus dat gaat weer prima remmen :D
Ga je ze helemaal in kleur 421 brengen?

shRek is verkocht!
---

beunmaat

nee, ik maak ze gewoon weer zwart...of misschien in een wilde bui geel :P

beunmaat

Zo, bel de krant!!!! Primeur...voor het eerst in zeeland, vandaag besteld, vandaag in huis!!

Nieuwe remklauwen, oude ingeleverd. Dus morgen het spul erop zetten ;D
Uiteraard heb ik ook nieuwe blokken, gewoon de originele.