"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Citaat van: arjenT5R op 03-08-2011 20:29:37
jo wat is er eigenlijk mis met uwen koppeling? Of gewoon preventief onderhoud?  :eusa_dance:

Nou, het druklager piept in zijn 1..en het pedaal komt pas heel laat op.
Ook gaat de koppeling redelijk zwaar. Dusja, vervangen dat spul..kan alleen maar beter worden ;D
En dan kan ik weer een tijdje tegen aan

arjenT5R

als u er toch mee aan de gang gaat neem dan gelijk een revisie setje voor de koppelings cilinder mee  ;)

binnenkant B-styl nog vol gespoten met ML?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beunmaat

B-stijl zit in de ML :)
Waarom die koppelings cylinder reviseren? Dan moet het hele spul weer ontlucht worden..
Ding lekt niet.

arjenT5R

lekken gaat ie vanzelf ontluchten is zo gepiept, gehe vraag maar aan geert jan over dat lekken  ;D

beunmaat

leg uit, ik las dat dat ontluchten zware elleende was.

Vulk

Het rijdt ook veel fijner met een nieuwe. Ik had een nieuwe koppeling, maar ik vond ze nog niet fijn. Er zaten wat 'tikjes' in en het ding kraakte er vrolijk op los.
Na het vervangen van de hulpkoppelingscylinder gaat het pedaal terug boterzacht zonder bijgeluiden!

beunmaat

mm.. misschien toch maar doen. Ik zag dat een nieuwe ongeveer 70/80 euro kost.
Ontluchten gaat net zoals bij en rem lijkt mij? druk opbouwen, nippeltje open totdat je vloeistof hebt enz.

Maandag een lekker stukje rijden! Op vakantie richting de Ardennen, eerst een paar dagen naar Vresse sur Semois en daarna 3 dagen in Dinant chillen. Hopelijk word het weer wat beter dan ze afgeven  :eusa_doh:

arjenT5R

beunmaat

Setje is binnen ;D... ;D
Echt super mooi spulletje, na de vakantie maar eens een weekendje klussen met Zeepoog.
De rest moet ik nog bestellen.

elianmars

Coole gereedschapsdoos heb jij!  :D ;D

beunmaat

Ludo

elianmars

beunmaat

Citaat van: Ludo op 06-08-2011 17:26:01
Citaat van: beunmaat op 06-08-2011 13:37:45
Setje is binnen ;D... ;D
http://i51.tinypic.com/zunnfl.jpg

Valeo is dus óók Sachs?.  :D

Alleen op de plaat staat Sachs, de rest is valeo. Ach..maakt ook niet uit, het zijn allebei merken die je goed kan monteren ;D

razorx

Ontluchten van de koppeling gaat heel makkelijk met een Eezibleed (Gunson).
Je kan dan gewoon van boven naar beneden ontluchten.