"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

ik heb dat gisteren nog even besproken met een monteur, en zijn mening was dat het onzin is.
Die koppelingscylinder doet het of hij is kapot...en mocht hij alsnog gaan lekken dan kan je vervangen zonder dat de bak eraf moet.

Dus ik laat dat ding gewoon zitten.

beunmaat

Nog even een vraagje aan de mensen met Vida /Vadis:
Zou iemand voor mij kunnen opzoeken op wat voor moment het vliegwiel en de drukgroep vast moet?
Alvast bedankt!

Vulk

Citaat van: beunmaat op 06-08-2011 18:57:41
ik heb dat gisteren nog even besproken met een monteur, en zijn mening was dat het onzin is.
Die koppelingscylinder doet het of hij is kapot...en mocht hij alsnog gaan lekken dan kan je vervangen zonder dat de bak eraf moet.

Dus ik laat dat ding gewoon zitten.

Lees mijn blog er maar eens op na dan.
Wereld van verschil tussen oud en nieuw. Ik heb zelfs twee oude (goede) goede geprobeerd en telkens het zelfde gezeik.
Elke 850 waar ik in stap die dat ding nog origineel heeft heeft een niet soepel en krakend koppelingspedaal.

beunmaat

De nieuwe koppeling is gemonteerd! En wat een verschil zeg, pedaal gaat heerlijk soepel en koppeling komt mooi op.
We zijn er een flinke tijd mee bezig geweest, anderhalve dag wel te verstaan..maar alles is mede daarom wel heel gebleven.

De plaat en drukgroep zagen er nog goed uit, het druklager was echt kaas. Ik zal morgen even de fotos plaatsen, het zijn er niet echt veel..want in het heetst van de strijd hebben we geen fotoos gemaakt.

Gelukkig had Zeepoog een brug geregeld, anders zou het echt niet te doen zijn!

elianmars

Mooi dat het gelukt is!  :eusa_clap:

arjenT5R

ons bin benieuwd naar de pics  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

zeepoog

Koppelingsplaat was als nieuw. Wel jammer, je verheugt je op een stuk prul en er komt een shiny as brand new plaat uit die auto kakken. Maar inderdaad, ik mocht ook een stukkie gummen, ontkoppelen ging zowat soepeler dan het gaspedaal :P Heb Beunmaat dan ook een paar keer half door zijn cabine gelanceerd :-)

beunmaat

Vandaag eindelijk de tijd om een mooie verslagje te typen van het koppelings gebeuren ;D

Ik heb niet echt veel fotos gemaakt, omdat we erg druk waren :P

Hier een foto van de nieuwe meuk:

Toen hebben we het wagentje maar eens op de brug gezet en zijn we begonnen om de bak een beetje bloot te leggen:

Aan allebei de kanten de assen eruit getrokken:

Aan de bovenkant het een en ander weggehaald:

Toen werd het lastig, alle boutjes zoeken waarmee de bak vast zit..en het subframe laten zaken zonder iets te slopen.
Daar heb ik dus allemaal geen fotos van  :eusa_wall:

Wel heb ik nog een paar foto's van het verrotte druklager:

Hier nog een actie fotooooo ;D

Nou, dat was kort maar krachtig over de koppeling. Het was het klussen absoluut waard, want wat rijd dat wagentje weer lekker zeg! Koppeling komt mooi op en slipt piept of kraakt niet!

Gisteren heb ik ook nog even mijn grilletje aangepakt.

Let op het carbon detail 8)

En nog een totaal plaatje:

Taranis

beunmaat

Dank je!

Roest viel wel mee, is vooral veel vuil, zand en modder. Er zit wel wat roest, maar daar heb ik me niet echt druk om gemaakt ;D

LQDI

Niet voor niets 'ratlook' ;D

beunmaat

Citaat van: LQDI op 26-08-2011 15:21:50
Niet voor niets 'ratlook' ;D

haha...sinds dat ik deukloos ben is het best een knappe kar hoor :P...het enige wat nu nog ratlook is, is mijn uitlaat die er enorm *** onder hangt ;D

Vandaag ook nog even de achterkant wat fatsoenlijker gemaakt!

hij was zo:

Zoals je ziet waren de embleempjes verweerd, en zat er een oude verkleurde 10jaar t5r sticker op.

dit is de nieuwe situatie:

Embleempjes titanium grijs gespoten, 10jaar t5r sticker verwijderd en  "850" naar links verplaats
Ik vind het mooi ;D

elianmars

Is "T-5R" nou scheef geplakt, of lijkt dat zo door de weerspiegeling van de straatklinkers?  :eusa_think:

Sven850

Mooi werk :)

Ik vind het druklager er zo op de foto nog wel redelijk uitzien, die van mij kwam als een klomp gesmolten ellende uit de bak vallen terwijl de prise as er nog niet eens uit was ;D
XC40 T4 Recharge