"Van Ster naar T-5R"

Gestart door beunmaat, 08-04-2010 18:32:02

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Geloof het of niet...

Ben nog steeds wakker....

geef het nog 10 min dan val ik om..

.... zucht ....

dehaaz

Citaat van: beunmaat op 30-05-2012 01:23:01
Even een update, is alweer een paar weken geleden.

De 15G gaat plaats maken voor een 16T met rechte flens, 3inch pijp met conische flens staat te koop en die word vervangen door een 3inch pijp met rechte flens.
Witte injectoren zijn ook al besteld.

Daarna alles monteren en dan richting Gunnar voor wat meer paardjes! ;D
.  Waarom kies je voor een rechte flens en niet gelijk een schuine flens. Mijn turbo moet ook gaan vervangen worden. Zit ook een te denken aan een upgrade.

beunmaat

omdat ik een goede 16t kreeg aangeboden met een rechte flens. ;D

beunmaat

Citaat van: Thijs T5 op 30-05-2012 02:04:57
Vind het een mooi verhaal.

Some road trips upcoming geloof ik!

Gr. Thijs

Ja Thijs!! ik heb er zin in :P

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 19-05-2012 12:33:13
Balen!

Misschien moet je eens kijken om wat slangen te vervangen............... :eusa_whistle:

Het is gewoon gedaan met het turbootje, heb er laatst ook nog wat aan lopen schroeven maar meer als 0,8 bar wilde  ie niet blazen.

16T vlammehhhh  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Huib244T

Dacht dat je vorige week al naar gunnar zou gaan?
16T mooi wark.

Thijs T5

Vraag me niet waarom en ga me nu ook niet nog vreemder vinden dat je me al......

Maar toevallig heb ik nog wat foto's van de binnenkantzijde van de zieke turbo van Wouter... ;D

(moet weer een keertje heul hard gaan boenen willen we ze weer zo "mooi" glimmend krijgen. :)

Fijne avond nog,

Gr Thijs

beunmaat

Die fotoos zijn ook alweer 2 jaar oud ;D. Daar was het turbootje nog goed.
Ik heb vandaag dp gewisseld voor dp met cat en ik voelde toch wel wat speling.
Misschien zit er ook wel een scheur bij de wastegate die ik nirt zie.

Ik zou niet weten wat het anders moet zijn. Iemand nog een.idee waarom een turbo zijn druk niet haalt?

elianmars

Citaat van: Huib244T op 30-05-2012 19:24:39
Dacht dat je vorige week al naar gunnar zou gaan?
16T mooi wark.

Ergens op het forum staat dat hij daar geweest is, maar de wagen is al gechipt (Rica, geloof ik).

Edit: Zie hier:

Citaat van: beunmaat op 19-05-2012 12:04:44
Heb ik weer! Ga ik vandaag langs Gunnar om mijn software te laten aanpassen, zit er al zon bokke rica chip in!
Volgens de chip moet hij 1 bar halen (einde turbodruk meter) Maar dat haalt hij niet.
Waarschijnlijk staat de wastegate dus de strak, dus dan gaan we daar maar mee vogelen.

beunmaat

Jup, toen een beetje gaan zoeken naar oplossingen om die druk hoger te krijgen. Waste gate stond te los en heb ik strakker gezet. Dit gaf iets verschil, maar hij loopt pas naar 1bar in zijn bij 4500 toeren of iets dergelijks

arjenT5R

Citaat van: beunmaat op 30-05-2012 22:52:22
Jup, toen een beetje gaan zoeken naar oplossingen om die druk hoger te krijgen. Waste gate stond te los en heb ik strakker gezet. Dit gaf iets verschil, maar hij loopt pas naar 1bar in zijn bij 4500 toeren of iets dergelijks

Dat kan best wel kloppen hoor, hangt van de sw af dacht dat je zei dat ie maar 0,8 wilde doen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wout309t

Even de slang op je actuarieel eraf halen en dan even voorzichtig kijken wat hij doet. Zo gezien.
2011 V70 2.0T R-Design MT

beunmaat

Acturiaal? wat bedoel je daarmee?

Wout309t

Haha, t9 heeft 'actuator' niet begrepen.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

beunmaat

Haha, ok dat is een goed plan.