shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Krijg jij bij levering in 2014 nog 0% dan?

widebody

The Volvoboy

Power Blue op een V60 is echt ontzettend mooi :eusa_drool: :eusa_drool:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

jrkalf

Citaat van: Sbv op 08-12-2013 08:41:54
Ook een hele mooie kleur. Welke opties verder ?

Ik neem de 17" Thia velgen, dus een half exterieur kitje. Bumpertje voor en achter. Niet de side scuffplates. (Op advies van de verkoper en Walter.) het schijnt dat deze zijkanten de wielkasten enorm benadrukken en dat de 17" dan klein lijken. Maar ik wil juist de 17" rijden ivm iets meer comfort.

Maar de security line is uiteraard een verplichte optie voor de verzekeing. Die eisen een klasse 3 alarm.

Daarnaast nog wat dingetjes... Verstelbare achterbanken voor mini-me en een verwarmbaar stuur wiel + sportleder voor papa.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

The Volvoboy

Citaat van: jrkalf op 08-12-2013 10:58:37
Citaat van: Sbv op 08-12-2013 08:41:54
Ook een hele mooie kleur. Welke opties verder ?

Ik neem de 17" Thia velgen, dus een half exterieur kitje. Bumpertje voor en achter. Niet de side scuffplates. (Op advies van de verkoper en Walter.) het schijnt dat deze zijkanten de wielkasten enorm benadrukken en dat de 17" dan klein lijken. Maar ik wil juist de 17" rijden ivm iets meer comfort.

Maar de security line is uiteraard een verplichte optie voor de verzekeing. Die eisen een klasse 3 alarm.

Daarnaast nog wat dingetjes... Verstelbare achterbanken voor mini-me en een verwarmbaar stuur wiel + sportleder voor papa.

Heel goed. Wij hadden gisteren een PIH staan met de side scuff plates en ik vond het er echt niet uit zien, "wannabe XC". Voor en achter staat wel erg dik. 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

jrkalf

KIM,

Het is inderdaad 7% bij aflevering op kenteken in 2014. Maar bij aanschaf/koopcontract in 2013 gelden nog wel alle regels als zijnde de MIA, KIA en VAMIL.  Voor de ondernemer / zelfstandige zonder poen een mooi fiscaal object.

Btw aftrek, geen bpm, 36% MIA, 100% versneld afschrijven.
------
Volvoboy,

Daarom juist niet genomen. De bumperinleg voor en achter oogt wel leuk in het power blue en de zilveren roofrails steken goed af op dit blauw. Voor die zijstrips moet je 18" ixion velgen of iets dergelijks nemen. Daar had ik geen zin in, ze lijken mij te stijf en te oncomfortabel op de langere ritten.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

elianmars

Citaat van: jrkalf op 08-12-2013 11:03:48
Voor de ondernemer / zelfstandige zonder poen een mooi fiscaal object.

Hoe dan? Je kunt toch niet gelijk alles aftrekken? Je zult het ding toch eerst moeten betalen. En als er geen geld is, houdt het dan toch op?
Of zie ik dat verkeerd?  :eusa_shifty:

jrkalf

Citaat van: elianmars op 08-12-2013 11:06:07
Voor de ondernemer / zelfstandige zonder poen een mooi fiscaal object.
Hoe dan? Je kunt toch niet gelijk alles aftrekken? Je zult het ding toch eerst moeten betalen. En als er geen geld is, houdt het dan toch op?
Of zie ik dat verkeerd?  :eusa_shifty:
Jup, je hebt vooraf inderdaad wel het volledige bedrag nodig om dat af te tikken. Of je moet bij de bank langs om even een overbruggingskrediet te regelen. De BTW heb je veelal binnen een maand / twee maanden al terug. De investeringsaftrekken daar ben je inderdaad een jaar mee bezig, of je kan op z'n minst de voorwinstbelasting naar 0 terugschroeven om zodoende minder belasting te betalen aan de overheid.

M'n vrouw zit op de cijfertjes (shameless plug: http://www.finpark.nl/). Ze kent alle regels en past ze toe.
Voor een BV:

Stel je koopt de auto ad 65000.

Dan mag je gelijk de vamil toepassen (75% willekeurige afschrijving) en daarna de reguliere afschrijving van 25% in een jaar tijd. Ofwel, de auto schrijf je in 1 jaar af. Daarnaast mag je de KIA (KleinschaligheidInvesteringsAftrek) toepassen a 28% en nog eens de Milieu Investeringsaftrek (MIA) a 36%.
Onder aan de streep trek je de auto 164% af.

dus terug naar de auto van 65.000. Daar gaat een zwikkie btw af, en kom je op € 53.719.
KIA (20% van 28% van  € 53.719 = € 3008
MIA (20% van 36% van  € 53.719 = € 3868
VAMIL / Afschrijving       € 53.719 = € 10744

Totale besparing: € 17620

Investering in de auto: € 53.719
Netto investering is dan: € 36099

Er zitten maxima aan de individuele regelingen. aan de KIA bijvoorbeeld zit een max van € 15000. en de 20% heeft weer te maken met een vpb percentage. Voor mij is het allemaal hogere belastingkunde, dus voor te diepgravende vragen zou je naar de bovenstaande shameless plug moeten mailen.
Maar zit zijn geen geheime waarde oid, de volvo dealer adverteert er zelf mee.

Jelle

VAMIL = Vervroegde Afschrijving MILieu investeringen.
KIA = Kleinschaligheids-InvesteringsAftrek
MIA = Milieu InvesteringsAftrek
shRek is verkocht!
---

jrkalf

shRek is verkocht!
---

)()()sT

Alle foefjes en trucjes daargelaten, maar volgens mij mis ik iets  :eusa_think:

Voor de ondernemer / zelfstandige zonder poen een mooi fiscaal object

Citaat van: jrkalf op 08-12-2013 11:23:23
Investering in de auto: € 53.719

:D

jrkalf

Citaat van: )()()sT op 08-12-2013 16:24:40Alle foefjes en trucjes daargelaten, maar volgens mij mis ik iets  :eusa_think:
Citaat van: jrkalf op 08-12-2013 11:03:48Voor de ondernemer / zelfstandige zonder poen een mooi fiscaal object
Citaat van: jrkalf op 08-12-2013 11:23:23Investering in Kosten exclusief btw van de auto: € 53.719
:D
M.a.w. kaal exclusief de btw kost dat ding officieel 53.719, dat zou de consument er voor betalen; let wel, EXCLUSIEF BTW. Inclusief alle fiscale regelingen zou je er als ondernemer dus ongeveer 36.099 voor betalen. Noem het maar niets. Als je ziet dat je de auto dan (naar verwachting van de dealers) zo rond de 20-25 kan verkopen over 5 jaar. Kan je dus in het beste geval voor ongeveer 10.000-15.000 een mooie volvo v60 rijden voor 5 jaar lang.

Dat zie ik een hoop voordeel, mede dankzij zeer leuk overheidsbeleid.
shRek is verkocht!
---

)()()sT

En toch vind ik het zeer kwalijk. Degene die ff 40 mille kan missen wordt aan alle kanten beloond met allerlei voordeeltjes, maar de jan joker die dat gewoon niet kan wordt aan alle kanten uitgeknepen.

Let wel, geen "verwijt" naar jou hoor! Als ik als ondernemer die ik ook ben zo even dat bedrag kon missen zou ik het ook overwegen!! :)

jrkalf

Citaat van: )()()sT op 08-12-2013 16:45:05
En toch vind ik het zeer kwalijk. Degene die ff 40 mille kan missen wordt aan alle kanten beloond met allerlei voordeeltjes, maar de jan joker die dat gewoon niet kan wordt aan alle kanten uitgeknepen.

Let wel, geen "verwijt" naar jou hoor! Als ik als ondernemer die ik ook ben zo even dat bedrag kon missen zou ik het ook overwegen!! :)

Joost,

Je hebt helemaal gelijk.
Maar het is net ietsje grover. Met 40 mille kom je er niet. Je moet 65-80 mille liquide hebben. Je moet bij de dealer namelijk het hele bedrag in ene aftikken voor die v60. Inclusief btw. Lang niet alle ondernemers hebben dat op de plank en ook ik zekers niet. Daarvoor hebben ze constructies met overbruggingskredieten etc voor uitgevonden. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat.

Ik kan niet in het hoofd van de wetgever kijken, maar ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met uitgave stimuleren van consumptie goederen.
Daarbij is iedereen naar rato nodig en om te voorkomen dat ondernemers op het geld blijven zitten is deze regeling misschien krom (en voor mij de enige reden om dit te doen), maar wel effectief. Als ik hoor dat er in deze maand per week een dealer 10-12 v60 auto's extra verkoopt, dan is er toch wel heel veel slapend geld dat nu ineens wordt uitgegeven.

Maar goed, ik ben geen wetgever. Ik heb het voordeel dat mijn vrouw zeer goed in de belasting wetten en regels zit. Ik pak zolang er kromme regels bestaan elk regeltje aan om er een voordeeltje uit te halen. We betalen allemaal al meer dan genoeg.

Jelle
shRek is verkocht!
---

triton

Citaat van: )()()sT op 08-12-2013 16:45:05

Is een beetje hetzelfde met die slooppremie , je mag je oude hok inleveren voor een extra premie  maar hoe je een nieuwe kan/moet betalen............dat vertelt het verhaal niet.
Professioneel raddraaier

-D©©©L-

Hoe zit het eigenlijk met de BTW op het prive gebruiksdeel ?