shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Hoe is het verlopen met de check Jelle?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jrkalf

Olieverbruik is iets afgenomen. Maar niet genoeg. We hebben de diagnose en bevindingen tot nu toe voorgelegd aan een revisiebedrijf die veel Volvo werk doet. Alles symptomen en toeters en bellen gaan af bij het puntje turbo. Datgene wat ik een tijdje geleden al aankaartte bij de garageman. Het klopt dat deze versleten is en de carterontluchting moet ook nog gebeuren. Dat gaan we nu eerst aanpakken. Onderdelen zijn in bestelling.

Vorige week heeft BoukeS nog even met me mee gereden toen ik bij hem een Remus kocht. Hij vond de turbo ook niet goed klinken. (en dan zeg ik het nog netjes...)

Dus komende 2 weken gaat de carterontluchting, turbo en de uitlaat verandert worden.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jeff

Oke, word een mooi verslagje dus! Hopelijk ga je het dan ook eindelijk vinden, in ieder geval succes met de klus! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Tim N

Citaat van: jrkalf op 14-09-2010 23:48:51
Vorige week heeft BoukeS nog even met me mee gereden toen ik bij hem een Remus kocht. Hij vond de turbo ook niet goed klinken. (en dan zeg ik het nog netjes...)

Dus komende 2 weken gaat de carterontluchting, turbo en de uitlaat verandert worden.

BoukeS zei dat je R klonk als een Lancer EVO met ALS  ;D

jrkalf

Citaat van: Tim N op 15-09-2010 08:34:30
Citaat van: jrkalf op 14-09-2010 23:48:51

BoukeS zei dat je R klonk als een Lancer EVO met ALS  ;D
Klopt, hij fluit enorm bij het optrekken en puft en rammelt aan alle kanten op het moment dat je het gas los laat. Als ik het goed analyseer komt het er op neer dat de lagers van die mooie fan/spindle in het midden van de turbo enorm ruk zijn. Op het moment dat je het gas los laat begin dat spindeltje met z'n nadraaien maar doordat de lagers niet goed meer zijn heeft dat spindeltje vrij spel in z'n huisje en begint met enorme speling tegen de zijkanten te rammelen.

M.a.w. snel tijd om te vervangen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Kleine update, vooruit lopend op een serie foto's dit weekend:

shRek staat op dit moment bij de monteur. Hij heeft een nieuwe turbo geplaatst, eentje uit Zweden vandaan. Daarnaast word de volledige carter ontluchting vervangen.
Daarnaast zal er komend weekend de uitlaat onder komen.

Hopelijk zit er dan weer een beetje pit in deze wagen :)
shRek is verkocht!
---

jrkalf

Wat een zaligheid, dus zo klinkt een turbo met een remus er onder... Dure actie, maar de auto klinkt weer gezond :D
shRek is verkocht!
---

Vulk

jrkalf

Een originele nieuwe van Volvo, duurde even voordat deze geleverd was. De turbo wordt geleverd vanuit Zweden. Duur, maar wel garantie en weer jaren lang plezier. ;-)
shRek is verkocht!
---

Vulk

Haja, geen grotere dus? Vind je dat niet jammer dan, gezien het prijsverschil?

jrkalf

Nee, vind ik niet. Een grotere turbo verbruikt ook meer. Daarnaast wil ik meer in de wegligging steken.

De huidige turbo en alles kan 280pk leveren. Meer dan dat is zinloos omdat de automaat niet meer kan leveren in zijn originele vorm. Ik heb op dit moment nog een ogenschijnlijk goed werkende automaat, dus geen reden om die te gaan vervangen door een gereviseerde/verstevigde. Ik vind het prima zo. Ik race er niet mee, dus 7, 6, of 5 seconden van 0-100 km/u vind ik niet meer boeien.

Ik steek nog wel wat centen in de wegligging om de motor pk's ook echt op de weg te krijgen. Daarnaast wil ik hem gewoon netjes houden.
shRek is verkocht!
---

Vulk

maruska

binnenkort maar eens de Remus meeting hier in Z-H doen ^^ ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Drama met de auto.
Nog geen 100km gereden met de verse turbo, uitlaat en frisse carter ontluchting.

Auto terug naar de garage. Op het moment dat de turbo op het turbodruk metertje in het wit schiet begint de auto te stotteren.

Nu hebben ze vandaag naar de auto gekeken en geven ze aan dat hij af en toe op 4 pitten draait. Nu kunnen ze me een hoop wijs maken, maar dat gebeurt niet door een turbo wissel.
De garageman is op onderzoek uit, maar ik vind het niet prettig.
shRek is verkocht!
---

Thijssie!

Valt misschien best mee... Kan best zijn dat hij een brandstoftekort heeft waardoor hij stottert. Of de bougies zijn gewoon niet meer fris, bij de turbomotor zijn die wel vaker veroorzaker van stotterende motoren ;)