Vers rubber!

Gestart door Luc, 10-04-2010 08:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Heb van de week nieuwe Goodyear Eagle F1's om mn zomerwielen laten trekken, en de vervolgens de winterwielen eindelijk in de garage opgeslagen.

Nou ben ik niet ontevreden met het resultaat, maar vooral in de voorwielkassen is me wat veel ruimte boven de banden.
Ik wil geen complete 4-cm omlaag met de auto, maar klopt het dat de veren van een T-5 een cm of twee lager zijn dan de "gewone"?
De banden zijn 225/35R18, en erg veel ruimte tussen de schokbrekers en banden is er niet, maar de schotel waar de veren op rusten ligt een centimer of wat boven de band, dus ik verwacht daar geen probleem mee.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

)()()sT

1,5 tot 2 cm. is de standaard verlaging.

Let op, niet "van een T-5" zoals je zegt, want die had je ook in XC-variant  ;D
De T-5R is altijd standaard verlaagd, voor een T-5 was het een optie, net als bij alle andere modellen.

Die 4 cm. is niet extreem hoor, en bij mij niet stugger aan de voorzijde t.o.v. de af-fabriek verlaging.

Turbo-Geek

Monteer desnoods een goedkopere schroefset, dan bepaal je ZELF hoe hoog hij komt te staan.
Een schroefset is overigens het ENIGE middel voor de meesten om de verlaging 100% naar smaak te hebben, de rest is altijd gokken en geeft meestal toch net niet het resultaat zoals verwacht en met name het verschil voor-achter.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

walter leever

Luc de Goodyears zijn geweldige (regenbanden) :eusa_clap:
alleen ze slijten als sneeuw voor de zon :eusa_shifty:

Zoals al gezegd schroefsetje eronder,dan kun je zelf bepalen hoe laag. :eusa_drool:

Ziet er goed uit trouwens. :eusa_clap: :eusa_clap:

gr,walter

Luc

Over de slijtage kan ik nog niks zeggen.
Over het weggedrag (droog, bij een graad of 12), alleen maar lof, tot nog toe dan. Banden hebben gruwelijk veel grip, en zijn en blijven erg stil.

-D©©©L-

Welk type band heb je er exact onder liggen ?

darius

Citaat van: Turbo-Geek op 10-04-2010 11:08:49
Monteer desnoods een goedkopere schroefset, dan bepaal je ZELF hoe hoog hij komt te staan.
Een schroefset is overigens het ENIGE middel voor de meesten om de verlaging 100% naar smaak te hebben, de rest is altijd gokken en geeft meestal toch net niet het resultaat zoals verwacht en met name het verschil voor-achter.

air-ride is ook een optie, alleen gruwelijk duur...
No show, only go.

Luc

@Marco : Goodyear Eagle F1 Assymetric, 225/35R18

Laserblue

Citaat van: Luc op 17-04-2010 04:03:22
Net een retourtje Friesland achter de rug.
Steeds happier met de banden, ze zijn en blijven heel erg stil, en de wagen ligt godsgruwelijk goed op de weg.
Ook in lange doordraaiers, met 150 km/h volgens de GPS, geen centje pijn.
Een minpuntje : ze zijn wel erg gevoelig voor spoorvorming, maar dat lijkt me inherent aan de breedte en de mate van platheid...

spoorvorming ligt volgens mij niet aan het soort band maar aan dat ze groot,breed en vrij zacht zijn  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Het echte karakter van een band komt pas na een paar 1000 km naar boven....  In het begin zijn ze allemaal zacht en plakkerig  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl