Waar zit relais 408 (spiegelverwarming en achterruitverwarming)?

Gestart door ES850, 11-04-2010 22:01:29

Vorige topic - Volgende topic

ES850

Waar zit relais 408 (spiegelverwarming en achterruitverwarming) bij mijn V70 2.5i uit 1998?
Mijn spiegel- en achterruitverwarming gaat niet meer uit, ook niet als ik op  de schakelaar druk. In het begin ging de verwarming steeds vanzelf aan en uit, nu staat hij continu aan. Ik dacht eerst dat de schakelaar stuk was, dus die eruit gehaald. Toch werden de spiegels steeds warm tijdens het rijden. Ik las hier dat het relais 408 zou kunnen zijn, maar ik weet niet waar die zit. Wie weet het?

(ik heb nu tijdelijk de zekering eruit gehaald zodat de zaak niet kapot gaat)

mevita

Moet het niet zijn relais 208 voor de verwarming spiegels en 214 voor de verwarmde achterbank?

gr mevita

haasje

er wordt helemaal niet gesproken over achterbankverwarming hoor  ;)

mevita

Citaat van: haasje op 11-04-2010 23:13:26
er wordt helemaal niet gesproken over achterbankverwarming hoor  ;)

Sorry, niet goed gelezen had m,n leesbril(sinds deze week) niet op ;D

ES850

Het kan ook relais 208 zijn, in ieder geval het relais voor de spiegel- en achterruitverwarming. Waar zit dat relais?

mevita

Bij de 850 zit het linksonder achter de motorkap ontgrendeling dus ik neem aan dat dat bij de v70 ook zo zit,

gr mevita

ES850

mevita

Ludo

Ludo

mevita

Citaat van: Ludo op 14-04-2010 22:04:18
Citaat van: mevita op 14-04-2010 21:59:43
bij de mijne wel,

gr mevita

Kan je daar eens een foto van maken?.
Klopt het niet dat ie bij mij daar zit dan @Ludo?
ik heb deze week gekeken of er een relais inzat voor de gordelverklikker, toen meen ik toch de 208 daar gezien te hebben en alle nr genoteerd van de relais die aanwezig waren, zou ik dan weer niet goed gekeken hebben ::)

gr mevita

Ludo

Citaat van: mevita op 14-04-2010 22:11:25
Klopt het niet dat ie bij mij daar zit dan @Ludo?

Jawel hoor.
Een foto of afbeelding maakt het soms wat duidelijker.  ;)

mevita

Ow, ik dacht al die Ludo heeft beslist weer wat gevonden dat het niet klopt ;D

gr mevita

ES850

Bedoel je met "linksonder achter de motorkap vergrendeling" achter het onderstuk van het dashboard? Daar kan ik het niet vinden namelijk.

Eric

Ludo

Citaat van: ES850 op 26-04-2010 21:06:04
Bedoel je met "linksonder achter de motorkap vergrendeling" achter het onderstuk van het dashboard? Daar kan ik het niet vinden namelijk.

Eric

Toch zit die daar.
Kijk maar eens verder omhoog, de relaiskast (zoals op de afbeelding) zit redelijk bovenaan.