Remschijven

Gestart door beunmaat, 12-04-2010 01:23:02

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Mijn 850 remt niet fantastisch, en dat is toch wel belangrijk met 240 pk  :eusa_whistle:
Volgens mijn vader zijn alle schijven die erop zitten gegroefd en in 1tje zit zelfs een haarscheurtje  :-X

Dus nu zit ik een beetje te kijken voor goede vervangings schijven.

Wat is hier een goede optie voor, en ik hoef geen BBK.

Dank jullie wel voor de reactie's

gr Wouter

-D©©©L-

orgineel of brembo HC. combineren beide leuk met mevius blokken.

beunmaat

Dankjewel voor je snelle reactie marco!

Waar kan ik die brembo's bestellen?

R o b

Het blijft behelpen met standaard remmen of beter randspul wat hier op past ed. BBK is echt de oplossing...

-D©©©L-

Citaat van: beunmaat op 12-04-2010 02:58:08
Dankjewel voor je snelle reactie marco!

Waar kan ik die brembo's bestellen?

Universeel verkrijgbaar. Let wel even op dat je de HC versie krijgt. Aan de achterzijde hebben originele schijven een klein voordeel; het middendeel is standaard zwart gelakt.

MarcoV

Citaat van: R o b op 12-04-2010 08:48:44
Het blijft behelpen met standaard remmen of beter randspul wat hier op past ed. BBK is echt de oplossing...

Echt wel  :eusa_dance:

MarcoV ;D

beunmaat

Tuurlijk het is prachtig spul, alleen ik vind het erg veel geld.

En aangezien ik de auto eerst in goede staat wil hebben voordat het upgraden begint heeft een BBK absoluut geen hoge prioriteit.

R o b

Citaat van: beunmaat op 12-04-2010 09:37:33

Tuurlijk het is prachtig spul, alleen ik vind het erg veel geld.

En aangezien ik de auto eerst in goede staat wil hebben voordat het upgraden begint heeft een BBK absoluut geen hoge prioriteit.

Je hebt helemaal gelijk, maar als je echt serieus aan vermogens gaat sleutelen...doe dan eerst de remmen...je zal ze nodig hebben.

Bij mij deed de betaling ook een beetje pijn, maar de AP's zorgen nu wel voor een korte blackout als je ECHT hard remt haha!

beunmaat

Ik hoef nog geen heftige vermogens, ik ben net van 136pk naar 240pk overgestapt :P
Dus ik denk dat dat wel ff genoeg is haha..

Maar ok ik ga dus die brembo hc schijven bestellen, ik zag dat ze rond de 120 euro de stuk zijn?
Wat kosten originele schijven ongeveer?

darius

Ja Wouter ik ga ze ook maar kopen hoor die BBK want soms loopt het dun door de broek als je eens echt in de ankers moet   :eusa_sick:
No show, only go.

sjarrel2

Om je een idee te geven --> uit de UK http://tinylink.com/?xM4tEyFDFs
                                              uit DE http://tinylink.com/?HIGI7N5qY8

Gr,  :)

Hans Duiven

Citaat van: beunmaat op 12-04-2010 11:49:58
Ik hoef nog geen heftige vermogens, ik ben net van 136pk naar 240pk overgestapt :P
Dus ik denk dat dat wel ff genoeg is haha..

Maar ok ik ga dus die brembo hc schijven bestellen, ik zag dat ze rond de 120 euro de stuk zijn?
Wat kosten originele schijven ongeveer?

Goedkoper alternatief voor de 280 mm schijven:

302 Schijven van Brembo voor €144,00 per set incl. btw en een setje brackets voor de 302 schijven. Die brackets kosten je maximaal €80,00 incl btw.

Remblokken naar eigen keuze natuurlijk  ;D

Hans

beunmaat

Oohja, er zijn natuurlijk ook nog 302 schijven :P
En die zijn niet zoveel duurder, dan kan ik beter een upgrade doen naar 302.

Wie heeft er ervaring met de schijven uit de link van Hans?
Als ik bijvoorbeeld op de site kijk van ET dan zijn 302 schijven een stuk duurder.
En waar zijn die brackets te krijgen?

UserID6342

Brackets kun je bij de dealert bestellen, zijn niet zo duur.  Meen iets van 80 of 90 euro.  Heb zelf geen ervaring met Brembo spul op een Volvo.

KIM

Ik wel met het standaard Brembo.
Ik wil het niet meer op mijn auto hebben. Elke keer dat gezeur met slingering in de schijven na verloop van tijd.
Ik ga denk ik voor origineel.
Misschien is dat HC ook een idee.