Zoek de olie lekkage, nog steeds zoekende..

Gestart door jrs2k3, 12-04-2010 07:59:25

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Ik loop al een tijdje met het probleem dat mijn volvo ergens olie lekt. Nadat de olie toevoer richting de turbo is vervangen lekt hij nog steeds ergens. Heb wat foto's proberen te maken van de achterkant van het blok (waar het volgens mij ergens vandaan komt) met de hoop dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven waar de lekkage zou kunnen zitten... en in welke richting ik zou moeten zoeken.

Heb gisteravond alles nog ff goed schoongemaakt dus hopelijk heb ik vanavond misschien een beter beeld waar het vandaan komt. Heb gister avond ook nog ff de carter ontluchting gecheckt en deze was helemaal schoon.

Nokkaskeeringen zijn vrij recent vervangen, krukaskeering is ook nog goed.

thuur

Het lijkt toch van de kop te komen. Heb je originele nokkenaskeerringen gebruikt? Heb je carterdruk (vuldop rubber)? Geknoeid met bijvullen?

Goed schoonmaken met ontvetter, motor laten lopen en kijken.

Gr ;)

jrs2k3

Citaat van: thuur op 12-04-2010 11:56:56
Het lijkt toch van de kop te komen. Heb je originele nokkenaskeerringen gebruikt? Heb je carterdruk (vuldop rubber)? Geknoeid met bijvullen?

Goed schoonmaken met ontvetter, motor laten lopen en kijken.

Gr ;)

Ja heb originele nokkenas keering gebruikt. Ga vanavond toch eens kijken, misschien heb ik de keering er wel niet goed in gedaan. Kleppendeksel is olie vrij, dus niet geknoeid met bijvullen. Carterdruk is er wel wat als hij koud is, maar dat lijkt me normaal.

Rijns_t5r

als jij het vind op die plek op de foto wil ik het ook graag weten en zal dit topic dus blijven volgen,ik heb de nokaskeeringen gedaan die waren lek,dacht het probleem gevonden te hebben,gisteren de carterontluchting geheel vervangen,slang op de kop was verhard en gescheurd,alleen ik heb dezelfde lekkage als op de foto bij jou,dusssss ben benieuwd!!!!
wat zit daar precies aan olie leideingen/afdekplaatjes?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jrs2k3

Citaat van: Rijns_t5r op 12-04-2010 13:01:36
als jij het vind op die plek op de foto wil ik het ook graag weten en zal dit topic dus blijven volgen,ik heb de nokaskeeringen gedaan die waren lek,dacht het probleem gevonden te hebben,gisteren de carterontluchting geheel vervangen,slang op de kop was verhard en gescheurd,alleen ik heb dezelfde lekkage als op de foto bij jou,dusssss ben benieuwd!!!!
wat zit daar precies aan olie leideingen/afdekplaatjes?

robert

Je bedoelt waar die afdekplaatjes zitten? die zitten aan de achterkant van het blok... Zodra ik iets heb gevonden post ik het hier!

Rijns_t5r

ik duik morgen weer onder de kap en gaat met je meezoeken,ik wil hem nu wel eens lekvrij hebben  ;)

robert

jrs2k3

Volgens mij heb ik de boosdoener... nokkenas keering (de achterste nokkenas) Denk dat ik de nieuwe keering er niet goed in heb gezet. Kan ik deze ook te ver er in hebben gedrukt?

Heb nu de distributie afdekplaat eraf gelaten om zo misschien een wat beter beeld te kunnen krijgen van de lekkage.

Volvo850 93

Sucses verder met je lekkage

Mvg D

elianmars

Toch de keerring, dus.

In ieder geval heb je het probleem gevonden. Nu nog (opnieuw) verhelpen  :eusa_shifty:

jrs2k3

Ja hoop dat dit hem is! Zal morgen weer ff een nieuwe bestellen! Gelukkig is zon keering nog een keer te betalen bij de dealert :)

thuur

Mij is een keer zo'n originele keerring net niet vlak erin gegaan, onderaan (bijna onzichtbaar) was een klein randje rubber omgevouwen :-\

Maar ach, als het de 3e keer is dat je een keerring moet vervangen word je wel handig.. (2e keer was een imitatie :eusa_wall:)

Gr 8)

edit: ik geloof dat ik hierbij meteen mijn miniem koelwaterlek heb gevonden :eusa_think:

Ludo

Citaat van: thuur op 12-04-2010 22:55:18
edit: ik geloof dat ik hierbij meteen mijn miniem koelwaterlek heb gevonden :eusa_think:

Wat zie je dan op de foto?.

volvobug

Leuk, een quiz.

Mijn antwoord: zie onderkant expansievat.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thuur

En meteen de keuken uit de prijzenpot..

Gr :-\

Rijns_t5r

Citaat van: thuur op 12-04-2010 22:55:18
Mij is een keer zo'n originele keerring net niet vlak erin gegaan, onderaan (bijna onzichtbaar) was een klein randje rubber omgevouwen :-\

Maar ach, als het de 3e keer is dat je een keerring moet vervangen word je wel handig.. (2e keer was een imitatie :eusa_wall:)
http://thuurbo.nl/volvo/v70/forum/distri/21042009475w.jpg

Gr 8)

handig die tyraps,morgen ook maar weer eens kijken achter de nokas tandwielen of het bij mij daar ook weer lekt  >:( :'(

robert