Zoek de olie lekkage, nog steeds zoekende..

Gestart door jrs2k3, 12-04-2010 07:59:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Rijns_t5r op 13-04-2010 00:20:59
Citaat van: thuur op 12-04-2010 22:55:18
Mij is een keer zo'n originele keerring net niet vlak erin gegaan, onderaan (bijna onzichtbaar) was een klein randje rubber omgevouwen :-\

Maar ach, als het de 3e keer is dat je een keerring moet vervangen word je wel handig.. (2e keer was een imitatie :eusa_wall:)
http://thuurbo.nl/volvo/v70/forum/distri/21042009475w.jpg


Gr 8)

edit: ik geloof dat ik hierbij meteen mijn miniem koelwaterlek heb gevonden :eusa_think:
handig die tyraps,morgen ook maar weer eens kijken achter de nokas tandwielen of het bij mij daar ook weer lekt  >:( :'(

robert

Zorg wel dat de riem absoluut strak staat voordat je de tie-wraps aanbrengt. En ik raad dit niet aan bij d-riemen met enige ervaring. Dat ik het bij mijn auto zo heb gedaan was omdat de riem nog geen 3.000km erop lag.


Gr ;)

Rijns_t5r

zit er 15000 in thuur,moet kunnen toch?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Citaat van: Rijns_t5r op 13-04-2010 00:38:00
zit er 15000 in thuur,moet kunnen toch?

robert

Heb je bij de vorige keer de rollen en waterpomp ook vervangen? Wat is je huidige km-stand?


Gr :eusa_think:

Rijns_t5r

alles vervangen bij 220000km ivm 2 lekke nokaskeeringen.
staat nu op 235000km

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jrs2k3

Donderdag ga ik de keering weer vervangen. Moet je de spanner ook los hebben van de dist riem? Of kan je gewoon de riem er afschuiven ?

jrs2k3

Heerenveen heeft ze op voorraad liggen, morgen dus ff 1tje scoren!

Rijns_t5r

ja de spanner zal je er even af moeten halen en heel voorzichtig tussen de bankschroef in moeten drukken als hij geen weerstand bied is hij versleten,en daarna  borgen met een klein boortje,deze trek je er weer uit als je de boel gemonteerd heb.

vandaag dus ook onder de distributiekap gekeken en ja precies hetzelfde verhaal,de achterste nokaskeering lek >:(
dus zal ook aan de slag moeten,nokaskeering meeting is dat een idee ;D ;D ;D ;D
nee doe dit lekker op mijn gemakkie in mijn hobby hok.


robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jrs2k3

Citaat van: Rijns_t5r op 13-04-2010 13:41:08
ja de spanner zal je er even af moeten halen en heel voorzichtig tussen de bankschroef in moeten drukken als hij geen weerstand bied is hij versleten,en daarna  borgen met een klein boortje,deze trek je er weer uit als je de boel gemonteerd heb.

vandaag dus ook onder de distributiekap gekeken en ja precies hetzelfde verhaal,de achterste nokaskeering lek >:(
dus zal ook aan de slag moeten,nokaskeering meeting is dat een idee ;D ;D ;D ;D
nee doe dit lekker op mijn gemakkie in mijn hobby hok.

robert

Hmm jammer dat die spanner los moet, vind het maar een klote ding om te borgen, gewoon ijzerdraad werkt namelijk niet.. Ga het idd ook in mijn eigen hobby hok doen, niemand anders weet ook waar die welke sleutel moet vinden (gereedschap chaoot ;))

Had je ook ongeveer dezelfde olie sporen zitten op de binnenkant van je D-riem kap?

Rijns_t5r

ja zelfde sporen,had er al een tijd last van maar kon het niet vinden,diversen keren distrikap eraf gehad maar zag niks,maar nu was de boel echt vettig en is het overduidelijk de keerring.
let wel op met het tandwiel loshalen,deze zijn iets verstelbaar,dus tandwiel merken tegen over je nokas!!!!!

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jrs2k3

Citaat van: Rijns_t5r op 14-04-2010 10:10:37
ja zelfde sporen,had er al een tijd last van maar kon het niet vinden,diversen keren distrikap eraf gehad maar zag niks,maar nu was de boel echt vettig en is het overduidelijk de keerring.
let wel op met het tandwiel loshalen,deze zijn iets verstelbaar,dus tandwiel merken tegen over je nokas!!!!!

robert

Ik merk ze altijd op de nokkenas en op de boutjes, kan niet mis gaan dan :)

jrs2k3

Zie hier de schuldige! :) Heb de keering vervangen. Lekkage is nu weg!!






jrs2k3

Dacht dat hiermee de lekkage wel verholpen zou zijn maar helaas, hij lekt nog steeds olie ergens. Begin een beetje moedeloos te worden... Morgenavond heb ik weer tijd om er naar te kijken.

Sbv

Kan je wel grofweg bepalen waar de lekkage zit ?
Lijst(je) maken en dan dingen gaan uitsluiten/wegstrepen

elianmars


jrs2k3

Citaat van: Sbv op 21-04-2010 08:53:18
Kan je wel grofweg bepalen waar de lekkage zit ?
Lijst(je) maken en dan dingen gaan uitsluiten/wegstrepen

Aan de bovenkant van het blok zat/zit de lekkage. Durf op dit moment eigenlijk niks uit te sluiten.

Wat allemaal al vervangen is:
- Olietoevoer leiding (nieuwe banjo bout en ringetjes)
- Nokkenas keering uitlaat zijde (distributie kant)

Wat ik allemaal gecheckt heb:
- Carterontluchting is schoon
- Lekt niet bij peilstok
- Lekt niet op de carterpan
- Lekt niet bij de oliekoeler slangen

Wat me trouwens opviel bij het vervangen van de nokkenaskeering is dat er een gat zat wat eruit zag alsof daar een gat is was geslagen ofzo... Heb een foto kunnen vinden die ik toen had gemaakt met me iphone.

En als ik de foto nu weer zie heb ik wel een idee waar de lekkage vandaan komt...


http://images.ididid.eu//files/0000/0000/0000/0000/0000/0000/0000/0000/0462/8885/orig.jpg <grote versie