blauwe rook na volgas

Gestart door mitchelli, 12-04-2010 08:04:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchelli

update:

Bij de eerste keer volgas en daarna gas los ---) veel rook. De keren erna (na korte tijd tov de eerste keer) volgas en daarna gas los---)  weinig tot geen rook....

stationair of met koude start geen rook. En bij het optrekken ook niet..

Op de turbo as niet veel speling. Wel maakt de turbo tegenwoordig wel meer geluid met koude motor (hoge fluit). Prestaties zijn niet minder geworden....turbo is 2 jaar oud en is goed gebruikt ,zeg maar  :)

Iemand een idee?

Zit echt heel erg te twijfelen tussen de turbo en de klepgeleiders/seals. En zie het niet echt zitten om straks de turbo te vervangen terwijl het dan toch stiekem iets anders is...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

jrs2k3

Hoge fluit deed ie bij mij ook toen hij bijna op was. Denk toch dat het de turbo is.

reneetje

Citaat van: mitchelli op 22-04-2010 08:00:43
update:

Bij de eerste keer volgas en daarna gas los ---) veel rook. De keren erna (na korte tijd tov de eerste keer) volgas en daarna gas los---)  weinig tot geen rook....

stationair of met koude start geen rook. En bij het optrekken ook niet..

Op de turbo as niet veel speling. Wel maakt de turbo tegenwoordig wel meer geluid met koude motor (hoge fluit). Prestaties zijn niet minder geworden....turbo is 2 jaar oud en is goed gebruikt ,zeg maar  :)

Iemand een idee?

Zit echt heel erg te twijfelen tussen de turbo en de klepgeleiders/seals. En zie het niet echt zitten om straks de turbo te vervangen terwijl het dan toch stiekem iets anders is...

Zullen waarschijnlijk toch je klepgeleiders/seals zijn, vooral omdat ie na de eerste keer volgas lossen een walm uitbraakt..... :-\
Fluiten met koude motor doen ze allemaal , niks mis mee.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Heb je niet een lekke intercoolerslang?.
Roken en fluiten zijn toch ook symptomen daarvan?.

mitchelli

Citaat van: Ludo op 22-04-2010 09:51:49
Heb je niet een lekke intercoolerslang?.
Roken en fluiten zijn toch ook symptomen daarvan?.

Alle IC slangen zijn nieuw,en bovendien fluit hij alleen met koude motor.En ik mis geen vermogen...

CiteerZullen waarschijnlijk toch je klepgeleiders/seals zijn, vooral omdat ie na de eerste keer volgas lossen een walm uitbraakt.....
Fluiten met koude motor doen ze allemaal , niks mis mee.


Dan zou hij toch ook roken bij lang stationair draaien,of bij koude start ?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

UserID6342

Citaat van: reneetje op 22-04-2010 08:09:22
Zullen waarschijnlijk toch je klepgeleiders/seals zijn, vooral omdat ie na de eerste keer volgas lossen een walm uitbraakt..... :-\
Fluiten met koude motor doen ze allemaal , niks mis mee.
Dan zou tie het toch ook idd vaker moeten doen ?  Hij doet het eenmalig zeg maar en daarna is het klaar...  Denk persoonlijk dan toch meer aan de turbo :(

mitchelli

En heb ook veel olie in m`n IC buizen....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

)()()sT

Is die turbo blijven zitten in die twee jaar? Ik bedoel dus bij de tussen-eigenaars ;)

Ronald21


Schoonmaken en daarmee bij 0 beginnen en hierna monitoren alvorens turbo's ed te swappen.

komt goed

mvg,

Ronald

Sem

#24
Ik had laatst met mijn S70 2.5T een wedstrijdje met een E30 325i met chip... die won ik wel, maar moest er wel volop!!  :eusa_dance: (Let wel op.. mijn auto is stage II tuned... 255pk/400Nm..  zo'n E30 gaat hard!)

We hadden ook even een rotonde te pakken waar ik hard overheen moest en later zijn we even gestopt om bij te praten.
We hebben denk ik 3 min staan praten... niets roken... heeft ie ook nooit gedaan.

Ik stapte in en gaf gas... ROOK..!! ik wist niet wat ik zag en de tranen sprongen in mijn ogen..  ???
Na een paar keer gas geven rookte hij niet meer en heeft sinds dien ook niet meer gerookt.

Ik vermoed dat bij het nemen van die rotonde (erg hard) ;D de carterventilatie een slokje olie heeft gekregen... anders zou ik het ook niet weten.

Ik dacht echt dat het over was met m'n Volvo...  :eusa_pray:

mehn

Nee dat zijn waarschijnlijk je klepsteelrubbers ;D
Komt me bekend voor ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sem

Citaat van: mehn op 22-04-2010 15:33:32
Nee dat zijn waarschijnlijk je klepsteelrubbers ;D
Komt me bekend voor ;)

Bedoel je dat voor mij?

mehn

Citaat van: Sem op 22-04-2010 15:35:47
Citaat van: mehn op 22-04-2010 15:33:32
Nee dat zijn waarschijnlijk je klepsteelrubbers ;D
Komt me bekend voor ;)

Bedoel je dat voor mij?

Yep.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sem

Citaat van: mehn op 22-04-2010 15:46:07
Citaat van: Sem op 22-04-2010 15:35:47
Citaat van: mehn op 22-04-2010 15:33:32
Nee dat zijn waarschijnlijk je klepsteelrubbers ;D
Komt me bekend voor ;)


Bedoel je dat voor mij?

Yep.

Maar lekken toch niet alleen bij stationair, maar vooral als je auto een tijdje stil (uit) heeft gestaan? Dan loopt de olie langs je kleppen de cilinder in en bij de eerste start heb je rook...

Dan heeft mijn auto ook nog eens relatief weinig gedraaid.... ???


Ludo

Citaat van: mitchelli op 22-04-2010 14:56:10
En heb ook veel olie in m`n IC buizen....

Ik zou het toch toch nóg een keer goed controleren, of alles wel allemaal goed dicht is...