bout bijrijdersstoel draait dol

Gestart door Vulk, 17-04-2010 19:13:37

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Vandaag wou ik de bijrijdersstoel uit de wagen halen en één boutje krijg ik niet los.

Het betreft het boutje linksvoor. Ik kan het vaster of losser draaien, maar er gebeurt niets. Ik heb al geprobeerd om er een schroevendraaier omder te zetten om zo toch het boutje krijgen, maar helaas...

Alle tips zijn welkom. Als laatste optie is er Wepster natuurlijk, maar liever zou ik er zelf in slagen. :)

tackle

deukentrekker en dan eruit jensen?

pwaes

Citaat van: Vulk op 17-04-2010 19:13:37
Vandaag wou ik de bijrijdersstoel uit de wagen halen en één boutje krijg ik niet los.

Het betreft het boutje linksvoor. Ik kan het vaster of losser draaien, maar er gebeurt niets. Ik heb al geprobeerd om er een schroevendraaier omder te zetten om zo toch het boutje krijgen, maar helaas...

Alle tips zijn welkom. Als laatste optie is er Wepster natuurlijk, maar liever zou ik er zelf in slagen. :)

Heb het ook gehad, maar dan bestuurderskant, de bout aan de kant van de middenconsole. Ik heb de rest van de schroeven losgedraaid en toen op de stoel gaan zitten en met je voeten, de leuning naar achter duwen (dus kracht zetten op de bout en de moer) om de moer te vergrendelen. En vervolgens draaien met je ratel...

Succes  :-\

Vulk

Dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens doen!
Bedankt!

Vulk

Net nog anderhalf uur zitten sukkelen. Op de stoel gaan zitten, schroevendraaier tussen duwen, er aan trekken,...

Het ding wil niet los.

mehn

Dan kun je nog iets anders proberen. Is wel een priegelwerk, maar zou moeten kunnen.
In de email die ik je gisterochend stuurde staat beschreven wat je moet doen om de moer terug te vinden als de bout eruit is.
Wat je kunt proberen is de vloerbedekking en de luchtbuis te verwijderen met de stoel nog in de auto. De vloerbedekking vanaf de deurkant optillen en dan de buis eruit peuteren.
De bout linksvoor losmaken en eventueel de vloerbedekking onder dat bevestigingspunt doorschuiven richting middentunnel.

Misschien kun je dan met een waterpomptang door het gat in de kokerbalk om de moer van de onderkant vast te houden als je de bout moet de ratel probeert los te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Ik heb dat al half gedaan. ik heb even gespiekt aan de andere kant hoe die bout vastzit. :)
Niet mijn favoriet soort werk.

Vulk

Hoe zit die buis vast aan de middenconsole?

mehn

Citaat van: Vulk op 18-04-2010 11:21:41
Hoe zit die buis vast aan de middenconsole?

Die kunststof buis? Die zit achter de radio op het radiatorhuis geschoven.
Als je de onderplaat van het dashboard en het zwarte kunststof paneeltje dat van het einde van de voetenbak naar de middenconsole loopt weghaalt kun je het zien. Aan het einde is de buis niet meer plat maar rond.

edit: bijrijderskant zie ik nu, daar zit geen gaspedaal ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

De buis is er uit, alleen moet er even een nieuwe in.
Boutje is er nog niet uit. Het ding da ik moet tegenhouden is rond en er is geen ruimte voor een tang...

UserID6342

Kun je 'm klemzetten met iets ertussen, een grote schroevendraaier, bandijzer of zoiets ? en dan proberen met een gewone sleutel los te draaien en niet met een ratel oid.  Met een ratel oefen je er teveel kracht dan op uit, kun je 'm niet goed tegenhouden.

Vulk

Heb al geprobeerd met een grote schroevendraaier of tang ofzo, maar wilde niet lukken.
Ik kan het wel vasthouden met mijn hand (wel haast al mijn vel kwijt), maar ik kan het niet tegenhouden.
Morgen zal'k eens proberen met een gewone sleutel en wat tegenhouden!

Tips zijn nog steeds welkom. ;D

pwaes

Citaat van: Vulk op 18-04-2010 17:59:18
Heb al geprobeerd met een grote schroevendraaier of tang ofzo, maar wilde niet lukken.
Ik kan het wel vasthouden met mijn hand (wel haast al mijn vel kwijt), maar ik kan het niet tegenhouden.
Morgen zal'k eens proberen met een gewone sleutel en wat tegenhouden!

Tips zijn nog steeds welkom. ;D

geen tips meer van mijn kant...

ben wel blij dat het bij mij uiteindelijk wel ging op mijn hierboven beschreven manier  :eusa_shifty:

Vulk

Wegens tijdsgebrek (en logistieke problemen;D) het uitgesteld tot het zomerverlof.
Zelfs als ik de stoel er zou uit krijgen, dan moet hi jer nog minstens 3-4 dagen uitblijven om hem te behandelen en dat lukt nu even niet. :)

In het zomerverlof gaat dit topic verder dus. ;D

Ludo

Wat wil je dan met de stoel doen?.