Klein/Groot...De putjes werden kraters.. 850 t5.

Gestart door peteRRR, 18-04-2010 17:17:29

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Citaat van: Dirk342 op 27-02-2011 18:33:53
Citaat van: Jack v op 27-02-2011 17:33:43
Vreemd Roy bij mij liggen de draden er wel en zijn niet doorgelust terwijl ik geen airbags heb. Ook het lampje zit er in en brand niet.
Komt omdat je sensor bij de handrem niet erin zit / niet is aangesloten... Zonder sensor / module geen lampje, met module wel.
Ik heb er ook geen sensor in zitten, maar toch had ik een lampje branden. Dus heb deze er maar netjes uit gedraaid. :)

Ziet er goed uit verder Peter! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

fbm

Hey Peter je raad nooit wat ik er vorige week in heb gezet  :eusa_whistle: een sportstuurtje ja!

;D

Vind jouw toeterknop wel een stuk mooier!  :eusa_clap:

san

Heb je daar een speciale naaf voor nodig,qua maatvoering dan? Dacht dat dat  bij onze roffels niet kon,het stuur is toch 1 geheel.of hoe moet ik dat zien? Dit ivm contactslot hendels etc. Mooi stuurtje,die van Remco ook btw :)

san

Zal eens kijken hoe het een en ander in elkaar zit.vindt het wel mooi zo'n stuurtje.Je moet dus gewoon een naaf hebben die overeen komt met je oude gaten. Of is dit een standaard gegeven?
ps mss foto's van de montage?

Teddy81

Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien Peterrr.
Ik heb ook altijd sportstuurtjes in mijn vorige auto's gehad en dat was erg fijn. Deze hou ik origineel, maar snap wel dat je er een sportstuurtje in wilt hebben. ;D

Jack v

Wanneer ga je hem eigenlijk plaatsen Peter?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

san

OK,dus een stuurnaaf scoren met de juiste diameter,die over de kartels past.En daarop je gewenste stuurtje,lijkt makkelijk. ;)

fbm

Citaat van: san op 28-02-2011 21:23:27
OK,dus een stuurnaaf scoren met de juiste diameter,die over de kartels past.En daarop je gewenste stuurtje,lijkt makkelijk. ;)

Alleen had ik een probleem met de richtingwijzer terug naar 0 stand helper, die werkt nu niet meer! Er zitten geen uitsparingen in de naaf, die wel in het stuur zitten om de "helper" in werking te stellen! :eusa_doh:
Heb hem vorige week zondag gemonteerd, maar het was toch echt niet 1 op 1  :eusa_wall:

Heb al wel een idee hoe ik dat ga oplossen  :angel:

@ peterrr: heb jij wel van die......................

om bij de richtigaanwijzers te komen dan?

UserID6342

Vele auto's gehad met van origine een klein sportstuurtje en dat stuurde heerlijk en zeer direct.  Toch blijf ik de 850 een auto vinden waarop dit niet thuis hoort, niet mooi staat.  Buiten nog het feit dat je eventuele airbag niet meer werkt.

Ik denk wel, juist omdat Peter wat langer is, hij een betere / fijnere zit achter het stuur krijgt en zodoende meer comfort voor hem. Ter vergelijk; ook ik heb wel eens in zijn auto gereden en op de stand waarop normaal zijn stoel staat, kom ik nog niet eens bij de pedalen :)  Maar ik rij dan ook meestal in het speciale kinderstandje van Volvo ;D ;D

Jack v

Alss je de juiste weerstand ertussen hebt Peter kun je de ECU zelf resetten je hebt OBD I.

verburgh

Volgens mij gaat de srs niet eens via de ECU :eusa_think: ik heb er toen ook een weerstand tussen laten zetten en het lampje was toen gewoon uit.

verburgh

Ik had toen ook de dealer gebeld en die konden hem ook uitschakelen, en als ik het goed heb onthouden is het dan wel weer een moeilijk verhaal om hem weer te activeren als dat nodig zou zijn.

Jack v

Citaat van: verburgh op 01-03-2011 18:24:14
Volgens mij gaat de srs niet eens via de ECU :eusa_think: ik heb er toen ook een weerstand tussen laten zetten en het lampje was toen gewoon uit.
hij geeft zijn foutcodes via OBD dus dan zit hij toch in de ecu

verburgh

Citaat van: Jack v op 01-03-2011 18:30:10
Citaat van: verburgh op 01-03-2011 18:24:14
hij geeft zijn foutcodes via OBD dus dan zit hij toch in de ecu
Ik weet het echt niet meer, lees mijn anderen verhaal ook nog even.

Niet alles is ECU geregeld

verburgh

Citaat van: peteRRR op 01-03-2011 18:33:20
Citaat van: verburgh op 01-03-2011 18:29:09
Ik had toen ook de dealer gebeld en die konden hem ook uitschakelen, en als ik het goed heb onthouden is het dan wel weer een moeilijk verhaal om hem weer te activeren als dat nodig zou zijn.

De dealer had het niet over resetten,enkel een weerstand plaatsen,maar een weerstand van 2.2 is niet de juiste dan.

Groet.
'
Marko al gevraagd peter? of wist hij het ook niet meer?

ik heb toen alle electronica laten doen dus ik weet het echt niet wat voor weerstand er tussen zit, jij hebt toch een OMP naaf ? volgens mij hoor daar een weerstand bij te zitten..