wiebelige deurklink

Gestart door rpakuypers, 18-04-2010 17:23:48

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

De deurklink aan de bestuurdersdeur van mijn V70 is wat wiebelig. Aan de kant waar hij vastzit (?) in de deur zit best wel wat speling en alwaar er in de 700/900-serie een boutje zit kom ik hier een plastic blokje tegen.

Hoe kan ik de speling oplossen ?

Groet,
Roger

elianmars

Heb je de twee torx schroeven aan de zijkanten al goed vast gedraaid?

Die bevinden zich achter het zwarte plastic kapje. 

rpakuypers

Torxen ? Die heb ik niet gezien ............ aan de zijkant zitten ze wel maar dat lost niets op volgens mij. Het gaat dus om de bevestiging waar NIET het slot zit. Ik zal het paneel er vanavond nog eens afhalen.

Groet,
Roger

Kali-Integrali

Ik heb hetzelfde probleem, wel een V70 trouwens.
Zojuist de boel (paneel) losghaald, maar zie zo snel ook geen torx. Wel lijkt het veertje los te zitten.

Dat kan het natuurlijk ook zijn, want als hij niet op spanning wordt gehouden, voel je sneller eventuele spelingen..

Later nog maar eens even goed kijken/zoeken naar de torx. Ik lees dit topic net pas terwijl ik vanmiddag op eigen houtje het al los had gehaald om te kijken.

Gr-Martijn

henry classic v70

Als het paneel eraf is zie je ook een zwarte afdekkap, deze weghalen want daar zitten volgens mij ook torxen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Kali-Integrali

Citaat van: henry classic v70 op 22-05-2011 20:12:48
Als het paneel eraf is zie je ook een zwarte afdekkap, deze weghalen want daar zitten volgens mij ook torxen

Kapje had ik ook weggehaald, maar zag zo snel geen torx. Maar dat was vanmiddag zonder de wetenschap dat er torx zouden moetem zitten. Ik zag enkel het mechanisme, loszittende veer, maar verder geen schroeven e.d..

Maar ik ga z.s.m. nog een keer aan de gang.

Gr-Martijn

mjansen

Er zit zeker een grote vrije slag op de klink en hij gaat niet zo makkelijk meer vanzelf terug?
Dan is de veer geknapt, het probleem komt me bekend voor want ik heb het zelf ook

rpakuypers

Citaat van: mjansen op 22-05-2011 20:35:20
Er zit zeker een grote vrije slag op de klink en hij gaat niet zo makkelijk meer vanzelf terug?
Dan is de veer geknapt, het probleem komt me bekend voor want ik heb het zelf ook

Aha, schijnt dus vaker voor te komen ............ ik zal er na komende week ook weer eens naar kijken want dan kan ik weer mijn eigen oprit op.

Groet,
Roger

Kali-Integrali

De veer kon ik inderdaad vrij bewegen om de as waar hij omheen zit. Kan ook zijn dat hij los is geschoten. Ik kan het alleen niet goed zien, en er sowieso niet goed bij.

Maar hopen dat de boel niet steeds losser gaat zitten.

@mjansen: Heb jij het gerepareerd?

Gr-Martijn

thuur

Citaat van: rpakuypers op 18-04-2010 18:08:45
Torxen ? Die heb ik niet gezien ............ aan de zijkant zitten ze wel maar dat lost niets op volgens mij. Het gaat dus om de bevestiging waar NIET het slot zit. Ik zal het paneel er vanavond nog eens afhalen.

Citaat van: elianmars op 18-04-2010 17:40:11

Citaat van: Kali-Integrali op 22-05-2011 20:00:23
Zojuist de boel (paneel) losghaald, maar zie zo snel ook geen torx. Wel lijkt het veertje los te zitten.

???

Gr :eusa_think:

mjansen

Citaat van: Kali-Integrali op 22-05-2011 21:19:31

De veer kon ik inderdaad vrij bewegen om de as waar hij omheen zit. Kan ook zijn dat hij los is geschoten. Ik kan het alleen niet goed zien, en er sowieso niet goed bij.

Maar hopen dat de boel niet steeds losser gaat zitten.

@mjansen: Heb jij het gerepareerd?

Gr-Martijn

het kan geen kwaad, ik moet er nog naar kijken of het te repareren is
De klink kan er niet zomaar uitvallen ofzo.

Kali-Integrali

Citaat van: thuur op 22-05-2011 22:38:28

???

Ik ken de twee torxen aan de zijkant. Maar die zitten niet los helaas. Aangezien ik voor iets anders het paneel moest verwijderen heb ik tevens even naar de deurklink gekeken. Ik kan wel lezen Thuur, maar thanks voor de samenvatting van dit topic  ;D

Gr-Martijn

thuur

Citaat van: Kali-Integrali op 23-05-2011 00:08:32
Citaat van: thuur op 22-05-2011 22:38:28

???

Ik ken de twee torxen aan de zijkant. Maar die zitten niet los helaas. Aangezien ik voor iets anders het paneel moest verwijderen heb ik tevens even naar de deurklink gekeken. Ik kan wel lezen Thuur, maar thanks voor de samenvatting van dit topic  ;D

Gr-Martijn

Fijn ;D Ik kon niet zien waarom je op zoek was naar torxen achter het deurpaneel..

Gr ;)

Kali-Integrali

Thanks anyway ;)

Toch fijn dat je meeleest en denkt.