boordcomputer activeren

Gestart door cotton, 18-04-2010 22:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers


UserID6342

Citaat van: rpakuypers op 19-04-2010 21:49:37
Voor wat mijn 98'er V70 TDI betreft schijnt alles al voorbedraad te zijn en is het een kwestie van inbouwen en softwarematig activeren. Volgens mij, en zeker na de ervaring die ik er nu mee heb zit er bij mij geen vacuĆ¼mgestuurd systeem in omdat de CC direct pakt als ik de knop indruk. Mijn 945 had wel een systeem met balgje en dat duurde meestal 3 a 4 seconden voordat hij de snelheid kon vasthouden. Wellicht weet iemand anders of een vacuĆ¼mgestuurd systeem alleen bij de benzineversies geleverd is of tot een bepaald jaar.

De kilometerstand zit overigens niet in de ECU maar in de klokkenset zelf.

Groet,
Roger  
Diesel CC is altijd electronisch bij Volvo, en het vaccuumbalgje is, voor zover ik weet, gebruikt tot aan de toepassing van de ETM.  Daarna ook electronisch bij de benzine modellen.

rpakuypers

CiteerDiesel CC is altijd electronisch bij Volvo, en het vaccuumbalgje is, voor zover ik weet, gebruikt tot aan de toepassing van de ETM.  Daarna ook electronisch bij de benzine modellen.

Kijk, weer wat geleerd. Bij de 700 en 900 series is het allemaal met balgje namelijk.

Groet,
Roger

Wittehandel

http://link.marktplaats.nl/340417414

Nu allleen nog even de juiste software van het WWW trekken . ;D

rpakuypers

Da's niet veel geld voor zo'n kabel, daar kan ik hem niet voor gaan maken. Aan de software is ook wel te komen ..... eens even informeren  :eusa_think:

Groet,
Roger

Wittehandel

Succes alvast .

Ik heb de kabel in ieder geval wel besteld en ik ga ook even op zoek naar de juiste software .
Zal proberen je op de hoogte te houden ..

Wittehandel..

rpakuypers

Heel graag .....  :eusa_dance:

Groet,
Roger

UserID6342

Voor de dieselaars onder ons die ook graag CC willen:

Zie advertentieboard, heb nog 2 complete setjes liggen met voorgeprogrammeerde ECU's en handels. Hoef je niet langs de dealert etc.  Gewoon omprikken en rijden. Snel, goedkoop en eenvoudig.  Binnen een kwartiertje alles klaar.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 20-04-2010 07:18:35
Voor de dieselaars onder ons die ook graag CC willen:

Zie advertentieboard, heb nog 2 complete setjes liggen met voorgeprogrammeerde ECU's en handels. Hoef je niet langs de dealert etc.  Gewoon omprikken en rijden. Snel, goedkoop en eenvoudig.  Binnen een kwartiertje alles klaar.


Maar, ben je in zo'n geval dan je eventuele 'chiptuning' kwijt? Die zit toch in de ECU? Opnieuw tunen is dan ongeveer net zo duur als het laten activeren van CC.  :eusa_wall:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Idd ben je dan je sjiptuning kwijt ja.... dat is dan niet anders.  Ik had het ook over origineel spul :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 20-04-2010 12:38:15
Idd ben je dan je sjiptuning kwijt ja.... dat is dan niet anders.  Ik had het ook over origineel spul :)

Is ook niet erg, vroeg het me alleen af.  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

cotton

Mehn,
jij vroeg welk type ik heb. Het gaat om een V70 classic van 2000. Ik vermoed een van de laatste van de classics. (hij is van juli 2000)
Henk