boordcomputer activeren

Gestart door cotton, 18-04-2010 22:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cotton

hallo,
sinds kort heb ik een infoschakelaar gemonteerd. ik weet via het forum intussen welke stekker daarbij hoort (de gele stekker) en heb de schakelaar aangesloten. het lampje was natuurlijk stuk, intussen gerepareerd m.b.v. aanwijzingen vanaf het forum. heerlijk toch, zoveel hulp. :laugh: :laugh:

nu heb ik begrepen dat de boordcomputer nog geactivieerd moet worden en dat zoiets alleen kan bij de dealer. dat mag dan een dikke 200 euries gaan kosten. ???

is er werkelijk geen andere manier om de bc aan de loop te krijgen??


elianmars

Klopt helaas. Kan alleen bij de dealer worden geactiveerd tegen behoorlijk hoge kosten.

Dat was ook de reden dat ik het niet heb gemonteerd en laten activeren in mijn V70.

mehn

Wat heb je voor 'n auto?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rpakuypers

Ik heb ook net een boordcomputer ingebouwd in mijn V70-TDI die zo standaard kaal was als maar kan. Ik heb ook een cruisecontrol-handel ingebouwd en die was ook niet geactiveerd. Uit een sloper van hetzelfde bouwjaar heb ik de ECU gehaald in in mijn V70 gedrukt en ........... alles werkt. De CC activeren met handel zou me bij de dealer 400 euro kosten (softwarematig even aanzetten!) en nu heb ik de boordcomputer, de infoknop, de CC-handel en de ECU voor net geen 100 euro. Kwestie van zoeken ...... :eusa_dance:

Groet,
Roger

tackle

sja, die software moest natuurlijk ergens van betaald worden.

rpakuypers

Citaat van: tackle op 19-04-2010 19:37:07
sja, die software moest natuurlijk ergens van betaald worden.

Tuurlijk, dat snap ik als IT'er ook wel maar bijna 400 euro voor 15 minuten aan de kast ?? Ik heb meer het gevoel dat ik dan de directie-auto, het pand en het inventaris aan het sponsoren ben .........

Groet,
Roger

darius

Citaat van: rpakuypers op 19-04-2010 20:17:27
Citaat van: tackle op 19-04-2010 19:37:07
sja, die software moest natuurlijk ergens van betaald worden.

Tuurlijk, dat snap ik als IT'er ook wel maar bijna 400 euro voor 15 minuten aan de kast ?? Ik heb meer het gevoel dat ik dan de directie-auto, het pand en het inventaris aan het sponsoren ben .........

Groet,
Roger
;D ;D ;D ;D
No show, only go.

Johann

Citaat van: rpakuypers op 19-04-2010 20:17:27
Citaat van: tackle op 19-04-2010 19:37:07
sja, die software moest natuurlijk ergens van betaald worden.

Tuurlijk, dat snap ik als IT'er ook wel maar bijna 400 euro voor 15 minuten aan de kast ?? Ik heb meer het gevoel dat ik dan de directie-auto, het pand en het inventaris aan het sponsoren ben .........

Groet,
Roger

Hooguit 2 ....  ;)

Rutger B

Ik heb nog een klok liggen met bc functie er in, is wel voor  S/V 70 benzine 10v vanaf bouw jaar 2000 .

tackle

nee hoor, hooguit al die ontwikkelingskosten, maarre is dat niet via vadis te doen?

rpakuypers

Citaat van: tackle op 19-04-2010 21:15:49
nee hoor, hooguit al die ontwikkelingskosten, maarre is dat niet via vadis te doen?

Tuurlijk moeten de ontwikkelingskosten ook betaald worden maar aangezien ze die kosten er al lang en breed uit hebben met alle bolides die er rondrijden vind ik een prijs van bijna 400 euro absurd. Als dat met alle andere techniek ook zo was dan zouden we nu nog steeds 200 euro voor een eenvoudige dvd-speler moeten betalen.

Of het via Vadis te doen is weet ik zo niet ....

Groet,
Roger

tackle

vadis heb ik namelijk wel eens ergens voorbij zien komen.

Superskunkie

Ondanks dat ik een 850 rijder ben, ben ik toch wel een geinterreseerd.
Hoe zit het met een nieuwe ECU en de KM-stand dan?
En zit de CC op de hendel na al standaard in een v70? dat vacum-pompje zit er al, of werkt dat anders bij een v70?
Hoe bedoel je dat je een boardcomputer zelf heb ingebouwd, dat schermpje zit er standaard toch al in? OF heb je de hele klokkenwinkel overgemonteerd?

Een maat van me is v70 rijder, dus had me hier al het een en ander in verdiept toen hij een v70 op het ook had waar dit allemaal niet op zat.

Citaat van: rpakuypers op 18-04-2010 22:19:41
Ik heb ook net een boordcomputer ingebouwd in mijn V70-TDI die zo standaard kaal was als maar kan. Ik heb ook een cruisecontrol-handel ingebouwd en die was ook niet geactiveerd. Uit een sloper van hetzelfde bouwjaar heb ik de ECU gehaald in in mijn V70 gedrukt en ........... alles werkt. De CC activeren met handel zou me bij de dealer 400 euro kosten (softwarematig even aanzetten!) en nu heb ik de boordcomputer, de infoknop, de CC-handel en de ECU voor net geen 100 euro. Kwestie van zoeken ...... :eusa_dance:

Groet,
Roger
Tonnie

rpakuypers

Voor wat mijn 98'er V70 TDI betreft schijnt alles al voorbedraad te zijn en is het een kwestie van inbouwen en softwarematig activeren. Volgens mij, en zeker na de ervaring die ik er nu mee heb zit er bij mij geen vacuĆ¼mgestuurd systeem in omdat de CC direct pakt als ik de knop indruk. Mijn 945 had wel een systeem met balgje en dat duurde meestal 3 a 4 seconden voordat hij de snelheid kon vasthouden. Wellicht weet iemand anders of een vacuĆ¼mgestuurd systeem alleen bij de benzineversies geleverd is of tot een bepaald jaar.

De kilometerstand zit overigens niet in de ECU maar in de klokkenset zelf.

Groet,
Roger  

Wittehandel

#14
Misschien een stomme kreet van mij hoor :

Is zoiets niet te activeren via de ODB OBD ll  ::) aansluiting onder je middenarm steun  ???
Heb een vriend van mij afgelopen weekend zo z'n Audi 2,5 V6 TDI van 2005 zien zien "inkijken" en hij kon echt de wereld aan dingen veranderen en aan en uit zetten .
Hij kon het toerental op de laptop verhogen en de auto gaat dan ook precies dat toerental lopen , hij kon z'n boordcomputer activeren voor navigatie / follow me home verlichting / mistlamp aan bij knipperlicht activering enzovoorts ...

Lijkt mij dat als je de juiste software op de laptop heb staan dat je dan ook bij volvo zoiets moet kunnen bekijken / veranderen en of aanpassen .

Ik ga in iedergeval z'n OBD ll kabel bestellen en hij zou op zoek gaan naar de software...

Wittehandel..