ABS control kan niet worden uitgelezen

Gestart door Harry Covert, 08-04-2010 09:32:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry Covert

Gisteren naar de dealert geweest om de ABS controller te laten uitlezen want de lampjes ABS/tracs branden te vrolijk. Helaas kregen ze het niet voor elkaar de controller te benaderen. Als oplossing werd opgegeven controller vervangen a € 761, maar dan kon nog niet worden aangegeven of dat de problemen zou verhelpen omdat ze controller niet konden uitlezen. Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? of weet iemand een oplossing?

Het betreft hier een 850 t5 uit 1994, dus met een metalen controllerhuis

mitchelli

Die controllers gaan eigenlijk nooit stuk. Was alleen de abs niet uit te lezen? Of kon er helemaal niets uitgelezen worden?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Harry Covert

Dat die controllers vrijwel onverwoestbaar waren had ik ook begrepen

Met betrekking tot het motormanagement kon wel wat worden uitgelezen, volgens de dealer kon de ABS controller niet worden benaderd. Lijkt wel wat electrisch??

Ludo

Dat het een pak goedkoper opgelost kan worden als 761 euro  :eusa_doh: , staat wel als een paal boven water.
Lees hier even hoe je zelf foutcodes kan uitlezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html
We zijn benieuwd welke foutcodes boven komen.

mehn

Als je een "stalen" ABS computer hebt heb je 99,9% kans dat je OBD-1 hebt en de codes dus zelf kunt uitlezen.
Probeer het desnoods met lopende motor, dat wil wel eens helpen als het niet werkt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Harry Covert

Dank voor de tips allen , zodra ik m'n motorkap open gekregen heb meld ik me met de uitleesresultaten :eusa_wall:

Harry Covert

Na het nodige gepruts is de motorkap open.

De codes zijn:

3-1-4 RH rear wheel sensor-open circuit or short circuit
4-2-4  Tracs pressure sensor, faulty or short circuit
1-4-1 Faulty brake pedal position sensor shorted to earth or supply
1-4-2 Faulty stop ligth switch open circuit or short circuit
4-4-2 Hydraudrolic modulatornpump Pressur low

Kortom een lange lijst

pwaes

Citaat van: Harry Covert op 14-04-2010 15:32:17
Na het nodige gepruts is de motorkap open.

De codes zijn:

3-1-4 RH rear wheel sensor-open circuit or short circuit
4-2-4  Tracs pressure sensor, faulty or short circuit
1-4-1 Faulty brake pedal position sensor shorted to earth or supply
1-4-2 Faulty stop ligth switch open circuit or short circuit
4-4-2 Hydraudrolic modulatornpump Pressur low

Kortom een lange lijst

141 en 142 komen (indien je een stalen controller hebt) van de pedaaldruksensor. Kan je vinden op t forum hier. Vervangen kost je 80 Euro (orig Volvo). Ik was voorgoed van die foutmeldingen af.

Branden je lampjes constant of springen ze af en toe aan??

Thijssie!

Citaat van: mehn op 08-04-2010 10:39:58
Als je een "stalen" ABS computer hebt heb je 99,9% kans dat je OBD-1 hebt en de codes dus zelf kunt uitlezen.
Probeer het desnoods met lopende motor, dat wil wel eens helpen als het niet werkt.

Het is een T5 uit 1994, dan is het toch altijd OBD-1?

mehn

Citaat van: Thijssie! op 14-04-2010 15:47:22
Citaat van: mehn op 08-04-2010 10:39:58
Als je een "stalen" ABS computer hebt heb je 99,9% kans dat je OBD-1 hebt en de codes dus zelf kunt uitlezen.
Probeer het desnoods met lopende motor, dat wil wel eens helpen als het niet werkt.
Het is een T-5 uit 1994, dan is het toch altijd OBD-1?

Klopt, maar zover had ik niet gekeken ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Harry Covert

Citaat van: pwaes op 14-04-2010 15:37:40
[
141 en 142 komen (indien je een stalen controller hebt) van de pedaaldruksensor. Kan je vinden op t forum hier. Vervangen kost je 80 Euro (orig Volvo). Ik was voorgoed van die foutmeldingen af.

Branden je lampjes constant of springen ze af en toe aan??

De lampjes branden constant

Ludo

Als je de pedaalsensor vervangt zoals pwaes schrijft, is je probleem opgelost.
De andere foutcodes bij 141-142 zijn een gevolg hierop.
Sensor vervangen, codes resetten en je bent klaar.  :D

pwaes

Citaat van: Ludo op 15-04-2010 09:56:41
Als je de pedaalsensor vervangt zoals pwaes schrijft, is je probleem opgelost.
De andere foutcodes bij 141-142 zijn een gevolg hierop.
Sensor vervangen, codes resetten en je bent klaar.  :D

Let erop dat als je de sensor eruit draait uit zijn bajonetsluiting dat er nog een rubber ringetje aan zit om het geheel goed af te dichten. Als je de sensor te snel eruit haalt, wordt het stukje rubber door de rembekrachtiger naar binnen gezogen. Let hierop!

Harry Covert

Iedereen hartelijk dank, het was inderdaad de rempedaal positie sensor voor € 27.50 klaar.