"Alter" hier, "Alter" daar....

Gestart door Sem, 20-04-2010 15:13:40

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Ik kom het steeds vaker tegen... een 850 "alter I" of een "alter II"

Is hier iemand mee voor de grap begonnen of is dit de werkelijke benaming voor de 850 type I en type II.
Bij Volvo zelf heb ik het echt nog nooit gehoord.. Type I of II en Phase I of II wel, maar Alter???  ???

Het klinkt ook als een geslachtsziekte... echt geen gehoor.  :eusa_wall: (zo van.. heb jij ook zo'n jeuk aan je alter?)
Ik betrapte me er laats op dat ik het zelf ook al zei, maar ik wil er echt niet aan beginnen.

Voor mij is het nog steeds een type I of II... nou ok.. Phase mag ook.

Nee, serieus.. is dit een echte benaming?

mehn

Dat is de benaming die Volvo onder andere in VADIS gebruikt om het eerste en tweede type 850 aan te geven.
Andere leveranciers gebruiken dit ook. Kijk maar eens in de Wagner & Günter lijst ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sem

Citaat van: mehn op 20-04-2010 15:15:11
Dat is de benaming die Volvo onder andere in VADIS gebruikt om het eerste en tweede type 850 aan te geven.
Andere leveranciers gebruiken dit ook. Kijk maar eens in de Wagner & Günter lijst ;)

Dat meen je niet...  Hmm..  kijk ik dat toch te weinig rond?  Wel vreemd dat ze dan later over zijn gegaan naar Phase...

Misschien vonden ze het daar ook geen gehoor....

Gmid

Het is niet eens zo'n hele rare benaming.

Citeer
Alter (verb)
S: (v) change, alter, modify (cause to change; make different; cause a transformation) "The advent of the automobile may have altered the growth pattern of the city"; "The discussion has changed my thinking about the issue"
S: (v) change, alter, vary (become different in some particular way, without permanently losing one's or its former characteristics or essence) "her mood changes in accordance with the weather"; "The supermarket's selection of vegetables varies according to the season"

Dekt de lading perfect. Een wijziging zonder het originele concept of de originele essentie te verliezen.
Volvo C30 '12

Sem

Citaat van: Gmid op 20-04-2010 17:01:02
Het is niet eens zo'n hele rare benaming.

Citeer
Alter (verb)
S: (v) change, alter, modify (cause to change; make different; cause a transformation) "The advent of the automobile may have altered the growth pattern of the city"; "The discussion has changed my thinking about the issue"
S: (v) change, alter, vary (become different in some particular way, without permanently losing one's or its former characteristics or essence) "her mood changes in accordance with the weather"; "The supermarket's selection of vegetables varies according to the season"

Dekt de lading perfect. Een wijziging zonder het originele concept of de originele essentie te verliezen.

Tja.., als je het zo bekijkt... Dan is het misschien zo gek nog niet...  Misschien moet ik er dan maar gewoon aan wennen.

The Saint

Citaat van: Sem op 20-04-2010 15:13:40
Het klinkt ook als een geslachtsziekte... echt geen gehoor.  :eusa_wall: (zo van.. heb jij ook zo'n jeuk aan je alter?)

Ik heb geen jeuk aan mijn alter, maar ik zorg dan ook voor het juiste rubber..  ;)

Der Alte
No shirt no shoes, no pinball