Bak kapot door verkeerde olievulprocedure?

Gestart door Lampje, 21-04-2010 07:33:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjenT5R

Citaat van: Lampje op 04-05-2010 20:24:20
Hij is nu gereviseerd en ik heb het genoegen mogen smaken om te voelen hoe een nieuwe Volvo-bak rijdt. Jongens wat rijdt dat mooi soepel!! ;D

Ik ga die van mij ook laten reviseren en nog een beetje extra laten versterken
ben heel benieuwd naar je bevindingen kun je ons wat meer vertellen?

Heb je de in en uitbouw zelf gedaan of laten doen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lampje

Citaat van: Turbo-Geek op 04-05-2010 22:12:05
Wat was er precies stuk ?

Ze vertelden me dat het tandwiel gaar was dat ik op de foto heb gezet in het andere topic.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41494.0.html

Turbo-Geek

Verbaas me over het revisie bedrag van 1500 euro. Wellicht te wijten aan het feit dat je niet veel schade had en het mischien snel klaar was met slechts een nieuw onderdeel.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjenT5R

Citaat van: Turbo-Geek op 04-05-2010 23:16:59
Verbaas me over het revisie bedrag van 1500 euro. Wellicht te wijten aan het feit dat je niet veel schade had en het mischien snel klaar was met slechts een nieuw onderdeel.

mwoah heb een dealtje gesloten versterken en reviseren van 2 bakken voor 3200 incl btw
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lampje

Ex BTW en ex inbouw.

Als je dit zelf kunt en je hebt een bedrijfje waar je de BTW op kwijt bent dan ben je spekkoper.

Marc O.

Citaat van: Lampje op 04-05-2010 23:24:34
Ex BTW en ex inbouw.

Als je dit zelf kunt en je hebt een bedrijfje waar je de BTW op kwijt bent dan ben je spekkoper.

Staat je auto ook op die zaak dan? Ben anders wel benieuwd naar welke accountant dat goedkeurt  :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Lampje

Nee, ik heb zelf geen eigen bedrijf, maar het waren wel mijn eigen ribben in de zin van 'een rib uit mijn lijf' ;D

Ik moest daar even aan denken, aan mensen die een 15-jaar oude yountimer rijden. Die van mij is helaas 14 jaar oud, dus dat is ook al geen optie.

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 05-05-2010 10:46:51
??????????????????

Ah, ik ben dus niet de enige die er geen touw aan vast knop knopen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Tja, ik zie dat niet als een antwoord op jouw vraag.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 04-05-2010 23:21:37
Citaat van: Turbo-Geek op 04-05-2010 23:16:59
Verbaas me over het revisie bedrag van 1500 euro. Wellicht te wijten aan het feit dat je niet veel schade had en het mischien snel klaar was met slechts een nieuw onderdeel.

mwoah heb een dealtje gesloten versterken en reviseren van 2 bakken voor 3200 incl btw


Wat is er aan de bak versterkt, klinkt nl interessant!

Turbo-Geek

Citaat van: spekkie99 op 05-05-2010 14:11:52
Citaat van: arjenT5R op 04-05-2010 23:21:37
Citaat van: Turbo-Geek op 04-05-2010 23:16:59
Verbaas me over het revisie bedrag van 1500 euro. Wellicht te wijten aan het feit dat je niet veel schade had en het mischien snel klaar was met slechts een nieuw onderdeel.

mwoah heb een dealtje gesloten versterken en reviseren van 2 bakken voor 3200 incl btw


Wat is er aan de bak versterkt, klinkt nl interessant!

Ik ben ook benieuwd.
Weet je wat het aparte is, iedere keer (en dat is niet zo gek vaak) als iemand zijn bak stuk heeft dan zie ik iedere keer een andere oorzaak, dus niet steeds dezelfde onderdelen die defect zij.
Met andere woorden, ik zie niet iets terugkeren dat structureel zwak is en het lijkt me dus ook moeilijk om iets te versterken want wat versterk je dan ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjenT5R

Ik geloof dat jij ook wel een beetje thuis bent in de amerikaanse scene sergio?
http://www.power-transmissie.nl/
er gaan zich dus amerikaanse taferelen afspelen aan mijn bak.

Een automaat gaat vooral kapot gewoon door slijtage,
slijtage betekend vuil in de bak (ijzerschraapsel) en daardoor wordt de slijtage nog eens versterkt.
Verbrande olie door te hoge temperaturen (zwaar gebruik/veel vermogen) heeft tot gevolg dat er meer slip
optreed en dus nog meer slijtage. Dit gaan we dus tegen door hogere druk dus kortere schakel momenten
om de slip te verkleinen en de temperatuur dus lager te houden. Ook de extra koeler die er op komt gaat dit verhelpen. De extra plaat in de bak is dus ook om de slip te verminderen.

Wat ook vrij veel voorkomt is dat er haarscheurtjes ontstaan in het deksel waardoor druk verlies optreed
remedie nieuw deksel  :).

Ik zeg niet dat je nu 500 pk op de bak kan los laten want dat kunnen de internals niet aan,
maar dit zijn bewezen technieken ook met de aisin warner bakken. Niet zozeer op de volvo's
maar worden ook veel gebruikt bij andere merken waar ook met veel vermogen wordt gereden op de automaten. Bijvoorbeeld bij gunnar die een nissan supra 3.0 turbo heeft en ongeveer dezelfde aanpassingen heeft gedaan aan zijn bak.

enigzins logisch verhaal lijkt me?  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Bij Henri ben ik destijds ook nog geweest.  ;D


Destijds kreeg ik bij verschillende revisiebedrijven negatieve antwoorden.
Het enige wat veranderd kon worden bij de Aisin Warner automaten, waren naaldlagers in het planetair stelsel, i.p.v. de standaard bronzen bussen.
Naaldlagers zouden hogere temperaturen aankunnen.