Krukas keering vervangen.

Gestart door davev70, 21-04-2010 13:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davev70

Hallo allemaal ik rij in een volvo v70 met een 2.5 10klepper uit 1997  de zelfde als een 850, nu is mijn krukaskeering aan de bak zijde lek en wil deze zelf vervangen,, maar heeft iemand een iets van een schema voor me, met plaatjes en tips en trixs.

alvast bedankt groetjes dave timmers

dennis850estate

heb je sleutelervaring? Is nogal een forse klus die je niet op een zaterdagmiddag uitvoert.  ;D

davev70

Hallo dennis, ja ik heb eninige sleutel ervaring dus dat moet wel lukken en ik heb bij een garage een brug gehuurd voor 3dagen dus dat zit ook wel goed.,

arjenT5R

op mp ff een versie van vadis bestellen en uitprinten
is niet heeeeel erg moeilijk vooral veel werk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ik-rol

De garage heeft zojuist geconstateerd dat de keerring aan de zijde van de distrubutiekant lekt. Ik weet dat dit al een poos is maar niet ernstig. Het gaat om een TDI uit 1997. Olieverbruik is 0,8 liter op de 17.000 km. En ik heb geen oliedruppels om de grond onder de auto liggen. Advies van de garage is het vervangen van de keerring samen met de distributieriem (als je toch bezig bent). Maar dat is pas gedaan (samen met de waterpomp). Wanneer moet ik mijn zorgen gaan maken aangezien ik binnenkort op vakantie ga met de auto? En is het wijs om tevens alle keerringen te vervangen samen met de koppeling, zoals dat hier op het forum wordt geadviseerd (keerring lekt niet aan de bakzijde!).

Ludo

Citaat van: ik-rol op 19-05-2010 11:13:36
is het wijs om tevens alle keerringen te vervangen samen met de koppeling, zoals dat hier op het forum wordt geadviseerd (keerring lekt niet aan de bakzijde!).

Tja het is een beslissing die je zelf moet nemen.
Als het nog steeds de eerste keerring is, is het wellicht verstandiger.
Anderzijds, nieuw is niet altijd een garantie dat het dan wel weer een paar ton lekvrij is.

Vorige maand heb ik de koppeling vervangen samen met een monteur, maar de keerring heb ik laten zitten. (if it ain't broken, don't fix it)
De keerring was droog, en amper 90.000km oud.
Ik kreeg wel garantie, dat istie moet gaan lekken, het vervangen gratis werd gedaan.  ;D

nickk.

Citaat van: Ludo op 19-05-2010 12:07:33
Vorige maand heb ik de koppeling vervangen samen met een monteur, maar de keerring heb ik laten zitten. (if it ain't broken, don't fix it)

Absoluut waar, ik mag nu weer.. Echter, ik zou ook even de oorzaak zoeken, bij mij gok ik te hoge carterdruk (toch met verse carterventilatie + catchcan).


davev70

ik heb afgelopen 2 dagen in de garage gestaan en me keering + koppeling conpleet vervangen, me carter ventilatie was niet verstopt of vervuild, dus het was ouderdom. wagen is uit 97 en heeft 225.000 km gelopen dus dan mag het wel.. wat een werk zeg maar alles doet het weer.

gr dave en bedankt voor alle reactie's

dennis850estate

Citaat van: davev70 op 19-05-2010 16:47:30
ik heb afgelopen 2 dagen in de garage gestaan en me keering + koppeling conpleet vervangen, me carter ventilatie was niet verstopt of vervuild, dus het was ouderdom. wagen is uit 97 en heeft 225.000 km gelopen dus dan mag het wel.. wat een werk zeg maar alles doet het weer.

gr dave en bedankt voor alle reactie's

Nu weet je waarom ik altijd vraag of je wel weet waar je aan begint  ;D

Goed gedaan! veel rijplezier weer

dennis850estate

Citaat van: ik-rol op 19-05-2010 11:13:36
De garage heeft zojuist geconstateerd dat de keerring aan de zijde van de distrubutiekant lekt. Ik weet dat dit al een poos is maar niet ernstig. Het gaat om een TDI uit 1997. Olieverbruik is 0,8 liter op de 17.000 km. En ik heb geen oliedruppels om de grond onder de auto liggen. Advies van de garage is het vervangen van de keerring samen met de distributieriem (als je toch bezig bent). Maar dat is pas gedaan (samen met de waterpomp). Wanneer moet ik mijn zorgen gaan maken aangezien ik binnenkort op vakantie ga met de auto? En is het wijs om tevens alle keerringen te vervangen samen met de koppeling, zoals dat hier op het forum wordt geadviseerd (keerring lekt niet aan de bakzijde!).

Bij een diesel is het vaker de oliepomp die lekt dan de krukaskeerring. De diagnose is dus niet juist geweest. Voor deze rep kun je kijken in

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27975.0.html

Of je door kunt kunt rijden ligt eraan of de olie op de distributieriem terecht komt of niet. ik heb er al een paar meegemaakt waar de olie op de riem kwam. Die gaat daar niet tegen kunnen

ik-rol

De dealer constateerde ongeveer een jaar geleden ook dat de keerring lek zweette en nu deze volvospecialist ook. Ik ga er dan ook van uit dat ze bij het juiste eind hebben. Ik heb tot op heden nog geen olie op de riem gehad.... Ik overweeg om alle keerringen te laten vervangen samen met de koppeling en nu dus ook de pakking van de oliepomp. Hopelijk wordt het niet een te dure aangelegenheid.

musty

ik denk dat ik het niet zelf kan, ben niet al te technisch maar als ik het een keer gedaan heb kan ik het wel zelf.waar zitten die keeringen en ik neem aan zoals ik al lees dat ik het beter kan laten doen als het zover is.mijne heeft 500000 gelopen en weet niet of het al is gedaan is en hoe ze ervoor staan.hoe zie je dat het zon keering is ??????????

v40pokemon

Citaat van: musty op 10-01-2011 09:45:05
ik denk dat ik het niet zelf kan, ben niet al te technisch maar als ik het een keer gedaan heb kan ik het wel zelf.waar zitten die keeringen en ik neem aan zoals ik al lees dat ik het beter kan laten doen als het zover is.mijne heeft 500000 gelopen en weet niet of het al is gedaan is en hoe ze ervoor staan.hoe zie je dat het zon keering is ??????????
Pas (laten) vervangen als deze lek is!  Het lekken herken je aan olie die er dan bij de draaiende delen uitkomt