Hard tikkend metaal geluid

Gestart door devil36, 21-04-2010 14:27:23

Vorige topic - Volgende topic

devil36

Hallo forum leden,
Bij het stationair laten draaien van de motor hoor ik dus een hard tikkend metaal geluid.Ik heb recent distributtieriem,met alle toebehoren laten vervangen,dynamo is ook recent vervangen.Als ik motor olie bijvul is het tikken zo`n kwartiertje weg en komt heel langzaam weer op gang. Soms is het tikken spontaan weg en komt ook zomaar weer de hoek omkijken.Wie kan mij opweg helpen.Wel kan ik nog zeggen dat ik af en toe een hard rempedaal heb die ook naar een paar tellen weer verdwijnt.

Gr Dirk 

jrs2k3

Heb je een T motor?
Klinkt alsof er iets in de olie huishouding niet helemaal op orde is. Als je olie bijvult, moet je dan ook veel bijvullen? oftewel lekt of verbruikt hij olie?

devil36

Misschien handig om er bij te vertellen dat het gaat om een Volvo V70 2,5 TDI uit 1999,
Nee ik heb er nu zo`n 23000 KM mee gereden en heb ongeveer 2 liter olie in totaal bijgevuld.

Piere

Gaat het mee met het toerental? Welke motor zit er precies in? Hoeveel kilometers heeft-ie?

Ik zou zeggen een tikkende klep, maar by een diesel komt dat niet zo snel voor denk ik  :eusa_think:

Die 2 liter bijgevuld, wanneer heb je dat precies gedaan? Want het is niet normaal dat er zomaar even 2 liter bijkan...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

Thijssie!

tackle

vacuumpomp met speling, als je gas geeft wordt het minder?

devil36

Ja als ik gewoon ga rijden wordt het tikken minder.

devil36

Die 2 liter olie heb ik in de loop van de 23000 km toegevoegd zeg maar over een maand of 9.
Citaat van: Piere op 21-04-2010 14:39:33
Gaat het mee met het toerental? Welke motor zit er precies in? Hoeveel kilometers heeft-ie?

Ik zou zeggen een tikkende klep, maar by een diesel komt dat niet zo snel voor denk ik  :eusa_think:

Die 2 liter bijgevuld, wanneer heb je dat precies gedaan? Want het is niet normaal dat er zomaar even 2 liter bijkan...

)()()sT

Henk855

Als hij statiomair draait en hij tikt en je trapt een paar keer op de rem is het tikken dan tijdelijk over? Zo ja 100 procent de vacuumpomp.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

devil36

Bedankt voor jullie reactie ga ermee aan de gang,ik houd jullie op de hoogte.

850estatetdi

Citaat van: )()()sT op 21-04-2010 17:30:29
Citaat van: Thijssie! op 21-04-2010 14:49:58
Vacuumpomp.

Dat denk ik ook.
dit is het zelfde probleem als wat ik had met mijn 850 tdi.
nieuwe vacuumpomp er op gezet en het probleem was weg.

)()()sT

Bij een vroegere 740 D6 hadden we het ook, ook de vacuümpomp.
Je hoort het ook regelmatig bij de Volkswagen T4's (met dezelfde motor) trouwens.

prefect

"zuigerstangetje" reinigen en polijsten. Kan vaak niet snel genoeg heen en weer ivm wrijving en "tikt" dan. Vervangen/vernieuwen is niet altijd noodzakelijk.