druk koppeling

Gestart door blacky112, 22-04-2010 14:20:48

Vorige topic - Volgende topic

blacky112

ik heb te maken met het volgende probleem met mijn volvo 850 uit 1992
als ik rijd word de druk op het koppelings pedaal minder,als ik een paar keer met de koppeling pomp dan komt de druk weer terug en ik kan weer even vrij en blij rond rijden.
ik raak geen vloeistof kwijt en als ik voldoende druk heb op het pedaal dan koppelt hij ook gewoon goed.

kan dit te maken hebben met de koppelings cylinder in het pedaal of moet ik het probleem heel erg anders zoeken??

UserID6342

Als je geen vloeistof kwijtraakt (zeker weten ?) dan is hoogstwaarschijnlijk je hoofdkoppelingscilinder intern overleden.  Dus ja, bij het pedaal.

francois

heb je geen vocht in de remolie

pakking van het potje nog goed

gr

blacky112

best dirk en francois, ik heb mijn auto inmiddels in de garage gehad en het was inderdaad de hoofdkoppelings cylinder achter het pedaal deze heeft men vervangen,het enige nadeel was dat door een modificatie van volvo de kosten iets duurder uitvielen dan van te voren berekend,want volvo had het leidingsysteem van de koppeling vervangen door een klik systeem en dat was een schroefsysteem dus hierdoor moesten de leidingen allemaal vervangen waardoor de reparatie 68 euro duurder is geworden ik kwam op een totaal van 364 euro