Automaat wil niet meer schakelen van 1 naar 2 ( of in ieder geval te laat)

Gestart door arjenT5R, 22-04-2010 15:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik vermijd eigenlijk altijd trappen in 1 maar gisteren toen ik even vlug een slome slak in haalde
merkte ik al dat ie in de 1 doortrekt tot over de 7000rpm
waarna ik lifte en toen schakelde de bak pas over.

Nu had ik vandaag toch in de planning wat oliën te gaan verversen
dus 3 liter bak olie en 5,6 liter blok olie vervangen.

En nog eens gaan rijden
nu drukte ik bij ongeveer 40km/h het pedaal langzaam naar beneden
toen de bak terug schakelde naar 1 (nog niet eens kickdown)
Trok ie door tot mischien wel 8000 rpm toen maar weer van het gas gegaan.

Van 2 naar 3 schakeld de bak bij 6200 omw ongeveer.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of is het weer einde verhaal met de bak?

edit: bij normaal rijden geen problemen
alleen met veel gasgeven

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thijssie!

Lijkt me niet zozeer de bak, dan zou die in mijn ogen nanelijk niet eerst terugschakelen. Lijkt me eerder een softwarematig probleem...


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

darius

sport always...heb je foutcodes ar ?
No show, only go.

arjenT5R

De bak staat altijd in sport
en natuurlijk in D....

Verder vind ie dat ie nog aardig schakeld wel heb ik iedere keer dat ik er nieuwe olie in gooi
flink ijzervijlsel aan de plug en gore zwarte olie waar ook nog ijzerzooi in drijft.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Gewoon weer ral man  :eusa_wall:  Koppelomvormer naar de KLOTEN  :evil:

Ar kijk nog eenmaal naar mijn slogan onder de avatar   >:(
No show, only go.

Ludo

Goed opletten met oliewisselen.
De exacte hoeveelheid is heel belangrijk.
Net zoals de olie keuze van groot belang is!.

Gunnar

Er komt een keer een eind aan de hoeveelheid ijzervijlsel die de bak kan afstaan bij elke aderlating.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

UserID6342

Ar, zolang de bak loopt/schakelt mooi laten zitten.  Al dat vijlsel is natuurlijk niet goed, simpelzat maar ik denk bij het vast blijven "hangen" op het gas nu nog eerder aan de software als aan bijv. de bak zelf mechanisch.

Zeker omdat tie het niet constant doet.  Als er echt een mechanisch defect zou zijn, zou tie daardoor eigenlijk altijd vast moeten blijven "hangen".

darius

Hij schrijft dat het alleen bij volle gas/veel vermogen is. Die wagen heeft nu ook VEEL vermogen. Slippende koppelomvormer zeg ik... :eusa_think:
No show, only go.

arjenT5R

enfin ik gebruik dus ATF dextron III van AGIP
lijkt me prima olie...
Na een half uurtje snelweg staat het peil precies op hoogste puntje van hot.

Heb net nog even gereden en merk nu ook dat ie af en toen ongeveer 2 seconden blijft hangen na gas lossen
dus niet dat het gas blijft hangen maar dat het even duurt voordat de bak weer op schakeld.

Arjen denkt bakkie kapot...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

heb eens met de automaat revisie meneer getelefoont
hij denkt dat door de zware vervuiling van de bak er een klep vast zit door vuil
waardoor ie niet kan overschakelen.

Dus binnenkort eens een vat ATF scoren en flink spoelen
is er nog iemand die aan betaalbare vaten atf kan komen?
10 busjes van een liter a 8 euro ex btw....

zou zonder zijn als ie dan nog niet goed is.

gaat het niet werken dan laat ik hem reviseren
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 22-04-2010 16:44:13
enfin ik gebruik dus ATF dextron III van AGIP
lijkt me prima olie...

Kan zeker prima olie zijn, maar zonder verdere specificaties, zegt dit helemaal niks.  :eusa_doh:
Je zal ook vast niet de eerste zijn, die een minerale olie met synthetische mengt, revisiebedrijven kunnen er kranten mee vol schrijven...

;D

arjenT5R

ik rij al een jaar rond met die olie ludo dus lijkt me niet het probleem  ;D
de olie die er iedere keer uit komt is gewoon erg smerig.

maar goed:

agip dexron III

allison c4
bmw bg 24
gm dexron III (id. G-34193)
man 339 typ v-1 u. z-1
mb-approval 236.1 u. 236.7
voith g 607
zf te-ml 02f, 03d, 04d, 11b, 14a
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 22-04-2010 18:39:52
ik rij al een jaar rond met die olie ludo dus lijkt me niet het probleem  ;D
de olie die er iedere keer uit komt is gewoon erg smerig.

Wat is smerig?.
Gewoon bruin, siroop, of zit er troep bij. ???
Op de manier zoals je het schijft, lijkt me het dat deze 2 zinnen, tegenstrijdig zijn.
Dan niet alleen door wat er geschreven staat, maar ook gezien je bak problemen.