gasveren kofferbak 850/s70 sedan

Gestart door PaulBroere, 24-04-2010 22:49:35

Vorige topic - Volgende topic

PaulBroere

Een vraag:

de gasveren van de kofferbak in mijn S70 zijn redelijk versleten lijkt het... de klep valt iig hard dicht als je hem niet tegenhoudt, en gaat erg zwaar open (zwaar)

Maa rhoe hoort hij te werken...  moet ie vanzelf omhoog gaan bij het ontgrendelen? of moet je hem wel een zetje geven???

Gaat de klep bijvoorbeeld vanzelf omhoog als ik op de handzender op de kofferbak ontgrendlingsknop duw? (want in dat geval is het wel aantrekkelijk (lees: lachen) om ze te vervangen :P
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Sbv

Je dient de klep wel een zetje te geven, echter dient hij wel open te blijven staan als de klep open is.
Er zijn overigens 2 uitvoeringen van de veren. Met en zonderspoiler op de achterklep

wepster

en bestel zeker de duitse veren niet op die ebay aan bieding daarvan gaan de montage beugeltje stuk bij monteren en dan geven ze niet thuis als je een klacht indient om nieuwe beugeltjes te krijgen .
je krijgt zelfs geen antwoord op je mail als je netjes om uitleg vraagt (zelfs in het duits geschreven dus dat was het probleem niet )
gewoon nieuwe bestellen bij een goed bedrijf hier in nederland er zijn er namelijk genoeg die ze voor een leuek prijs aan bieden  ;)

PaulBroere

Citaat van: Sbv op 24-04-2010 22:52:07
Je dient de klep wel een zetje te geven, echter dient hij wel open te blijven staan als de klep open is.
Er zijn overigens 2 uitvoeringen van de veren. Met en zonderspoiler op de achterklep

hij blijft momenteel ook wel open staan, maar het kost echt veel kracht hem open te krijgen, en als je hem niet tegen houdt valt ie keihard dicht...
Als je het weet kan je er rekening mee houden, maar er rijden wel eens mensen mee, en valt ie wel eens met een enorme klap dicht.

@ wepster: ik bespeur enige frustratie :P... bedankt voor de tip ;)
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Henk855

Gewoon een set nieuwe gasveren monteren en geen immitatie nemen, dat kost je, je tannden. Neem deze origineel Volvo en de klep gaat verder licht open en gepast gematigd dicht. Is een heel topic over hoe je ze kan vervangen.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

haasje

dat topic gaat over de estates, dit topic over een sedan.

volvlo

Citaat van: PaulBroere op 24-04-2010 22:49:35

Gaat de klep bijvoorbeeld vanzelf omhoog als ik op de handzender op de kofferbak ontgrendlingsknop duw? (want in dat geval is het wel aantrekkelijk (lees: lachen) om ze te vervangen :P

Kan je dan de "spoiler-veren" nemen (mits je geen spoiler hebt natuurlijk) om dat te bereiken of breekt het dan dingen af door de kracht?

Groeten

Alex

wepster

Citaat van: volvlo op 25-04-2010 11:22:51

Kan je dan de "spoiler-veren" nemen (mits je geen spoiler hebt natuurlijk) om dat te bereiken of breekt het dan dingen af door de kracht?

Groeten

Alex

spoiler veren zijn geen enkel probleem alleen als je geen spoiler hebt moet je extra uit kijken met je onderkin en je tandjes ;D
dr klep gaat dan namelijk iets harder omhoog omdat die veren iets van 50 NM per stuk meer druk kracht hebben

volvlo

Citaat van: wepster op 25-04-2010 11:25:28
Citaat van: volvlo op 25-04-2010 11:22:51

Groeten

Alex

spoiler veren zijn geen enkel probleem alleen als je geen spoiler hebt moet je extra uit kijken met je onderkin en je tandjes ;D
dr klep gaat dan namelijk iets harder omhoog omdat die veren iets van 50 NM per stuk meer druk kracht hebben

Ja,dat is een goede tip.
Maar werkt het ook als je op je afstandbediening drukt,iemand zoiets al eens geprobeerd?

Groeten

Alex

san

Vanavond bij het openen van de kofferbak,een harde tik en meteen daarna ging de KFB een stuk lichter naar beneden,nu is er aan 1 kant een stuk van de,ik denk, bevestiging af. Kun je deze los bestellen of heb ik nu een nieuwe veer nodig?
[/URL]
][/img]

thuur

Als je de kofferbak te ver opendoet kan een gasveer losspringen aan de kant van de achterbank. Even goed voelen, het haakje klikt in een dwarsstangetje. Daarnaast (nog steeds op het stangetje) zit dan een borgveertje.

Gr ;)

san

Aan de kant van de achterbank ziet alles er goed uit,de gasveer is losgeschoten aan de KFB zijde en aan 1 kant mis ik een clipje en het lijkt erop dat dat witte plastic ook kapot is.De foto is van de goede kant van de KFB kant aan de andere kant mis ik dus dat clipje etc?

thuur

Citaat van: san op 29-12-2010 21:00:32
Aan de kant van de achterbank ziet alles er goed uit,de gasveer is losgeschoten aan de KFB zijde en aan 1 kant mis ik een clipje en het lijkt erop dat dat witte plastic ook kapot is.De foto is van de goede kant van de KFB kant aan de andere kant mis ik dus dat clipje etc?

Ah wacht, je "ik denk" in het vorige bericht deed me vermoeden dat je nog niet zeker wist wat er los was ;D

Als het oog van de gasveer is gebroken dan zul je een nieuwe veer moeten aanschaffen. Wellicht tijd voor 2 nieuwe veren?

Gr ;)

san

Het "oog"is nog heel dus mss alleen een clipje, en wat zouden 2 nieuwe  verzwaarde veren doen bij de dealert?

Ludo

Voor zover ik zie op de foto, zit het borgveertje er op.
Aan de andere kant (achterbank) zit deze clip op het dwarsstangetje.