3 / 4 punts gordels montage

Gestart door nickk., 26-04-2010 14:55:24

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Voor het betere scheur- en ringwerk, ben ik op zoek naar een setje 3 / 4 punts gordels. Opzich is dat geen probleem, echter de bevestiging wel.

Wat ik wil, is met een trackday eenvoudig en snel een kuip kunnen installeren met de daarbij behorende gordels. Alleen, ik heb geen zin om heel t interieur te moeten demonteren.

Is het mogelijk om bevestigingsogen in het standaardinterieur te maken (bijvoorbeeld in de hoedenplank), die kunnen blijven zitten, zonder op te vallen / in de weg te zitten?

Mooiste is een set 4 punts gordels voor bestuurder en passagier. De zijgordels maak ik op de stoelbevestiging vast, dat is geen punt. Lassen is ook geen probleem, alleen, waar?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

tackle

ik zag een keer tijdens mijn werk een 440 waarvan de bestuurder een neptunert bleek te zijn. Die had zijn 4 punts gordels gewoon ingeprikt in de achterbank gordels. Dat zijn spanners dan niet werken daar had ie niet over nagedacht. Maar, het werkte wel.

nickk.

Citaat van: tackle op 26-04-2010 21:40:41
ik zag een keer tijdens mijn werk een 440 waarvan de bestuurder een neptunert bleek te zijn. Die had zijn 4 punts gordels gewoon ingeprikt in de achterbank gordels. Dat zijn spanners dan niet werken daar had ie niet over nagedacht. Maar, het werkte wel.

De wat? Volgens mij heb je geen spanners in een 4 punts gordel.  :eusa_eh:

tackle

neej, maar in zijn originele gordels wel, die hingen er maar een beetje bij.
Picture this. Bestuurder zit in een 4 puntsgordel die op de achterbank in de stekers van de achterbankgordel is gestoken.
Zijn eigen bestuurdersgordel hing gewoon te hangen. Maar hij had wel een gordel om. Lachen toch!

MarkoC70T5

Bedoel je zo.
Mijn gordels zaten ook vast in de achterbank. Zit een aparte sluiting zodat ik de stoel ook naar voren kan klappen als iemand achterin wou zitten.
Dan kon ik mijn gewone gordels weer gebruiken.

nu zitten ze zo vast.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

nickk.

Marko, welk setje is dat van Sabelt?

MarkoC70T5

Citaat van: nickk. op 26-04-2010 22:15:16
Marko, welk setje is dat van Sabelt?

Deze maar dan met een extra klik systeem om de achterste los te maken
http://www.biesheuvel.nl/store/product/9225/3_punts_gordel
Ga nu een breede FIA set kopen echt 4 punts. ook Sabelt
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

KMvrtr

In mijn racertje zitten de twee banden naar achter vastgebout op de bevestigingspunten van de achtergordels onder de zitting van de achterbank. Werkt uitstekend.

Ik heb dus geen gordels meer voor de achterbank, maar da's bij mij ook niet echt nodig.  ;D
Zo dus:

Overigens zijn dat de oude gordels en stoelen. Ik ben snel overgestapt naar 3 inch gordels. Zit echt veel beter!

Even snel instappen en wegrijden kun je echter wel vergeten. Da's echt een groot voordeel van die 2" inch gordels met conventionele kliksluiting.
Met die draaisluiting moet je je er echt in hijsen en ze strak trekken. Waarbij de 3"gordels ook nog eens een stuk stugger zijn.
Dat gaat nu zo ver dat ik er hard over denk om een simpel gordeltje met kliksluiting erbij te zetten, voor op de openbare weg. Scheelt een hoop gedoe als ik snel even in wil stappen.