Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik heb (bij gebrek aan een ECU) al wat zitten rommelen aan dat dashboard. Je hebt niet overal meters voor nodig; soms is digitaal ook wel zo prettig. Hij ziet er momenteel zo uit:

Je kunt die instellingen allemaal voor elkaar krijgen via "acquisition" en dan "Edit definition". In dat menu kun je ook monitors toevoegen:

Dit is een probeerseltje met een log van iemand op tuners rejoice:

Ik denk dat je daar uiteindelijk het meest aan zult hebben.

Jelmar

Hoop tijd, hoop centen. Als je in eerste instantie voor een stand-alone systeem gekozen had, had je al die datalog functies al gehad ;) en niet het wiel opnieuw uit hoeven vinden :)

Maar wie ben ik..
850R

MrCain

Citaat van: Jelmar op 12-01-2014 19:02:06
Hoop tijd, hoop centen. Als je in eerste instantie voor een stand-alone systeem gekozen had, had je al die datalog functies al gehad ;) en niet het wiel opnieuw uit hoeven vinden :)

Maar wie ben ik..

Standalone is leuk voor een racer maar voor een daily driver....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Piet

Citaat van: KIM op 12-01-2014 18:36:39
Ik heb (bij gebrek aan een ECU) al wat zitten rommelen aan dat dashboard. Je hebt niet overal meters voor nodig; soms is digitaal ook wel zo prettig. Hij ziet er momenteel zo uit:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/Thedash_zps750da70d.jpg

Je kunt die instellingen allemaal voor elkaar krijgen via "acquisition" en dan "Edit definition". In dat menu kun je ook monitors toevoegen:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/ADXeditor_zps846d74ff.jpg

Dit is een probeerseltje met een log van iemand op tuners rejoice:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/Monitor_zps386d4525.jpg

Ik denk dat je daar uiteindelijk het meest aan zult hebben.

Ziet er al heel fraai uit!!

Piet

Dat is nu juist de grap van dit systeem met de M4.4, het is helemaal geen hoop centen:  50 dollar voor een M4.4 ecu that's all. En dan heb je er zonder verdere kosten een zeer uitgebreide datalog mogelijkheid bij.
Om AFR te kunnen loggen dan nog eens zo'n, wat is het?, 80 euro of zo.
Naar mijn weten heb je daar geen standalone met uitgebreide datalogmogelijkheden voor.
En wil je on the fly kunnen tunen nog eens slechts 175 dollar voor de ostrich extra.

En het werk?.... beetje solderen in de ECU vervolgens oude ecu eruit en nieuwe er in, that's it.
Bij een standalone heb je er zeker niet nog minder werk aan.

En het is vooral een hobby, dus de tijd die er in gaat is sowieso niet erg relevant.  ;)

NinaPaul

Citaat van: MrCain op 12-01-2014 19:05:05

Maar wie ben ik..

Standalone is leuk voor een racer maar voor een daily driver....

Hoezo? waarom zou dat niet goed zijn voor een daily driver?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jelmar

@Piet; aha! Dus de turbo tuner was gratis? Het innovate spul was gratis? En dan nu nog de Ostrich etc ;) dus... ik denk wel dat je een leuk stand-alone aan had kunnen schaffen.
En de fun dan gehaald had uit nieuwe dingen proberen als vol sequentieel draaien (injectie & ontsteking). Dat is pas leuk!
Van een verdeler naar wasted spark met een DIS bobine en daarna Penbobines is pas stap 1. ;)

@MrCain; Are you kidding me? Geef me 1 goede reden waarom een daily niet voorzien kan zijn van een stand-alone, of waarom dat 'niet handig' is.
850R

Piet

Als je zo bekijkt tja... maar ja in het leven lopen dingen wel eens (meestal) niet langs de ideale lijn.
Soms is er wel eens een leercurve, of omstandigheden waardoor je een bepaalde weg volgt.
Het gaat soms nou eenmaal gewoon zoals het gaat... en had je maar dit of had je maar dat... ach dat gemijnmer achteraf dat is maar zo weinig constructief....
Ik heb er veel lol aan gehad en absoluut geen spijt van de turbotuner.. nog steeds niet!

Jelmar

850R

Piet

Grapjas... toen reed ik inmiddels al twee jaar met de turbotuner en innovate rond  ;D

razorx

Heel mooi werk Piet, en netjes dat de de airco ombouw voor elkaar hebt.
Deze opzet is in mijn ogen de netste.

Kornelis: Jij hebt mooi werk geleverd met de aangepaste "dash" een zwarte achtergrond is een stuk rustiger en digitaal kan voor sommige waarden zoals de LTFT veel prettiger zijn.

Piet

Yep, en bovendien krijg je in digitale vorm er meer en overzichtelijker op een carputerschermpje

KIM

Ik wil m nog een beetje optimaliseren. Zoek sowieso nog de omrekenfactor van de fuel trim stationair. Die staat nu in ms en dat zegt me helemaal niks.

Hier zit 'ie in:

https://drive.google.com/file/d/0B4XzJcE1aam1d05QTVMybHRDalE/edit?usp=sharing

Scheelt jullie wellicht weer wat werk.

Piet