Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Heel interessant en een mooi resultaat.  Welke aanpassingen heb je gedaan sinds de vorige run en waar schrijf je de vermogenstoename aan toe?

Wat mij opvalt is je redelijk rijke AFR van 11.3, deze is veel lager dan je vorige run waar hij rond de 12.0 liep. Loop je op de weg ook zo rijk? En doe je dit om meer timing te draaien?

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Citaat van: razorx op 30-12-2015 20:59:04
Ach ja natuurlijk. Mooie waarden hoor!

Ja, het is jammer dat door de knock de curve na 4500 RPM werd afgebroken.
Maar ik verwacht dat zonder knock de curve zo'n beetje evenwijdig aan de oude curve zou blijven lopen en ik op 300 wiel-pk uit zou komen.
Wat ook wel zo'n beetje de grens is voor een 19T.

Piet

Citaat van: Martijn_B op 30-12-2015 21:00:41
Heel interessant en een mooi resultaat.  Welke aanpassingen heb je gedaan sinds de vorige run en waar schrijf je de vermogenstoename aan toe?

Wat mij opvalt is je redelijk rijke AFR van 11.3, deze is veel lager dan je vorige run waar hij rond de 12.0 liep. Loop je op de weg ook zo rijk? En doe je dit om meer timing te draaien?

AFR bij WOT is 11.8 boven de 4500 duikt ie verder naar beneden als gevolg van de knock fuel enrichement.
(De afr in op de datasheet van Ludwig geeft 12.18 aan maar dat komt omdat zijn sonde achterin de uitlaat zit waardoor de AFR iets hoger uitvalt dan de AFR gemeten door mijn wideband sie in de DP zit)

Een betere flow in het inlaattraject zal wat doen, maar ik denk dat vooral de methinjectiel van invloed zal zijn geweest.
Daardoor kon ik een heel stuk verder vervroegen ( 6 graden !) , alhoewel ik dan boven de 4500RPM dan kennelijk weer iets te ver ben gegaan... althans voor op de bank,op de weg heb ik geen last van knock boven de 4500 RPM.

Martijn_B

Ah wacht, die lage afr was op je oude run van 2013? Dan een mooie strakke afr zo!

Niet de mogelijkheid gehad om snel een 2e run te doen?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Ja de AFR is nu mooi strak geregeld.

Nee,  dan zou het tunen zijn geworden in plaats van een run die ik met Richard had afgesproken
Bovendien ontbrak het me verder aan tijd, was ook maar ff nog snel en onbedoeld  aan het eind van de dag.
Maar ik ga nog eens een keer daar op de bank voor wat fijntunen.

Sbv

Citaat van: Piet op 16-12-2015 20:41:37
Met daar aan.........

Taadaaaamm.......

http://www.meditekst.nl/zoe.jpg
veel plezier ermee Piet, denk dat je er een leuke auto aan hebt.
Is gelijk de groene 850R voor de showroom verklaard die ik recent zag staan en hedenochtend ook weer

Piet

Haha, dat ik jou vanochtend als fervent volvofanaat bij de Renault dealer moest tegenkomen......

Maar daar is ie dan... de verlosser van de 850R van de vele veel te korte ritjes.

Het is uiteindelijk toch een wit metallic geworden ipv een zwarte.

elianmars

Opgehaald bij Sander, hoorde ik  ;D

Edit: Pfff..... dat zeg je zelf al in je post, zie ik nu. En Sander ook al in de post erboven. Voortaan maar beter lezen... :eusa_shifty:  :eusa_doh: ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-01-2016 21:19:46
Opgehaald bij Sander, hoorde ik  ;D
Yep...Ik was heel verbaasd Piet en zijn vrouw opeens in de showroom te zien staan. Verkoopleider riep mij dat er Volvo liefhebbers waren die mij wel kenden.

Zoals al aangegeven ik heb niets met dat Franse spul al is de Taliban(Eh Talisman) een best aardig model

Piet

Tja als volvo die plannen voor een elektrische C30 nou eens had doorgezet...

classicT5

Sbv

Citaat van: Piet op 13-01-2016 23:18:17

in Barendrecht staat al een tijd een electrische C30. Geen idee wie er mee rijdt maar denk dat deze er al zeker 1 a 2 jaar staat/rond rijdt

UserID6342

Citaat van: Piet op 13-01-2016 23:18:17

Mooie auto hoor Piet.  Ik vind het een geinig ding om te zien en ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen bij jullie.

Piet

Inmiddels alweer bijna 800 km met de ZOE gekart in 4 weken.
Bevalt echt prima, echt een lekker makkelijk karretje in het gebruik voor in de buurt.

Ik zou die 800 km aan korte stukjes anders met de 850R gereden hebben, puur slecht voor de motor.
Ben blij dat dat nu over is.
De 850R gebruik ik nu alleen nog maar voor de lang(ere) afstanden, zoals ff Oostenrijk op en neer een week geleden.

De 850R hield zich prima op deze reis.
Echter sinds thuiskomst begint de 19T, zolang de motor nog koud is, ineens behoorlijk te krijsen. Als de motor warm is, is het weer weg.
Komt nog steeds wel vlot en goed op druk.
Geen best teken echter, ben bang dat ik hem toch teveel op zijn donder heb gegeven.

Awel.. was toch inmiddels uitgespeeld met hem.
Wilde het eigenlijk voorlopig het maar zo houden als het was, maar als ie dan toch ter ziel aan het gaan is wordt het dan toch maar tijd voor "the next level" en ga ik er komende zomer een GTX2867R opschroeven.
Kijken hoever we daar mee kunnen komen.

Jurijn R