Koplampen afstellen

Gestart door peewee49, 26-04-2010 21:23:53

Vorige topic - Volgende topic

peewee49

ik geen flauw benul van hoe dit hier allemaal werkt maar...
Wie kan mij vertellen hoe ik de koplampen van mijn volvo 850 station kan corrigeren ?
De bundel van de rechterlamp is net even iets hoger.
Kan ik die handmatig aanpassen ?
De elektronische afstelling werkt nog steeds maar het hoogte verschil blijft natuurlijk.

m.v.g.

Peewee49

Ludo

Peewee, iedere garage heeft wel afstel apparatuur.

Jeff

Staat meen ik in het boekje/mapje die in de auto ligt, verder even een plek opzoeken wat vlak is even afplakken met tape waar je koplampen nu komen en dan de boel netjes afstellen. Zo heel veel werk is het niet, maar moet wel even goed gebeuren ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Volvo850 93

Anders even langs een garage die doen dat ook zo

Mvg

M.E. AMC

;D ;D ;D ;D
zelfdoen is ook niet zo moeilijk, meet de afstand van het midden van je koplamp,
dan precies 5mtr van een muur, daarna op de muur de halve hoogte van de gemeten afstand van je koplamp
tot de grond.
staat je lamp zo goed als correct.

m.vr.gr.
M.E. AMC
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

Ludo

Als ik de laatste hier berichten lees, snap ik waarom ik 's nachts een zonnebril nodig heb in NL.
:eusa_doh:

Vulk

Waarom zou je dat in godsnaam zelf doen? Kost in de garage 3 euro (vorige week nog laten doen) en dan zijn ze afgesteld zoals het hoort.
Tijdens de APK wordt de afstelling niet bekeken in Nederland vermoed'k?

UserID6342

Citaat van: Vulk op 29-04-2010 18:53:32
Waarom zou je dat in godsnaam zelf doen? Kost in de garage 3 euro (vorige week nog laten doen) en dan zijn ze afgesteld zoals het hoort.
Tijdens de APK wordt de afstelling niet bekeken in Nederland vermoed'k?
Echt wel !!  Is zelf ook een "hot" item.  Dat gepruts zelf qua afstellen met je verlichting moet je ook allemaal niet zelf doen / willen, ben het wat dat betreft helemaal met de laatste 2 posters eens.  Wordt pakken met geld uitgegeven aan andere verlichting, etc. maar ze zijn te zeikerig om de lampen goed te laten afstellen !!  Ook al kost het een geeltje, bij wijze van, dan moet je dit gewoon incalculeren.  Als je net voor je APK zit, verander het dan op dezelfde dag, voor het keuren, dan kost je het afstellen niets....

Hans Duiven

Het APK station, waar ik al meer dan twee decennia naar toe ga, stelt de koplampen gewoon gratis af als dat nodig is.

Hans

cotton

Ik heb enkele weken gelden xenon (aftermarket) ingebouwd. Wel een duurder setje gekocht (onder licensie van philips gebouwd) om problemen met de "kapotte lamp verklikker"te voorkomen. (ook nog geen melding gehad van evenruele storing)
Na inbouw bleken de lampen ongelijk hoog te staan. Dit was ook al enigsinds zo voor het plaatsen van de xenon. Ik ben bij de dealer langsgegaan (Broekhuis Emmen) en daar werden de lampen GRATIS :) afgesteld op de goede hoogte. Zo kan het dus ook....zo MOET  het eigenlijk ook.

UserID6342

Ik vind het idd een superservice als een bedrijf dat gratis doet, helemaal met jullie eens en mag ook gerust vermeld worden.  Net zoals een hoop mensen erger ik me groen en geel aan verkeerd afgestelde koplampen bij de medeweggebruikers.  In geval van Xenon, vervloek ik ze gewoon.  Het is even een kleine extra moeite om te nemen om te zorgen dat je verlichting goed staat afgesteld, als het gratis kan helemaal top natuurlijk.  Moet je ervoor betalen, moet je dit gewoon incalculeren zoals ik al zei.  Gebeurt het dan alsnog gratis, heb je de mazzel.

tackle

wat een onzin dat dat gratis moet? Die mensen kunnen toch ook niet van de lucht leven. Dat ze het doen is mooi meegenomen, maar moeten moet er niks, behalve ademhalen en af en toe poepen.

LeonW

Voor de garagedeur oid de lampen op gelijke hoogte stellen.
Heb je hierna veel kennissen onderweg even langs de garage...
Volvo S70 2.5T

cotton

Tackle,
natuurlijk moeten de mensen die een bedrijf runnen ook eten en drinken. Bij Broekhuis in Emmen doen ze echter niet moeilijk als het om kleine dingen gaat, zoals lampen afstellen, . Ook als ik kom om iets te vragen (en da's vaak en veel) is er altijd wel een monteur die even tijd maakt en meeloopt naar de auto om te helpen of om aanwijzingen te geven zodat ik er thuis verder mee kan.
Verdienen doen ze wel aan het onderhoud en de onderdelen die je haalt. (wat te denken van het inlezen van de bc wat ca. 200 euro kost...)

pwassink

Citaat van: LeonW op 30-04-2010 17:11:34
Voor de garagedeur oid de lampen op gelijke hoogte stellen.
Heb je hierna veel kennissen onderweg even langs de garage...

Briljante actie, staat de linkerlamp gegarandeerd te hoog, die moet een fractie lager staan en een mooi begrensde
bundel hebben die boven vooral strak is en aan de linkerzijde ook minder breed staat .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂