Afstellen op rollenbank

Gestart door KennieHarder, 27-04-2010 06:32:02

Vorige topic - Volgende topic

KennieHarder

Ik zit er over na te denken om me 850 t-5 sedan1994, 16t, 3'' downpipe, 2,5'' catback, ecu ET, 'R' manifold, te laten afstellen op een rollenbank. Wie heeft hier ervaring mee en kan me advies hierover geven? Wat de place to be is, en wat voor prijskaartje eraan hangt. Dus ervaringen, en do's en don'ts? Groet stefan  (ken 'ie harder?;))

Ronald21

KennieHarder

Bedankt voor je reactie:) site van fasttech gevonden.. Ik ga eens bij hun informeren. Ik zie wel dat ze verschillende chips aanbieden. Mijne is al gechipt, bij ET. Alleen nooit op de rollenbank geweest..:(.. Dus mis volgens mij net de puntjes op de i, en een uitdraai van me motorprestaties.  Is fasttech dan nog steeds de place to be? Of zijn er hier liefhebbers die mij meer info daarover kunnen geven?

darius

Iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur van tuner.
No show, only go.

thuur

Citaat van: KennieHarder op 27-04-2010 20:39:35
Bedankt voor je reactie:) site van fasttech gevonden.. Ik ga eens bij hun informeren. Ik zie wel dat ze verschillende chips aanbieden. Mijne is al gechipt, bij ET. Alleen nooit op de rollenbank geweest..:(.. Dus mis volgens mij net de puntjes op de i, en een uitdraai van me motorprestaties.  Is fasttech dan nog steeds de place to be? Of zijn er hier liefhebbers die mij meer info daarover kunnen geven?

ET heeft binnenkort haar eigen rollenbank, ik denk dat het geen probleem is als je een run wilt maken met hun eigen software.

Andere optie, naast het genoemde, is nog Rica.

Gr 8)

KennieHarder

Bedankt voor je reactie. Ik zie ook al maanden dat ET die plannen heeft om een rollenbank aan te schaffen op hun site.. Zij zijn ook mijn eerste optie, enig idee wanneer ze hem hebben? Anders bel ik ET er zelf even over. Groet Stefan

-D©©©L-

Et software hoeft niet op een bank afgesteld te worden, deze is optimaal voor normaal weggebruik.

JCviggen

Citaat van: -D©©©L- op 28-04-2010 10:51:04
Et software hoeft niet op een bank afgesteld te worden, deze is optimaal voor normaal weggebruik.

Ge-weldig  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

nickk.

Citaat van: JCviggen op 28-04-2010 10:54:22

Ge-weldig  ;D

;D.

Ludo

Citaat van: nickk. op 28-04-2010 14:08:11
Citaat van: JCviggen op 28-04-2010 10:54:22

Ge-weldig  ;D

;D.

'Hoor' ik Eddy Wally?.  ;D

Met 'standaard chiptuning' denk dat je de lijn mag doortrekken naar alle tuners.

osie

:eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

dacht dat et ook gewoon de auto afstelde voor optimale van je wagentje..???

dus afstellen bij et is niet voor racen, alleen voor normaal straat gebruik???

MarkoC70T5

Citaat van: osie op 15-05-2010 18:52:12

Het is wat je zelf aangeeft aan Marco.  Normaal zal hij het beste uitje wagen halen voor straat gebruik.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

M a r c

Er is geen verschil tussen straat- en circuitgebruik mapping.  Je kunt niks anders doen dan de motor zo afstellen dat ie veilig zoveel mogelijk vermogen levert. Dit is afhankelijk van de gemonteerde hardware. Je zou een echte circuitwagen iets rijker af kunnen stellen omdat deze continu zwaar belast worden, maar in principe moet je gewoon de motor sterk genoeg maken natuurlijk. Blok sterk maken is 1, maar dan moet je ook nog de omstandigheden creeren waardoor het blok ook voldoende power kan maken, denk dan aan een goede uitlaat, de juiste turbo voor het beoogde vermogen, de juiste injectors, de juiste koeling (intercooler en waterinjectie e.d.). Dus afhankelijk van je budget en doel de juiste samenstelling maken. Natuurlijk kun je een motor wel zo mappen als de klant het wil binnen de technische grenzen van de motor/samenstelling. Wil een klant veel koppel dan kan dat, wil je een wagen die lineair zijn vermogen afgeeft en meer of min rijdt als een atmosferische motor, dan kan dat ook.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

osie

Citaat van: osie op 15-05-2010 18:52:12

dan heb ik niks gezegd....
... ik moet zeggen auto na het afstellen ook lekker zuinig was..

850 T-5 STEFAN

Citaat van: M a r c op 16-05-2010 10:13:26
Er is geen verschil tussen straat- en circuitgebruik mapping.  Je kunt niks anders doen dan de motor zo afstellen dat ie veilig zoveel mogelijk vermogen levert. Dit is afhankelijk van de gemonteerde hardware. Je zou een echte circuitwagen iets rijker af kunnen stellen omdat deze continu zwaar belast worden, maar in principe moet je gewoon de motor sterk genoeg maken natuurlijk. Blok sterk maken is 1, maar dan moet je ook nog de omstandigheden creeren waardoor het blok ook voldoende power kan maken, denk dan aan een goede uitlaat, de juiste turbo voor het beoogde vermogen, de juiste injectors, de juiste koeling (intercooler en waterinjectie e.d.). Dus afhankelijk van je budget en doel de juiste samenstelling maken. Natuurlijk kun je een motor wel zo mappen als de klant het wil binnen de technische grenzen van de motor/samenstelling. Wil een klant veel koppel dan kan dat, wil je een wagen die lineair zijn vermogen afgeeft en meer of min rijdt als een atmosferische motor, dan kan dat ook.
;D ff doorsparen dus!, en plannen wat eerst te doen... Heel duidelijk allemaal. Bedankt voor alle reacties.
Ik ben dit topic begonnen, maar heb mijn oude profiel verwijderd,(KennieHarder.., is blijkbaar nog in verwerking..) mijn profielnaam is nu hetzelfde als die op de 850clubsite.
Groet Stefan