De Luna-Mobiel (Volvo 855 2.0 20V LPG)

Gestart door Borniet, 01-05-2010 21:26:26

Vorige topic - Volgende topic

Borniet

Gisteren nog eens onder de motorkap gedoken, eerst even de bougiekabels nagekeken, die zien er goed uit, kabel van bobine naar verderkap is wel gecorrodeerd, daar moet nog wat aan gedaan worden. De verdelerkap zelf kreeg ik niet los, de onderste schroef zit blijkbaar vrij onbereikbaar. Ik wou ineens de bougies nakijken, maar ik moet eerst nog een andere bougiesleutel halen vrees ik, de mijne is te dik om in het gat te passen.
Ik heb even de LMM losgekoppeld, wat resulteerde in een hoger maar stabieler stationair toerental op LPG, maar een compleet stilvallen op benzine.
Tevens gemerkt dat de temperatuursensor linksvoor onderaan weg is (twee losse draadjes).
Verder een darmpje en een soort van in/uitlaat waar aan gerommeld is (zie foto). Moeten die normaal ergens vastzitten?

mehn

Dat laatste doen ze wel vaker bij LPG auto's met een verdamper.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Borniet

Citaat van: mehn op 07-05-2010 09:13:50
Dat laatste doen ze wel vaker bij LPG auto's met een verdamper.
Bedankt! Daarmee weet ik ook weeral dat het een LPG met verdamper is ;-)
Enig idee omtrent het schommelend toerental?
Ik denk straks de bougies nog eens na te kijken, en ik dacht misschien ook aan relais 103?

@Spekkie99 bedankt voor de tips, zoals je ziet ben ik al wat op onderzoek uitgegaan. Een verband met airco kan er wel niet zitten, mijn roffel is airco-loos :-)

Borniet

En de beloofde foto van onze Roffel:

Volvo850 93

elianmars

Is dat silversand metallic, of beige (weet de officiƫle naam daarvan niet)?

Borniet

Silversand metallic denk ik, maar heb de kleurcode nog niet opgezocht.