Show je volvo met caravan...

Gestart door ro~djo, 27-04-2010 20:35:15

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Ik heb ook de juiste rijbewijzen allemaal. Maar het blijft inderdaad wel maf dat 20 kg een BE rijbewijs noodzakelijk maakt. Dan maar een kistje bier minder mee op vakantie. ;)
Onze vorige 854 mocht zo'n ding ook zo meenemen, maar ja het hogere eigen gewicht van de AWD speelt ook een rol ::)
Volvoloos....

)()()sT

Ja, en het gaat uiteindelijk om het toelaatbare gewicht op papier... Of je dat nou laadt of niet.
Daarom mag je enkel ook niet met een dubbelasser aanhangwagen rijden...

widebody

BMW ledig 1410, TMM 1910 max gewicht AHW 1600.
Kipje ledig 1200, TMM 1500

Maarja, die 1500kg. Daar ga ik meestal wel "iets" overheen. Rijbewijs is geen probleem ;D.

Ziet alleen raar uit, caravan is groter dan de auto.

BBS

Citaat van: widebody op 13-01-2013 10:58:37
http://i1233.photobucket.com/albums/ff387/widebody67/100_1050.jpg

BMW ledig 1410, TMM 1910 max gewicht AHW 1600.
Kipje ledig 1200, TMM 1500

Maarja, die 1500kg. Daar ga ik meestal wel "iets" overheen. Rijbewijs is geen probleem ;D.

Ziet alleen raar uit, caravan is groter dan de auto.
Ik druk er zelf ook altijd zo'n slordige 6 a 7 procent meer in dan mag ;).
Dan zit je altijd nog binnen de wettelijke marge en kun je alles meenemen. :D  Is ongeveer hetzelfde als legaal 5 km te hard rijden....
Volvoloos....

Hendrik s

Je kunt ook je auto 20 kg terug laten keuren kost ongeveer 65,- euro en alles is weer legaal en je houd het laad gewicht van de caravan origineel.
Zo heb ik het bij mijn vorige caravan gedaan,inmiddels heeft mijn vrouw ook haar c,e ( groot rijbewijs) gehaald en mag het allemaal een paar kilo,s meer zijn .

rogerV701998

Citaat van: BBS op 18-08-2012 23:02:05
Ammenooitniet zal ik zo'n ding op mijn dak zetten :eusa_snooty:

Het maakt niet uit waar je rijd, zie je een auto met een dergelijke veredelde hutkoffer op je dak kun je er donder op zeggen dat het weer een "Ollander" is die zijn mud piepers weer mee moet nemen. :eusa_boohoo:

;D ;D

Citaat van: BBS op 13-01-2013 10:40:23
Ik heb ook de juiste rijbewijzen allemaal. Maar het blijft inderdaad wel maf dat 20 kg een BE rijbewijs noodzakelijk maakt. Dan maar een kistje bier minder mee op vakantie. ;)
Onze vorige 854 mocht zo'n ding ook zo meenemen, maar ja het hogere eigen gewicht van de AWD speelt ook een rol ::)

:eusa_eh:

BBS

Citaat van: rogerV701998 op 13-01-2013 11:57:08
Citaat van: BBS op 18-08-2012 23:02:05
Ammenooitniet zal ik zo'n ding op mijn dak zetten :eusa_snooty:

Het maakt niet uit waar je rijd, zie je een auto met een dergelijke veredelde hutkoffer op je dak kun je er donder op zeggen dat het weer een "Ollander" is die zijn mud piepers weer mee moet nemen. :eusa_boohoo:

;D ;D

Citaat van: BBS op 13-01-2013 10:40:23

:eusa_eh:
Hoe was het ookal weer? 1 pot bier was 2 boterhammen?
Dus kun je beter zonder piepers op reis dan zonder bier ;D
Volvoloos....

janwillem7

Bij het zoeken op het forum vond ik dit topic. Nooit gedacht dat er zoveel caravanners zouden zijn onder al die 850 liefhebbers. Vond het de moeite om toch weer een pic te plaatsten in dit oude topic.

volvo355

2 weken terug. De v70 heeft er geen moeite mee.  :eusa_dance:

)()()sT

Recent:

Maar die gaat de Classy Kip niet naar zuid Europa brengen ;)

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

widebody

Caravan heeft al 3 verschillende trekauto's gezien ;D. 855 DOP GLT, Zwarte 325tds en nu de N-D5 :eusa_dance:.

big ben

Vanaf 2014 in bezit ............. maar helaas de caravan gaat de deur uit. Heb net de advertentie op marktplaats gezet.......voor één week in het jaar niet meer rendabel  ::)  ;D

UserID6342

Toch zijn en blijven het fijne dingen...  Die van mij is nu de laatste 2 a 3 jaar ieder jaar gebruikt, daarvoor ruim 7 jaar stilgestaan in de stalling, maar wegdoen ?  Nooit !  ;D

volvo355

Onze caravan wordt ook alleen maar 2/3 weken gebruikt tijdens de zomervakantie, toch hebben we hem al flink wat jaren.

Veel leuker dan een stacaravan op een camping  :evil: