T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Mike H.

nou idd ik ben ook blij dat ik niet meer hoef te poetsen met dat kunstof, na een paar weken is het weer net zo dof.
Heb wel eens gehoord dat ze het met de verfbrander warm maken ofzo maar heb ik zelf nooit geprobeerd.

Een voordeel ervan is dat je wel goed ziet wat je gedaan hebt haha

maartendeb

Citaat van: The Volvoboy op 02-03-2014 18:02:33
BTW, wat hangt jouw toerenteller op half 7? ;D

Waarvan akte, zojuist gefixt ;D

338892 - Toerenteller fix (voor niks)

Service lampje blijkt permanent ge-reset:

8)

Mede door deze actie (en de inmiddels al aardige excel sheet), zit ik een beetje in dubio over het al dan niet zelf vervangen van de verdamper. De 850 club prijs in Helmond is erg scherp en ik had in eerste instantie zoiets van OK prima. Maar als ik nu zie/voel hoe broos het dashboard spul allemaal al is, deels gemolesteerd door vorige eigenaren, misschien doe ik het dan toch maar liever zelf. Heb er nu de ruimte voor, het geduld, en ben inmiddels niet vies meer van wat demontagewerk ;D Het geld wat ik "bespaar" komt wel weer op aan ander stage 0 spul.

StefanCJ

Of je haalt het dash er zelf uit en laat het verdamperwerk in Helmond doen?

Bouke

Wat een geil stuurtje ;D

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: maartendeb op 03-04-2014 20:31:36

Maar als ik nu zie/voel hoe broos het dashboard spul allemaal al is, deels gemolesteerd door vorige eigenaren, misschien doe ik het dan toch maar liever zelf.

Weet niet wat er allemaal gemolesteerd is, maar het is natuurlijk wel een kans om die delen ook gelijk te vervangen. Mits je die ergens anders vandaan kunt halen. Als je de ruimte, geduld en tijd hebt... Als je het zelf doet, is geld zeker niet het probleem. Zelf best goedkoop.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 03-04-2014 20:34:01
Het is echt een rot werk. Ik zou het laten doen Maarten.

Droger zit meestal muurvast. springlock tools zijn de kosten niet, maar het is echt een geprul. Ik zou zelf dash eruit trekken en de rest laten doen. Ik heb het een maal gedaan en doe het liever niet nog een keer

maartendeb

Hmm ja dat is ook wel een idee he, dashboard alvast demonteren :eusa_think: Kan me die foto van Maikel nog wel herinneren, zal leuk rijden zijn zonder dashboard ;D

Sbv

Citaat van: maartendeb op 03-04-2014 20:51:50
Hmm ja dat is ook wel een idee he, dashboard alvast demonteren :eusa_think: Kan me die foto van Maikel nog wel herinneren, zal leuk rijden zijn zonder dashboard ;D
er zitten gewoon veel uren is dash monteren en demonteren.
Ik heb vorig jaar gezien hoe men aan het stoeien was om de droger van mijn 850 los te halen.. blij dat ik het heb laten doen

KIM

Citaat van: Sbv op 03-04-2014 20:44:44
Citaat van: StefanCJ op 03-04-2014 20:34:01
Het is echt een rot werk. Ik zou het laten doen Maarten.

Droger zit meestal muurvast. springlock tools zijn de kosten niet, maar het is echt een geprul. Ik zou zelf dash eruit trekken en de rest laten doen. Ik heb het een maal gedaan en doe het liever niet nog een keer

Ik heb het nu driemaal gedaan en moet zeggen dat het toch een soort handigheid is met die springlocks. Als de leidingen echt recht tegenover elkaar zitten, dan klikt het zo dicht.

Desalniettemin zou ik je aanraden om, zoals Mehn het heeft gedaan, zover mogelijk de boel los te halen en in Helmond de rest te laten doen. Je hebt voor de uiteindelijke klus gewoon de juiste apparatuur en kennis nodig.

sjarrel2

Wat is de '850 club' prijs?

maartendeb

339378 - RVS remslangen achter + remvloeistof ververst

Citaat van: maartendeb op 01-03-2014 22:15:56
Dit was de laatste keer Eazybleed ontluchter voor mij, wat een gedoe en smeerboel krijg je daarvan. Zo'n ding gaat blijkbaar ook maar 4x mee. Daarna worden alle slangetjes week en sluit de dop niet meer goed. Gelukkig kon ik met 2 halve exemplaren nog 1 werkende maken. Volgens mij is het nu redelijk ontlucht, maar ik heb het idee dat het nog beter kan. Binnenkort maar eens zo'n Powerbleeder aanschaffen en nog eens proberen.

Inmiddels zo'n fijne Powerbleeder aangeschaft. Heb een paar tientjes meer betaald voor de "European Black Label" versie met een aluminium dop, die onafhankelijk van de slang kan draaien (handig):

Ben nog steeds voornemens de achteras van de 2.5T onder de 850 te zetten. Dat is ook een uitstekend moment om beide remslangetjes op de achteras te vervangen. Die as ligt echter in onze klusschuur en die wil ik ook graag ter plaatse vervangen. Om de kans op thuiskomen te vergroten dacht ik, laat ik die slangetjes alvast thuis doen. Mocht de boel afbreken, dan ben ik er al ;D

Tools in de aanslag:

Voorzichtig aan aan het slangetje richting de achteras begonnen. Die wilde gelukkig goed los, het duurt alleen even omdat je zo weinig ruimte hebt:

Daarna verder met het slangetje bovenop de achteras. Nivomat LA losgehaald om iets meer ruimte te creƫren rondom de "t-splitsing". Daar kreeg ik hem toen los, maarja bovenop de as, no way. Gelukkig ging de aansluiting op de klauw ook goed los, dus heb ik de hele leiding er maar tussenuit gehaald:

Zo op de werkbank is vervangen een eitje. Heb 1 koppeling losjes gelaten, zodat ik de boel nog wat kon draaien tijdens het monteren op de as:

Het plastic houdertje bovenop was al afgebroken, waarschijnlijk door een vorige vervang actie, voor nu even gefixeerd met wat tie-wraps:

Hierna eindelijk ontluchten met m'n nieuwe gadget :) Tankje vullen met ATE Super Blue, aansluiten, op druk pompen en gaan. Er past genoeg vloeistof in om in 1x het hele remsysteem te doen. Geen gedoe meer met een reservewiel, te korte slangen en dat tankje wat maar niet overeind wil blijven staan ::)

Heb ook het opvangtankje erbij, daardoor geen druppeltje gemorst:

Lag ik weer hoor ;D

Het remt weer een stuk beter als voorheen. Toch zou het van mij nog iets meer mogen bijten. Misschien eens andere blokjes proberen. Die ATE Ceramics stoffen weinig, maar doen ook weinig ;D

maartendeb

PS: Yits, het is me nog steeds niet gelukt om een use case voor De Knorhaan te vinden. Hij past er steeds maar niet tussen :eusa_think:

Bouke

Mooie bleeder zeg , ziet er goed uit :eusa_clap:

StefanCJ

Jippie, eindelijk een goede bleeder. Bedankt dat je er eentje voor mij hebt besteld  :eusa_clap: Ik kom binnenkort wel even koffie doen (jaja, nu echt)  ;).

razorx

Dat is inderdaad een heel fijne bleeder. Werkt veel fijner dan zo een Gunson Easybleed.
Net werk weer Maarten en een mooi verslag. En zoals je aantoont: Goed gereedschap is het halve werk.