T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: maartendeb op 12-04-2014 20:21:11
PS: Yits, het is me nog steeds niet gelukt om een use case voor De Knorhaan te vinden. Hij past er steeds maar niet tussen :eusa_think:

Dat is mij ook niet gelukt. Hij pakt de wartel gewoon niet goed, in tegenstelling tot het succes wat Yits er blijkbaar mee wist te boeken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maartendeb

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-04-2014 21:17:33
Citaat van: maartendeb op 12-04-2014 20:21:11
PS: Yits, het is me nog steeds niet gelukt om een use case voor De Knorhaan te vinden. Hij past er steeds maar niet tussen :eusa_think:

Dat is mij ook niet gelukt. Hij pakt de wartel gewoon niet goed, in tegenstelling tot het succes wat Yits er blijkbaar mee wist te boeken.

Oh bij mij wel hoor :eusa_think: Het tooltje was alleen te lang, dus kon er net geen slag mee maken. Je had 3 maten van dat tooltje, volgens mij was dit de kleinste.

UserID6342

Maarten, wat was je kwijt voor de Powerbleeder ?  Ik heb hier een Snap-On ontluchter liggen, maar wil er een druksysteem zoals de Powerbleeder bij hebben....

StefanCJ

€88,- incl. verzenden/douanekosten. Valt dus reuze mee, zeker als je de kwaliteit vergelijkt met een Gunson easybleed, dat is écht prutspul.

maartendeb

Citaat van: StefanCJ op 13-04-2014 10:56:25
€88,- incl. verzenden/douanekosten. Valt dus reuze mee, zeker als je de kwaliteit vergelijkt met een Gunson easybleed, dat is écht prutspul.

Voor 2 bleeders ($71,95 USD per stuk) + 2 catch cans (setje à $24,95 USD) was het totaal omgerekend €126,59 EUR. Daar kwam $47,25 USD import charges + $23,07 USD (samen €52,72 EUR), dus dan kom je inderdaad op ongeveer €88,- per stuk uit.
Die import charges mocht je gelijk aftikken op eBay. Daardoor niet aftikken bij de bezorger en het spul was er in 1,5 week. Maarja, ook geen mazzel.

UserID6342

Ga ff kijken of ik er ook eentje kan vinden...  En dan speciaal voor de niet Volvo's ;D ;D.  Met de Snap-On set is een Volvo prima te ontluchten, maar het wil wel eens een gekloot opleveren bij andere merken (zuigt ipv blaast).  Hoop dat hiermee te ondervangen.

Edit: besteld en idd iets van 83 euro incl verzenden en douanekosten.  Was alles bij elkaar $ 112,40 kwijt.

Nog een edit.... Volgens mij niet helemaal jofel gegaan... De bovenste komt , maar krijg net een bevestiging van een andere site (had ik afgebroken omdat ik niet bij de betaaloptie kwam) dat er nog 2 komen ??? ???  Nu maar eens afwachten hoeveel ik er 'krijg' en wat allemaal belast gaat worden op de credit card...

maartendeb

M'n buurt buddies waren helaas druk, dus afgelopen weken even solo geklust in de avonduurtjes en het weekend. Dank aan de Whatsappers voor tips en mental support :)

339005 - haakse koelslangetje turbo + wat vacuumslangen

Ik was voornemens die dag de 2 grote motorsteunen over te zetten van de 2.5T:

Eerst op bokjes gezet en eens gekeken of ik de moeren bovenop de steunen los kon halen; ging niet, want ik bleek niet genoeg/juiste gereedschap te hebben (vorige keer met 2 dozen gedaan). Toen eens onder de auto gekropen, zag ik deze  :eusa_think:

Ai, haakse koelslangetje van de turbo lek, hier maar mee verder gaan dan. Vorig jaar is dit slangetje nog vervangen maar waarschijnlijk zijn daarbij de slangklemmen te strak aangedraaid. Zonde. Had gelukkig het slangetje nog liggen van de 2.5T zgan dus die kon er mooi weer op:

Aangezien het koelwater er toch af lag, ook gelijk de lange koelslang vervangen. Hoef nu alleen nog de kachelslangen, dan heb ik ze allemaal gehad.

Aangezien het rondom de turbo allemaal open lag, kon ik eens goed de boel inspecteren. Een van de kachelslangen is ooit eens doorgesneden en daarna weer doorverbonden, turbo heeft veel speling (verklaart wellicht de huiliehuilie), en de vacuumslangen waren op. Ik had al een tijdje terug een vacuumslangkitje bij European Tuning aangeschaft, deze gelijk gemonteerd.

Voorop het inlaatspruitstuk heb ik ook nog wat slangetjes vervangen.

340099 - achteras vervangen

Hier heb ik een tijdje tegenaan gehikt maar ik zag laatst tijdens het ontluchten hoe slecht de rubbers in de achteras waren, dus het werd nu toch echt tijd. De achteras van de 2.5T had nog verse rubbers, dus die wilde ik in z'n geheel overzetten. Op het forum stonden toen net de foto's van de voor Ewout geprepareerde achteras, die er als nieuw uit zag :eusa_drool: Heb me toen gerealiseerd dat nu toch wel het moment was om hem nog even snel van een likje Hammerite te voorzien. Dus bij deze, van een afstandje lijkt het nog wat ;D

Geen moment genoten van/tijdens deze klus; gepiel met handremkabels en afstellen, remleiding moest nog een keer los + ontluchten, daarna ook 4 dagen spierpijn en ellende. Maar...achteraf dan toch wel weer trots ;D

340325 - uitlaat

Tijdens het monteren van het sierstuk en wederom bij het wisselen van de achteras, viel me op hoe slecht de uitlaat eigenlijk was. Zat een gaatje in, ooit dichtgesmeerd nu weer open, en de rand van de pannenkoek leek ook te lekken.

Na het wisselen van de achteras, had ik me eigenlijk voorgenomen om dit keer niet op de grond te gaan liggen klooien en het gewoon eens te laten doen bij de garage. Maar toen ik daar eenmaal was voor een prijsopgave en een beetje babbelen, overigens een andere garage dan voorheen, realiseerde ik me weer dat ik toch zoveel mogelijk zelf doe of met medeliefhebbers, tenzij het ècht niet anders kan. Ben m'n miepenoverklussenfase bij deze ook weer voorbij, sorry guys ;D
De prijs wist ik uiteindelijk ook niet, want het Volvo magazijn was al dicht voor die dag.

Volgende ochtend na wat overwegen toch maar zelf een uitlaat besteld en die middag opgehaald. Vanmiddag heb ik hem eronder gezet, ging eigenlijk best goed.

Sander zei héél hoog opkrikken. Aja nog hoger dus:

Uiteindelijk met nog wat opkrikken en gedraai de uitlaat er tussenuit gekregen.

De klem aan de downpipe was trouwens met een Chuck Norris blik en een schroevendraaier los, was echt helemaal vergaan. Voor de nieuwe klem had ik schroeven 982800 besteld, maar die bleken veel te lang, dus die nummers kloppen niet (of ik heb de verkeerde gekregen). Had gelukkig nog wat kortere M8 bouten.

Nieuwe uitlaat had weer een beugel erop, dus toen kon ik net niet de bocht maken. Uiteindelijk nog even de nivomat weggehaald en toen kreeg ik hem erdoor.

Zo die zit. Heb de uitlaat trouwens niet hangen aan die achterste beugel, maar aan de losse klem die ik al eerder had gebruikt tijdens het plaatsen van het sierstuk: past een stuk beter, en zo zit de pijp weer lekker strak in het bumpergat.

Het is weer een stuk stiller in de wagen en hij klinkt wat minder "vermoeid", ben er happy mee :) Even paar dagen forensen en dan nog eens kijken of er misschien nog wat gesteld moet worden.

KIM

We zitten in de achterassentijd van de 850  ;D

Hoe gingen je remleidingen los?

maartendeb

Citaat van: KIM op 04-05-2014 19:02:14
We zitten in de achterassentijd van de 850  ;D

Hoe gingen je remleidingen los?

;D

Had de remleidingen week paar weken ervoor al los gehad (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41368.msg1499436.html#msg1499436), dus dat ging nu gemakkelijk. Overigens hoefde er nu trouwens maar 1 los hoor, omdat ik dat plastic slanghoudertje bovenop de as wilde vervangen. De rest + klauwen hing aan aan paar tie wraps aan de achterveren.

UserID6342

Lekker bezig weer ;D ;D

Emiel

Die schroeven zijn al jaren te lang ;D

Mooi bezig Maarten.

innocenti

Goed bezig Maarten. En merk je veel verschil met rijden met een verse achteras?

V70geRwin

Lekker bezig, die achteras is wel een erg dankbaar klusje!

Ewout Schalkwijk

Mooi klusje geweest. Nu weer wachten op het volgende. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik mis de foto van de uitlaat samen met trotse eigenaar (selfie)  ;D