T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Citaat van: Vulk op 12-11-2014 19:46:43
Mooi zo'n operatie! Had je veel olieverbruik? Had je last van walmen?

1 liter op 1200km ongeveer. Maar goed zodra je dat bij gaat houden ga je ook zuuniger rijden, dus het verbruik zal iets meer geweest zijn nog. Ik was 2x in de week oliepeilen en het poetsen van het sierstuk in ieder geval zat, dus ik hoop dat het geholpen heeft :evil:

Walmen heeft ie gek genoeg weinig last van gehad. Het is me een keer opgevallen bergaf remmen op de motor en dan gasgeven -> walm. Ook een keertje bij het tankstation op de snelweg, even nadraaien, stoppen, tanken en dan weer starten -> walm. Heb wel regelmatig in de binnenspiegel gekeken bij wegrijden of gas na bergaf, maarja dan helpt die getinte achterruit ook niet echt.

Kom 's ochtends wel regelmatig een flink walmende 850 10klepper tegen in het dorp, mevrouw draait hem met koude motor de straat op en hop het gas/de walm erop ;D

The Volvoboy

Citaat van: maartendeb op 12-11-2014 22:06:29
Kom 's ochtends wel regelmatig een flink walmende 850 10klepper tegen in het dorp, mevrouw draait hem met koude motor de straat op en hop het gas/de walm erop ;D

Die kwam ik volgens mij laatst ook tegen ;D Een turqoise met een kenteken beginnend met een R? :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

maartendeb

Kan d'r geen genoeg van krijgen van die houten stuurtjes :laugh: :eusa_drool:

Stay classy 8)

Inmiddels ook 1200km gereden zonder olie bijvullen, wat een luxe!

Vulk

Ga je ze verzamelen? :)
Mooi dat de klepsteelrubberoperatie heeft geholpen!

rogerV701998

Pfoe, dat zijn idd. mooie stuurtjes. :D

AshDVS

Citaat van: maartendeb op 01-07-2011 18:28:30
Tevens een Renault Clio wisserarm erop gezet, thanks Sbv!
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/clio-wisserarm.jpg

welk jaar clio heeft de ruitenwisser achter vandaan?

maartendeb

Hmm, volgens mij is het een "Clio II" wisser ergens 2000-2005 :eusa_think: Weet jij dat misschien Sander? Er past dan weer een Peugeot 106 wisserblad op.

maartendeb

Gisteravond de stukjes leer even mooi gemaakt:

Huuuuu wat Silent Performance eroverheen:

Net geprobeerd het in te bouwen maar helaas zit de vertanding van dit stuurtje net een tandje versprongen, dus dan staat het stuur niet recht. 1 tandje scheelt best veel. Dat is vast tijdens uitlijnen wel op te lossen maar ik denk dat ik me daar tot die tijd meer aan erger dan aan de buts die ik in m'n lichte stuur gemaakt heb.
Het originele T-5R stuur heeft trouwens exact dezelfde vertanding als het lichte stuur. Dacht dat dat wel gelijk zou zijn bij al die stuurtjes :eusa_think:

Naja voorlopig maar even bewaren. Stond wel slick though, een wat donkerder stuurtje ;D 8)

big ben

Erg mooi stuur Maarten  :eusa_clap:, wat je zegt over de vertanding is correct. Eventueel zou je het stuur nog kunnen kleuren naar de kleur van het dashboard  8)
Ook in de T-5 R sturen zit verschil in de vertanding......  ::).

Irritant een stuur dat scheef staat  :P

maartendeb

Citaat van: big ben op 08-12-2014 19:29:18
Erg mooi stuur Maarten  :eusa_clap:, wat je zegt over de vertanding is correct. Eventueel zou je het stuur nog kunnen kleuren naar de kleur van het dashboard  8)
Ook in de T-5 R sturen zit verschil in de vertanding......  ::).

Irritant een stuur dat scheef staat  :P

Oh serieus joh zelfs tussen de T-5R sturen onderling verschil? Das helemaal irritand :P

Ja ook heel mooi zou zijn zo donker als het dashboard :)

Bouke

Zeker een mooi stuurtje Maarten :eusa_drool: hout rules ;D

elianmars

Man, ik heb ruim een jaar met een scheefstaand stuur gereden. Het was gewoon wennen toen het weer recht stond  ;D

)()()sT

Het is sowieso bij een passende vertanding al verbazend hoe scheef het stuur bij 1 tandje verkeerd staat.
Balen yoyo-bro (;D) maar wat kun je eraan doen? Is die naaf uit te wisselen?

maartendeb

Nope helaas, stuur zit er omheen gegoten. Ik zet hem er gewoon net voor de eerstvolgende uitlijnbeurt op :P

StefanCJ

Wat gek, ik heb al meerdere sturen gewisseld en eigenlijk zaten ze altijd gewoon recht. Is het nieuwe stuur geen V90 stuur van origine, dat het net anders zit?

Als je stuur scheef staat voelt de auto meteen slecht, dat hoort niet en rijdt niet lekker. Verder vind ik het houten stuur zooooo mooi staan in je auto, alles is zwart/antraciet en het stuur springt er dan écht uit.  8)