T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: innocenti op 04-01-2016 19:31:50
Citaat van: peteRRR op 04-01-2016 19:30:05
Citaat van: V70geRwin op 04-01-2016 18:20:27
Citaat van: peteRRR op 04-01-2016 18:02:33
Moet de slangenklem juist niet aan de ander kant van de felsrand,..kan me in deze situatie ( sluiting bocht )
voorstellen dat je er 1 aan beide kanten van de felsrand zet.

http://i68.tinypic.com/1t6frn.jpg

Groet.

De slang is eigenlijk iets te lang voor deze plek en zit verder over de buis geschoven.
Je ziet naast de klem nog een felsrand zitten namelijk. Het zit prima zo dus.

Volgens mij als er te veel druk op de loop komt te staan schiet de slang naar links er af en de buis naar rechts er uit en zit de klem voor de felsrand ipv er achter,...zo als het nu zit wordt de functie van de fels te niet gedaan.

Groet.
Nee hoor. Aan beide zijde van de slangenklem zit een verdikking op de buis.

Beetje inimini randje dan,....maar ik ziet ut nu wel ja. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

maartendeb

Citaat van: Ludo op 04-01-2016 12:39:45
Citaat van: innocenti op 03-01-2016 21:56:33
Citaat van: koen.s op 03-01-2016 20:52:28
Is iets als dit geen optie, of moet het origineel blijven?

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=28707
Zoiets heb ik ook zonder dumpvalve. Zal morgen n foto plaatsen.

Dat is een oud plaatje.  ;D
Tegenwoordig ook zonder dumpvalve.

Zojuist dit setje besteld. Ben benieuwd, volgens mij gaat dit mooi worden :)

379443 - interieurfilter (+ ruitenwissermechaniek fix)

(Zit vast niemand op te wachten, maar aangezien blog toch ook een beetje mijn onderhoudslog is  :eusa_shifty:) Kwam net thuis, draai de oprit op; ruitenwissers blijven halverwege staan :eusa_eh: Wow OK, dat zou niet fijn geweest zijn 5 minuten geleden op een volle A12, in de regen, in het donker, originele voorruit. Hoorde het motortje wel draaien maar geen beweging, toen een *plok* van het moertje dat eraf viel op het metaal onder de paravaan.

Na het eten gelijk de boel open getrokken, moertje lag er netjes (rechts)onder:

Het is me ook al eens gebeurd dat een wisser rechtop bleef staan op de snelweg, ook niet handig. Dus dit keer het mechaniek en wisserarmen zo goed mogelijk vastgepeerd met wat Loctite (helaas wel de blauwe). Heb het mechaniek al eens los gehad, dus normaliter zal het wel vast blijven zitten. Armpje moet in het verlengde vast voor de correcte stand:

Gelijk maar nieuw interieurfilter gedaan en de afvoergaten ontbost:

The end  ;D

elianmars

Oh, vergeleken met jouw interieurfilter was het filter van de C nog wel schoon  :eusa_shifty:

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 04-01-2016 23:19:13
Oh, vergeleken met jouw interieurfilter was het filter van de C nog wel schoon  :eusa_shifty:

Hehe, dat dacht ik ook al ...  Je moet wat over hebben voor wonen in zo'n mooie omgeving.

Chris

Citaat van: elianmars op 04-01-2016 23:19:13
Oh, vergeleken met jouw interieurfilter was het filter van de C nog wel schoon  :eusa_shifty:

Zo heb ik het ook nog nooit gehad. Maarja, randstad he... voornamelijk veul fijnstof en smog enzo ;D.

maartendeb

Hier zit ie binnen een half jaar vol. Zelf een keertje heel econo het filter uitgeklopt en weer gemonteerd ;D Heb hier niets van geroken trouwens.

maruska

geen dennegeur ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Moest er toevallig vandaag zijn, dus het interieurfilter van de Rallye ook aangepakt. Het was nodig ;D

maartendeb

379850 - Reverse intercoolerslangen

Ik had dus dit setje:

Maar ik kreeg de bovenste buis niet lekker passend met de gasinjectoren:

Tip ter harte genomen en de bovenste intercoolerbuis kit van European Tuning aangeschaft. De kit bestaat toevallig ook uit do88 componenten en is gunstig geprijsd :)

Hier proefpassen en bijsnijden. T-bolt klem is niet de slimste klem om het mee te doen, en snijden lukt alleen met een nieuw stanleymesje:

Dit heb ik er van gemaakt, ik ben er wel content mee :)

Ruimte tussen injector en pijp is wat mij betreft genoeg. En aangezien dat chroom zo kwetsbaar/besmettelijk is als de pest, zal ik enig contact gelijk zien:

Na testritje nog eens onder de kap gekeken en gelijk viel op dat die hoek toch een beetje gepolijst wordt door de motorkapbekleding:

Tja wat moet ik daar nou mee :eusa_think: De pijp maar brushed aluminium maken? Dan valt het niet meer op. Of lekker punky een sticker erop. Of de motorkapbekleding eruit. Stefan opperde een dotje Polymax daar waar de bekleding hangt, dat vond ik ook wel een goed idee. Voor nu even een doorzichtig tapeje op de plek geplakt, ga ik er nog even een nachtje over slapen ;D

henry classic v70

Citaat van: maartendeb op 16-01-2016 22:24:45
Moest er toevallig vandaag zijn, dus het interieurfilter van de Rallye ook aangepakt. Het was nodig ;D
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/106/interieurfilter/01_interieurfilter_doorn.jpg

Jôh...  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JuT5R

Ik had het ook bij die set. Doe je eigenlijk weinig aan, heb de bekleding eraf gehaald maar het motorgeluid neemt daardoor wel toe.

StefanCJ

Of een gaatje van 8 bij 20cm knippen, precies op de plek van de buis.

Mooi werk, ziet er strak uit onder de kap allemaal.

innocenti

Ik vind de ripkit wel netjes zitten Maarten. Merk je verschil met rijden?

V70geRwin

Erg nette oplossing met idd voldoende ruimte  :eusa_clap:

Wat voor een onderste buis heb je nu gebruikt?
Bij mij moet het beugeltje voor de oude route er ook nog af, heb er nog niet naar gekeken maar hoe zit die vast?

maartendeb

Citaat van: innocenti op 16-01-2016 22:34:49
Ik vind de ripkit wel netjes zitten Maarten. Merk je verschil met rijden?

Nope, merk er (nog) niks van. Was wel suffig testritje in/om het dorp hoor, ivm eventuele gladheid.

Citaat van: V70geRwin op 16-01-2016 22:35:43
Erg nette oplossing met idd voldoende ruimte  :eusa_clap:

Wat voor een onderste buis heb je nu gebruikt?
Bij mij moet het beugeltje voor de oude route er ook nog af, heb er nog niet naar gekeken maar hoe zit die vast?

Die van het originele reverse Volvo setje in combinatie met de onderste slang die bij intercooler kwam en de gasklepslang van het do88 setje (waarvan ik de rest dus nu niet heb kunnen gebruiken). Het beugeltje zit met een moertje aan de zijkant van de motorsteun vast, haal je er zo af!