T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: maruska op 03-01-2016 20:26:54
is de RN buis niet platter ?

Die gaat niet passen

V70geRwin

Dan maar een custom platte.
Kan je gelijk hem ruim over.het.blok trekken tot vlak aan de Intercooler.

koen.s

portlock

stuk buis er tussen uit slijpen en stukje siliconen slang er tussen. Zoals op die foto idd, alleen dan geen T stuk voor een sjonnie valve. ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

innocenti

Citaat van: koen.s op 03-01-2016 20:52:28
Is iets als dit geen optie, of moet het origineel blijven?

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=28707
Zoiets heb ik ook zonder dumpvalve. Zal morgen n foto plaatsen.

)()()sT

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=28707

Interessant!!! Maarten en ik hebben dezelfde set do88 slangen besteld en ik volg dit dus met interesse.
Ik zat nog ff in een post van Leon te kijken en daar gaat de IC-buis wel netjes tussen injector 4&5 door maar dat die leidingen zo klem zitten zou mij ook niet zo lekker zitten...
Daarnaast wil ik dus eigenlijk nog een vervanging voor de onderste buis van IC naar gasklep.....:

Helaas is de metalen buis bij Volvo volgens mij niet meer te krijgen...

Jelmar

Ik kan wel 2 van die buisjes maken, is goedkoper ook aangezien je al nieuwe slangen hebt.. Laat maar weten Maarten of Joost.
850R

StefanCJ

Mooi gedaan, motorruimte is zooo steriel, gaaf!

leons850

Volgens mij hebben Robbie en ik de laatste van die metalen buisjes. ;D
Bij mij loopt de buis inderdaad netjes tussen de injectoren door.
Was ook even kijken hoe en wat.
Die gasleiding duwt bij mij amper tegen de ic-buis en zit niet klem op de benzine injector rail. Raar dat dat bij jullie wel zo is.
Ik zou ook niet weten hoe dit beter kan en dat de motorkap dan niet tegen de buis aan komt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Citaat van: Jelmar op 03-01-2016 22:56:07
Ik kan wel 2 van die buisjes maken, is goedkoper ook aangezien je al nieuwe slangen hebt.. Laat maar weten Maarten of Joost.

Maarten heeft er een, maar Jeroen (dielie) had ik ook al aangegeven dat jij dat evt. wel kon. Ik ga je een dezer dagen pb-en! :)

maartendeb

Citaat van: innocenti op 03-01-2016 21:56:33

Please do, ik vind dit wel een elegante oplossing :)

Dank voor de tip, Koen!

Citaat van: leons850 op 03-01-2016 23:03:03
Die gasleiding duwt bij mij amper tegen de ic-buis en zit niet klem op de benzine injector rail. Raar dat dat bij jullie wel zo is.
Ik zou ook niet weten hoe dit beter kan en dat de motorkap dan niet tegen de buis aan komt.

Wellicht is er bij jouw spruitstuk wat mooier geboord. Mijn 5e injector zit helaas al pietsie naar links, wellicht dat dat verschil maakt. Wat nog wel een optie zou kunnen zijn is stukje slang tussen de injectoren óver de buis leggen (langer slangetje dus). Maar goed dat maakt even de buis verwijderen ook niet echt makkelijk.

Doel is wel iets werkbaars, want die buis zal er regelmatig af moeten. Ik had het met de vorige ook op de 2.5T (do88 set). Het paste wel met die gasinjectoren (ME7 spruitstuk), maar elke keer als die buis eraf moest was het weer even freubelen om hem er weer goed genoeg op te krijgen. Meestal ben je dan op de terugweg van een klus en wil je het zsm. afmaken, niet nog emmeren met die buis en of je kap nog dichtgaat etc :)

leons850

Ik heb nog even op een groot scherm naar je plaatjes zitten kijken.
Je hebt gelijk, bij jou staan 4 en 5 iets naar elkaar toe, dit is bij mij het tegengestelde.
en het draaien van de injectoren haalt niets uit (zodat je de leiding langer of korter maakt zeg maar)?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ludo

Citaat van: innocenti op 03-01-2016 21:56:33

Dat is een oud plaatje.  ;D
Tegenwoordig ook zonder dumpvalve.

maartendeb

Ahh dat is jouw set Ludo? 8) Dit icm. de originele buis onderin lijkt me super, kunnen de injectoren ook weer teruggedraaid :)

innocenti

Citaat van: maartendeb op 04-01-2016 13:20:23
Ahh dat is jouw set Ludo? 8) Dit icm. de originele buis onderin lijkt me super, kunnen de injectoren ook weer teruggedraaid :)
Maarten. Je mag mijn foto ook plaatsen hoor.