T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Ludo op 03-01-2016 20:11:15
De eerste T-5 had een voorgevormde isolatiekap voor deze buis.

Voor de injectors is dit geen optimale oplossing, ik heb destijds ook vanalles geprobeerd.
Vergeet ook niet dat met de standaard slang, een injector zo word los geduwd, die slangen worden dubbel zo dik als er een bar druk op komt.

Kadootje :D

ruubje

Z'n XC is best gaaf!  :eusa_drool:
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

maartendeb

Citaat van: ruubje op 10-04-2016 08:07:48
http://i1276.photobucket.com/albums/y465/rczwaan/Gespot/IMG_5122_zpsbqpcfigv.jpg

Z'n XC is best gaaf!  :eusa_drool:

Ja he :D

Ondertussen, in chronologische volgorde:

T-5R: 382608 - luchtfilter

De 850 ontdaan van het K&N filter, heerlijk rustig nu weer.

XC70: 242596 - comfort (knipper) module

Ben ik bij Yits langs geweest voor een comfort (knipper), heerlijk knipperen nu weer:

Yits het was me een genoegen! Nu nog een relais 99 scoren.

T-5R: 382840 - stuurpomp

De laatste tijd werd ik steeds vaker in de bocht de snelweg op ingehaald door een motorfiets, althans zo leek het (geluid) :eusa_think: Op den duur begon ik ook wat getril te voelen in het stuur, wat mij deed vermoeden dat de stuurpomp aan het overlijden was (piepte inmiddels ook wat bij koude motor). Gelukkig had ik er laatst eentje van Joost meegekregen uit de saffron pre-motorwissel, die ik nu goed kon gebruiken. Thanks Joost, you teh best :-*

Stuurt véél beter nu, denk dat de pomp al langer op z'n eind liep. Hopelijk houdt deze het nog even uit.

T-5R: stuur opgeknapt door big ben

Ook mijn T-5R stuur was ietwat gehavend en schmutzig. Destijds heb ik het gelijk vervangen door een slick houten stuurtje. Laatste tijd zag ik echter prachtige opgeknapte T-5R/R sturen voorbij komen op het forum, dus ik dacht wellicht wil hij (big ben natuurlijk!) mijn stuurtje ook doen :angel:

Gelukkig wel, en wat is het weer mooi geworden!

Van:

Tijdens:

Naar:

Weer helemaal silky smooth, ben er super blij mee! Hartelijk dank Ben  :)

XC70: 242700 - zomerbanden 4x Michelin Primacy 3 + AWD fixen
T-5R: 383034 - zomerbanden 4x Hankook Ventus V12 Evo 2

De cardanas had ik los bij de XC70 gekregen, het AWD systeem zou als het goed is nog werken. Na een tripje Winterberg, waar ik menig FWD auto zag stuntelen, was ik zéér gemotiveerd om het weer werkend te krijgen.

Daarom gisteren op bezoek geweest bij Volvo guru/connoisseur Emiel. Het bandenprofiel verschilde helaas iets teveel voor happy AWD'ing, dus daarvoor had ik alvast nieuwe banden gescoord, Michelins. Voor de T-5R heb ik ook gelijk nieuwe banden gescoord; Hankooks, zijn de vorige ronde prima bevallen.

Eerst heeft hij een once over gedaan en de banden van de XC vervangen.

(hover) XC from the future:

Hier zitten ze er weer op:

De haakse overbrenging heeft nieuwe transmissionsojla gekregen:

En na het gangbaar maken van de schroefgaten van de aansluiting op de visco kon de cardanas er weer tussen worden gezet:

Yesss works, wat cool :D

Thuis raakte ik pardoes offroad. Gelukkig heb ik nu genoeg grip en kon ik weer vrij komen:

Eenmaal bijgekomen van mijn eerste AWD excursie, heb ik de velgen van de T-5R schoongemaakt (wat veel te lang duurde) en in de wheel sealant gezet. Daarna weer gemonteerd:

Emiel, my thanks are great, hopelijk tot snel!

elianmars

Lekker bezig geweest, Maarten!  :eusa_clap:

)()()sT

Yoyoyo bro, fijn dat de aaweedee weer werkt en idd zonder enge geluiden. Dat was bij de aankoop van m'n pa in 2009 ook zo en enkel preventief getransformeerd naar fwd.
Ik heb eigenlijk de plannen gehad om die linker demper te voorzien van een sierstuk, aan jou de eer om dat nog te doen :D 8)

henry classic v70

Mooi verslag weer Maarten, goed te zien dat de XC op het juiste adres terecht gekomen is  :eusa_clap:
Ben het met Joost eens wat betreft die linkerkant van de bumpert  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dielie850

Ziet er weer goed uit allemaal :eusa_clap:
Inderdaad links ook een pijpje en dan aan beide kanten een mooie chrome
100mm of 150mm sierstuk ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: )()()sT op 10-04-2016 13:35:13
Yoyoyo bro, fijn dat de aaweedee weer werkt en idd zonder enge geluiden. Dat was bij de aankoop van m'n pa in 2009 ook zo en enkel preventief getransformeerd naar fwd.
Ik heb eigenlijk de plannen gehad om die linker demper te voorzien van een sierstuk, aan jou de eer om dat nog te doen :D 8)

Hebben jullie nou in '09 een AWD gekocht en die gelijk tot FWD omgebouwd? :eusa_think: Waarom dan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Waar niet?

;D

Mijn pa had dat ding alleen maar voor een hogere instap, en waarom dan door rijden tot de awd mogelijk stuk loopt? Nu heeft de volgende eigenaar een xc met werkend systeem ;)

KIM

Citaat van: )()()sT op 10-04-2016 13:35:13

Die plannen liggen er bij mij ook dus wellicht kunnen we samen eens een dagje bakken en braden.

maartendeb

Heb hem vanmiddag nog even de sporen gegeven, maak me gek:

Wel leuk hoor, normaal ren ik hier altijd, nu eens een keer hobbelen met een Volvo. Fun/Euro verhouding van dit ding is momenteel helemaal prima. Komende tijd eens een leuk parcourtje bedenken hier in de buurt, voor een xczeventigies/awd clubje ooit ;)

henry classic v70

..de kleur van de xc is ook gewoon geweldig natuurlijk  :azn:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

StefanCJ

Lekker offroad geweest, al durf ik dat weggetje met de V70 FWD ook nog wel aan  ;D

KIM

Niet verzakt gezeten?  ;D

Emiel