T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik heb al gemerkt, dat als je gaat tanken met een tank die nog 3/4 vol is, dat het dan heel traag loopt.
Ga je met een lege tank, dan loopt het veel sneller (en blijft het ook sneller lopen).

)()()sT

Sowieso, het verschilt ook per pomp. Meestal loopt ie door en slaat ie af als ie 'vol' is, maar soms gaat ie vertraagd nog door.
Twee jaar geleden had ik een klein tankprobleem en heb ik eens 50 km. gereden met de wetenschap er ca. 6 liter in te duwen. Met pijn en moeite kreeg ik er toen 2 liter in.
Gewoon ff leegrijden en tanken. Soms wilt de vlotter in het begin wat blijven hangen, had MarcelV70R toentertijd ook na de inbouw.

BenC70ES

Citaat van: maartendeb op 28-07-2011 21:29:26

De man achter de kassa wist me te vertellen dat het verschilt van de een op de andere dag bij hun pomp (BP). Het komt regelmatig voor dat mensen 5 minuten op de knop staan te drukken en dat ze uiteindelijk maar 10 liter getankt hebben.

Zo traag is het er bij mij nog nooit ingegaan in elk geval, lijkt me eerder een probleem van bij die pomp...
Als het zo traag gaat, is gewoon mijn tank vol en stop ik.

Maar dat is dus een 61l bruto tank?  Die bak van het reservewiel zou toch bij alle X70's ongeveer hetzelfde moeten zijn...   Komt de vloer iets hoger nu of is die gelijk gebleven? (bij mij zit er 56l bruto in).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Ik mis het beugeltje bovenop het blok, waarmee de turbobuis vast zit  :eusa_think:

Sbv

Citaat van: elianmars op 28-07-2011 22:08:33
Ik mis het beugeltje bovenop het blok, waarmee de turbobuis vast zit  :eusa_think:
Nieuwe type motor, zit aan de zijkant zo te zien

)()()sT

Is volgens mij idd. gewoon 61 bruto. Heb ik in de V70 en de 850. In de V70 zat zo'n "tussenlaag" dmv een stuk vloerbedekking. Deze past er niet meer in (met de kleppen gesloten).
In de 854 zit de gewone vloerbekleding er ook nog gewoon in (weet niet over er ook nog iets tussen zat).

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-07-2011 22:09:51
Citaat van: elianmars op 28-07-2011 22:08:33
Nieuwe type motor, zit aan de zijkant zo te zien

Ah, ok. Nog niet eerder gezien  :eusa_shifty:

Ludo

maartendeb

Ok, dank voor de info heren. Ik rij hem volgende keer eerst leeg, dan kijken of het sneller gaat.

De vloerbedekking die over het reservewiel lag, past nu nog steeds. De planken liggen ook gelijk. Ik moest wel de scharnieren van de voorste (kleine) loshalen, die ligt er nu dus los in.

Ik heb zo'n overgangstype motor met nog wel hydraulische klepstoters, heb dan geen Flashlube nodig toch?

BenC70ES

Citaat van: maartendeb op 28-07-2011 22:40:47

Ik heb zo'n overgangstype motor met nog wel hydraulische klepstoters, heb dan geen Flashlube nodig toch?

Nee, die '99 motor zit in mijn C70 ook.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Volvoboy

Je avatar is trouwens aardig achterhaald, Maarten...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

henry classic v70

Zo, Maarten ook  ;D  bij de pomp...
Robster480 heeft ook z'n vulling achter de tankdop (ook Mesman begin dit jaar), misschien dat hij hetzelfde heeft gehad met tanken?? Ik heb hier zelf geen last van, tanken van ong. zo'n 40 ltr gaat best snel..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

850-2.520V-Driver

Hey Maarten,

Was zeker aangenaam kennis te maken man! LPI zag er netjes ingebouwd uit, had die Mesman toch ff netjes gedaan ;)
Sowieso een keurige wagen waar je vast nog veel plezier mee gaat hebben!

Thanks voor de geweldige service, heb je nog wat ++ gegeven!

Jij succes met je veren en veel plezier met 't tanken ;)

Groeten,

Hasse

mehn

Citaat van: maartendeb op 28-07-2011 21:29:26
Wat ons opviel, is dat het vullen best langzaam ging :eusa_think: Ik ben op een gegeven moment ook maar gestopt, want toen ging het wel heel langzaam. Mijn vraag dan ook aan de gasrijders (met name die met vuller achter tankdop): is dit een gangbare snelheid?

Wat mij opvalt als ik sta te tanken is dat ik veel sneller klaar ben dan al die Duitsers die, net als jij, zo'n klein vulpunt met verloopstuk hebben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

StefanCJ

Een kennis van mij heeft in zijn Golf ook zo'n smal pijpje om lpg te tanken, tanken gaat bij hem ook een stuk langzamer.
:)