T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Mooi zo, terug van vakantie en gelijk al wat aan `t sleutelen.  ;)

fooc

Moet je die motorsteun er nu in persen Maarten of gaat het met een PU steun makkelijker?

maartendeb

Citaat van: fooc op 02-09-2011 13:22:50
Moet je die motorsteun er nu in persen Maarten of gaat het met een PU steun makkelijker?

Nee hoor, die duw je er zo op :)

fooc

hmmmmmmmmmm, die van mij moet eigenlijk ook worden vervangen maar zit eigenlijk niet op meer vibratie te wachten.......

LQDI

Bobine party: Foto van het jaar   :laugh:

StefanCJ

Wel een toffe sleutelhanger trouwens  ;D

COPPEHER

En waar blijt die afterparty?  :eusa_dance:

maartendeb

Citaat van: maartendeb op 16-09-2010 20:31:51
Volgende probleem: koude start :eusa_wall:

Sinds kort moet 2x starten. De 1e keer sputtert de motor behoorlijk, reageert niet op het gas, en stort vervolgens in (klinkt bestwel naar eigenlijk). De 2e keer starten gaat prima. Warme start is vooralsnog geen probleem. Geen foutcodes.
In eerste instantie verdenk ik de ACtronics ETM (laatst geplaatste motorische onderdeel). Maar na wat zoeken op het forum verdenk ik nu ook relais 103 en de antennering.

Relais 103 gelijk even aangepakt: contacten doorgesoldeerd en de elco's vervangen. Daarna eerste koude start van de dag/avond, ging nu gelukkig goed. Morgenochtend 2e poging, hopelijk start ie in 1 keer :eusa_pray:

Dit weekend maak ik de stekker van de antennering schoon en ga ik op zoek naar een schroefje van het afdekkapje van de zekeringkast, wat er nu ergens tussen gevallen is, zucht... :eusa_doh: Weet iemand misschien of de zekeringkast makkelijk los te halen is?

Hoi! Helaas is mijn startprobleem is weer terug. Het is een paar weken na de LPi inbouw weer begonnen. Na een nachtje stilstaan komt ie maar moeilijk op gang, motor stort in en reageert niet op het gas (elektronisch pedaal). Meestal gaat hij naar een paar seconden goed lopen, soms slaat ie af en moet ik een 2e keer starten; dat gaat dan prima. Als hij moeilijk start, slaat hij wel net zo snel aan als normaal.

Vorige keer heb ik de injectoren gereinigd (utrasoon + injectorreiniger), brandstoffilter vervangen, antennering stekker schoongemaakt, bougiegaten geroken (geen benzinelucht), elco's in relais 103 vervangen, brandstofdruk gemeten. Van de een op de andere dag was het toen weg.

Dit keer dacht ik, gezien de verse Vialle installatie, gelijk aan lekke gasinjectoren. Dus ik ben wat gaan testen. Als ik hem 's avonds wegzet op gas, heb ik er de volgende ochtend last van. Als ik de laatste kilometers op benzine rij en hem dan wegzet, heb ik de volgende ochtend geen last. Ik zet hem nu toch steeds weg op gas. Voordat ik start, zet ik eerst het contact vanuit 0 een paar keer op II, dan start hij in 1 keer goed. Dan lijkt mij dat ik niet te maken met een lekke gas/benzine injector toch?

Ik verdenk nu de brandstofpomp, dus die zou ik graag vervangen. Mijn (n00b)vraag: volgens Vida hoort de benzinedruk bij mijn wagen tussen de 3.75 en 3.95 bar te zitten, ipv de gebruikelijke 3 bar. Kan ik dan gewoon een Walbro pomp monteren? 255 liter per uur zegt toch niets over druk?

Dank!

edit: bougies en bobines zijn trouwens ook vers.

)()()sT

Ik zou toch zeggen dat het aan je gasinjectoren ligt..
Met mijn V70 heb ik in het begin ook heel erg zitten modderen ermee: bij hem moest ik 's morgen de sleutel langer vasthouden eer ie aansloeg; ik heb iets van 10 andere injectors gehad en toen was het goed.

Bij de 850 heb ik de andere variant van het probleem en lijkt op het jouwe: als ik de auto koud start loopt ie perfect, maar na een seconde of 15 gaat ie smoren. Wil ik dan gasgeven om net weg te rijden, dan slaat ie bijna af. Ook ik schakel bij thuiskomst even vantevoren om op benzine en dan heb ik de volgende ochtend vrijwel nergens last van ::)

maartendeb

Citaat van: )()()sT op 13-09-2011 11:33:09
Ik zou toch zeggen dat het aan je gasinjectoren ligt..
Met mijn V70 heb ik in het begin ook heel erg zitten modderen ermee: bij hem moest ik 's morgen de sleutel langer vasthouden eer ie aansloeg; ik heb iets van 10 andere injectors gehad en toen was het goed.

Hmm, ik weet niet. Als ik een paar keer contact op II zet, start ie wel prima. Dan het heeft het toch met benzinedruk te maken? :eusa_think: Ik had het probleem ook al een jaar terug, toen had ik nog geen LPi. Misschien dat het nu weer terug is vanwege het gebrekkig gebruik van het benzinetraject?

Ludo

Citaat van: maartendeb op 13-09-2011 11:55:53
Als ik een paar keer contact op II zet, start ie wel prima. Dan het heeft het toch met benzinedruk te maken? :eusa_think:

Meten = weten.  :D

LQDI

Brandstofdruk meten op de gallerij?

maartendeb

Yes ik zal wederom de benzinedruk meten. Eerst even op zoek naar een meter, dan kan ik zelf voor de deur meten na een nachtje staan.

Walbro + 3.8 bar gaat wel lukken dus? :angel:

BenC70ES

Waarom eigenlijk zou je een Walbro willen?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

maartendeb

Citaat van: BenC70ES op 13-09-2011 20:01:22
Waarom eigenlijk zou je een Walbro willen?

Scheelt iets van €200 ten opzichte van een originele pomp. Of zijn er andere alternatieven?